معاون فرهنگی كانون خبر داد برگزاری جشنواره قصه گویی به صورت مجازی

معاون فرهنگی كانون خبر داد برگزاری جشنواره قصه گویی به صورت مجازی

معاون فرهنگی كانون خبر داد برگزاری جشنواره قصه گویی به صورت مجازی

با عنایت به شیوع كرونا و موانع برگزاری مراسم های جمعی، بیست وسومین جشنواره بین المللی قصه گویی كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان به صورت مجازی برگزار می گردد.
به گزارش مدل کودک به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون، محمدرضا زمردیان معاون فرهنگی کانون و رئیس جشنواره بین المللی قصه گویی، ضمن اعلام برگزاری مجازی این جشنواره اظهار داشت: به علت شیوع کرونا در کشور و پیشبینی های احتمالی در ارتباط با تداوم این شرایط در فصل پاییز، شورای سیاست گذاری جشنواره بین المللی قصه گویی تصمیم گرفت تا با تغییرهایی در فرم و محتوای این جشنواره، مرحله استانی دوره بیست وسوم را به صورت مجازی برگزار کند.
او اظهار داشت: با عنایت به استقبال سال های گذشته از این رویداد فرهنگی و ارسال نزدیک به ۱۷ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره بیست ودوم، تعطیلی یا تاخیر در اجرای آن جفا در حق علاقه مندان به قصه گویی بود. فراخوان این دوره از جشنواره مرداد سالجاری اعلام می شود و در پاییز و شب یلدا شاهد برگزاری جشنواره های استانی خواهیم بود تا ان شاءالله بتوانیم مرحله منطقه ای و ملی را در سال آینده برگزار نماییم.
زمردیان با اشاره به تغییرهای ایجادشده در نحوه برگزاری جشنواره بیان نمود: سعی شده است تا در جشنواره سال جاری شاهد تغییرهایی در شیوه و ژانرهای قصه گویی جشنواره همچون توجه به احیای شیوه های قصه گویی سنتی، آیینی و بومی، توجه به قصه های ارزشی، جنگ و دفاع مقدس، تغییر در شکل و نوع برگزاری بخش بین الملل و همینطور اضافه شدن بخش ویژه ای برای قصه گویان حرفه ای باشیم که مجموعه تغییرهای اعمال شده بزودی در فراخوان جشنواره اعلام خواهد شد.
رئیس جشنواره بین المللی قصه گویی افزود: جشنواره قصه گویی در بخش استانی به صورت مجازی برگزار می شود و داوران این حوزه همراه با علاقه مندان قصه گویی می توانند شاهد اجرای قصه ها باشند و به قصه گویان برتر رتبه بدهند.
زمردیان در انتها اظهار داشت: انجمن قصه گویی کانون پرورش فکری سال جاری دوره های آموزشی قصه گویی را در سرتاسر کشور به صورت حضوری و مجازی برگزار کرده که با استقبال خوبی روبه رو شده است. این استقبال به خصوص در حوزه آموزش به بزرگسالان شایان توجه بود.
دوره های آنلاین آموزش قصه گویی توسط مرکز مجازی کانون به نشانی kpf.ir برگزار می گردد.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~