معاون وزیر صمت: قیمت پراید ۱۰۰ درصد رشد اما نهاده های تولید ۸۸ درصد رشد داشته است

معاون وزیر صمت: قیمت پراید ۱۰۰ درصد رشد اما نهاده های تولید ۸۸ درصد رشد داشته است

معاون وزیر صمت: قیمت پراید ۱۰۰ درصد رشد اما نهاده های تولید ۸۸ درصد رشد داشته است

به گزارش مدل كودك معاون امور صنایع وزارت صمت اظهار داشت: قیمت پراید از ۱۸ میلیون تومان به ۴۰ میلیون تومان یعنی تقریباً ۲ برابر شد در حالیكه قیمت نهاده ها ۸۸ درصد رشد داشت

به گزارش مدل کودک به نقل از صداوسیما، مهدی صادقی نیارکی در نشست قطعه سازان با نمایندگان مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: سال جاری تعداد خودرو های ناقص با رسیدن به عدد ۹۳ هزار دستگاه ۵۰ درصد کاهش داشته است.
وی با اشاره به اینکه نرخ رشد قیمت نهاده ها از سال ۹۷تا ۹۸، ۸۸ درصد بود اظهار داشت: طبق برنامه ریزی های انجام شده سال جاری باید یک میلیون و ۲۳۰ دستگاه خودرو تولید شود که با افزایش عمق ساخت داخل و کاهش زمان تحقق تعهدات عملیاتی می شود.
معاون وزیر صمت در مورد تغییرات وضعیت تولید و تحویل خودرو در سال ۹۷ و ۹۸ افزود: در ۶ ماه دوم سال ۹۷، ۲۸۸ هزار دستگاه خودرو و در سال ۹۸، ۴۳۰ هزار دستگاه خودرو تحویل داده شد.
صادقی نیارکی اظهار داشت: در مقایسه سه ماه ابتدای سال جاری نسبت به سال قبل علیرغم شیوع ویروس کرونا، میزان تحویل خودرو ۵۰درصد رشد داشته است.
وی افزود: قیمت پراید از ۱۸ میلیون تومان به ۴۰ میلیون تومان یعنی تقریباً ۲ برابر شد در حالیکه قیمت نهاده ها ۸۸ درصد رشد داشت، لاستیک از ۹ هزار تومان در سال ۹۷ به ۲۶ هزار تومان، فولاد از ۴ هزار و ۷۰۰ در سال ۹۷ به ۱۵ هزار تومان در سال ۹۹ رسیده است.
معاون امور صنایع وزارت صمت با اشاره به مصوبه واقعی شدن قیمت خودرو در ستاد تنظیم بازار اظهار داشت: این مورد الان در حال بازبینی است که البته برای حفظ تولید، پیشگیری از خروج ارز و حفظ اشتغال فعلی باید قیمت خودرو منطقی شود.
صادقی نیارکی با اشاره به اینکه قیمت نهاده های تولید از نرخ ارز تبعیت می کند اضافه کرد: این در شرایطی است که این تبعیت در قیمت خودرو لحاظ نمی گردد.
وی افزود: ظرفیت تولید خودرو در کشور، بیشتر از ۲ میلیون و۲۰۰ هزار دستگاه است که ۴۵ صنعت را فعال می کند و الان ۶۳۰ هزار نفر اشتغال بوجود آورده است.
معاون امور صنایع وزارت صمت افزود: اگر صنعت خودرو در کشور وجود نداشت باید سالانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور بیرون برود در حالیکه این صنعت هم اکنون ۳ / ۵ میلیارد دلار ارزبری دارد.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~