آرزویی بعد از درگذشت منوچهر سلیمی

آرزویی بعد از درگذشت منوچهر سلیمی

آرزویی بعد از درگذشت منوچهر سلیمی

فرزند منوچهر سلیمی با بیان خاطراتی از نگارش «افسانه های عامیانه مردم ایران» توسط این نویسنده كه اخیرا از دنیا رفت، ابراز امیدواری كرد تمامی این افسانه ها به صورت كامل و زود تجدید چاپ شود و در اختیار همگان قرار بگیرد.
بابک سلیمی در یادداشتی برای ایسنا نوشته است: «به عنوان فرزند آقای منوچهر سلیمی، مهمترین نکته ای که از دوران طولانی فعالیت ادبی پدرم به یاد دارم، تمرکز ایشان بر روی جمع آوری افسانه های عامیانه مردم ایران است. زمان هایی که برای مسافرت به شهرها و روستاها می رفتیم، شب نشینی ها زمان مناسبی بود جهت راه اندازی ضبط صوت فیلیپسی که در این پویایی همیشه دستیار ایشان بود تا صدای فرهنگ انسان را از زبان شیرین خاطره ها ماندگار کند. حتی در زمان های ماموریت کاری هم، شب ها فرصت مناسبی بود که با کمک و همیاری آن ضبط صوت به جمع آوری این میراث باارزش ادامه دهند.
در این راستا پژوهش های انجام گرفته توسط ایشان به جهت بررسی تشابهات موجود بین افسانه های ایرانی و افسانه های خارجی نقطه عطف بسیار مهمی است که بیان کننده وابستگی ریشه ای بین فرهنگ ها و قوم های مختلف انسان بر روی زمین است. ارج نهادن به داشته باارزشی که دانستن آن می تواند مهم تر از اختلافات ساده و کم اهمیت بین انسان ها در جهان باشد. این در حالیست که در این راه به سبب آشنایی و کارهای کاری ایشان در فضاهای مشابه ادبی و فرهنگی، دست نوشته های مختلفی را به فضای ادبی بوسیله روزنامه و مجله هدیه کردند. و از آن جایی که حیاتی ترین بخش هر جامعه کودکان و نوجوانان جامعه است، این بخش نیز مورد توجه ایشان قرار گرفته بود و در کنار تمرکز بر روی جمع آوری و پژوهش افسانه های عامیانه ایرانی، کتاب هایی برای کودکان و نوجوانان نیز به انتشار رساندند.
با امید به انتشار کامل و بسیار زود مجدد تمامی جلدهای افسانه های عامیانه ایرانی و دسترسی همگانی به آن، برای همه سرافرازی آرزو داریم و برای پدرمان رحمت و آرامش. امروز با درد فراوان با او بدرود می گوییم و به دیار باقی او را بدرقه می نماییم ولی هدیه همیشه ماندگار دستاورد زحمت هایش، خاطره انگیزی لحظات شیرین گوش سپردن به میراث فرهنگ باارزش انسانی از زبان مادربزرگ و پدربزرگ هاست. بعنوان خانواده سلیمی و خانواده افسانه های عامیانه ایرانی از همه بسیار سپاسگزاریم. از جانب خانواده سلیمی
بابک سلیمی، شنبه اول شهریور ۱۳۹۹، لارناکا. قبرس»

منوچهر سلیمی – نویسنده پیشکسوت و پژوهشگر ادبیات عامیانه – متولد سال ۱۳۰۷ در ساوجبلاغ که روز ۳۰ مرداد، در اثر بیماری و کهولت سن در ۹۲ سالگی از دنیا رفت. او کار نویسندگی را به صورت حرفه ای از سال ۱۳۴۸ آغاز نموده بود. سلیمی تألیف آثاری چون «مورچه و شیر»، «غول»، «آب حیات»، «سر بر افلاک»، «نام پرافتخار»، «لاشخوران»، «افسانه های طوطی سخنگو» و گردآوری مجموعه «افسانه های ایرانی» انتشارات گوتنبرگ را در کارنامه ادبی خود دارد.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~