مقام مسئول: مسكن آماده در بورس كالا به صورت متری عرضه نمی گردد

مقام مسئول: مسكن آماده در بورس كالا به صورت متری عرضه نمی گردد

مقام مسئول: مسكن آماده در بورس كالا به صورت متری عرضه نمی گردد

به گزارش مدل كودك مدیر مطالعات اقتصادی و سنجش ریسك بورس كالای ایران اظهار داشت: بورس كالا دو ایده پیش فروش اوراق متری مسكن و حراج الكترونیك املاك به جای مزایده های دولتی را در نظر دارد.

به گزارش مدل کودک به نقل از بورس کالا، جواد فلاح در مورد روش پیش فروش اوراق مسکن در بورس توضیحاتی داد و با اشاره به اینکه پیش فروش مسکن باعث گرانی قیمت ها در بازار نمی گردد، اظهار داشت: بورس کالا نمی خواهد مسکن آماده برای فروش عرضه کند؛ بلکه طرح مذکور پیش فروش مسکن در این بازار شفاف است. چونکه در هر منطقه وقتی ملک ساخته شده ای با قیمت مشخصی مورد معامله قرار می گیرد، قیمت پیش فروش واحدهای جدید هم بر مبنای آن و زیر قیمت ملک معامله شده، تعیین می شود و بنابراین پیش فروش ملک به شیوه اوراق متری در بورس کالا ارتباطی با گرانی قیمت مسکن نخواهد داشت.
وی در مورد حراج املاک دولتی و شبکه بانکی در بورس اظهار داشت: بورس کالا با همکاری با وزارت راه و شهرسازی و تاکید وزیر راه برای عرضه املاک دولتی و ارگان ها در بازار سرمایه، درصدد برآمده تا این املاک را در چارچوب حراج الکترونیک عرضه نماید که در این حوزه ایده ها و طرح های بورس کالا برای عرضه املاک در بستر بورس در حال پیاده سازی است.
مدیر مطالعات اقتصادی و سنجش ریسک بورس کالای ایران در مورد امکان پیشگیری از افزایش قیمت مسکن در بورس اظهار داشت: یکی از علل اصلی گرانی مسکن کمبود عرضه است که در این حوزه می توان با استفاده از ابزارهای بورسی، جذب سرمایه و متعهد کردن سازندگان به عرضه این عارضه را درمان کرد.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~