عضو هیات رئیسه اتحادیه طلا خبر داد امكان ثبت تمام معاملات طلا و سكه تا اسفند فراهم می شود

عضو هیات رئیسه اتحادیه طلا خبر داد امكان ثبت تمام معاملات طلا و سكه تا اسفند فراهم می شود

عضو هیات رئیسه اتحادیه طلا خبر داد امكان ثبت تمام معاملات طلا و سكه تا اسفند فراهم می شود

به گزارش مدل كودك عضو هیات رئیسه اتحادیه طلا و جواهر استان تهران اظهار داشت: با عنایت به احتمال بروز سواستفاده جهت افزایش قیمت طلا وگسترش فعالیتهای زیر زمینی، اپلیكیشنی را برای ساماندهی كلیه معاملات ایجاد خواهیم كرد.

به گزارش مدل کودک به نقل از مهر محمد کشتی آرای امروز در نشستی خبری با اشاره به تأثیرات شیوع کرونا، تصریح کرد: شیوع کرونا سبب بالا رفتن اونس جهانی شده و یکی از علل بروز رشد اقتصادی منفی است.
عضو هیأت رئیسه اتحادیه طلا و جواهر استان تهران اضافه کرد: با عنایت به احتمال بروز سوءاستفاده جهت افزایش قیمت طلا و گسترش فعالیتهای زیر زمینی، اتحادیه در نظر دارد اپلیکیشنی را برای ساماندهی کلیه معاملات ایجاد کند تا از این پس معاملات از راه این اپ ثبت گردد. با این روش می توان معاملات زیرز مینی را هم ساماندهی کرد.
وی با اشاره به اینکه گاهی طلاهایی عرضه می شود که از لحاظ کیفیت غیر قابل قبول است چونکه از راه اتحادیه قابل رصد نیست؛ اظهار داشت: خرید و فروش طلا در فضای مجازی ممنوع می باشد، همینطور هر کسی که خرید و فروش کند باید مجوز داشته باشد که هم اکنون مجوزی صادر نشده است. تا زمانی که اپلیکیشن مذکور طراحی نشده این کارها غیر قانونی به حساب می آید.
به گفته کشتی آرای، این اپلیکیشین مقرر است کلیه معاملات را ثبت کند تا از این طریق اتحادیه و ارگان های نظارتی بتوانند بر معاملات نظارت داشته باشند.
وی تصریح کرد: با ثبت معاملات می توان جلوی سفته بازی ها را گرفت چونکه همه معاملات رصد می شود.
تا آخر سال جاری مقرر است کلیه معاملات طلا در کشور سیستمی باشد
کشتی آرای در ادامه اضافه کرد: افزایش قیمت طلا باعث افزایش قیمت جانبی تولید طلا خواهد شد؛ برای کاهش قیمت جانبی طلا برنامه هایی داریم تا از این طریق قیمت تمام شده کم شود.
وی افزود: طلای آب شده ارزش افزوده ای برای کشور ندارد و تنها به منزله دپو کردن طلای خام در خانه هاست.
نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان تهران اضافه کرد: تا آخر سال جاری مقرر است کلیه معاملات طلا در کشور سیستمی باشد. در هر نقطه ای از کشور هر داد و ستدی از طلا صورت گیرد در این سیستم باید ثبت شود؛ با این کار می توان جلوی پولشویی را گرفت و باعث افزایش امنیت فکری فعالان بازار طلا شد.
رصد معاملات طلا در فضای مجازی
وی اظهار داشت: مقرر است کلیه معاملات فضای مجازی از راه متخصصین رصد و از راه قوه قضائیه برخورد شود تا امنیت روانی در جامعه افزایش یابد چون که این محصولات سرمایه طلای کشور بوده و نباید از بین برود.
کشتی آرای همینطور تصریح کرد: حدود ۱۳ سال پیش وقتی بورس کالا آغاز به معاملات عادی کرد، اتحادیه طلا این معاملات را پیش بینی نمود تا شفافیت در معاملات طلا ایجاد شود. قیمت ها بر مبنای قیمت کالا انجام می شد. اخیراً بورس اوراق سپرده کالا بوجود آمده که با قبلی فرق می کرد. متأسفانه معاملات این بازار تغییر قیمت داشت، قبلاً بورس متأثر از بازار بود.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~