پیام وزیر ارشاد برای چهلمین سالگرد دفاع مقدس

پیام وزیر ارشاد برای چهلمین سالگرد دفاع مقدس

پیام وزیر ارشاد برای چهلمین سالگرد دفاع مقدس

مدل كودك: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت گرامی داشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، پیامی صادر كرد.
به گزارش مدل کودک به نقل از روابط عمومی ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در متن پیام سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است: “دوران حماسه ساز هشت سال دفاع مقدس ملت قهرمان ایران، با تاسی از حرکت تاریخی سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع)، ثمره ای بالنده از فرهنگ ایثار و شهادت را برای همیشه در تاریخ این مرز و بوم بجای گذاشته و این فرهنگ در تاریخ ایران تبدیل به یک سنت شده است. دیباچه دفاع مقدس، برگ های زرینی از تبلور باور و مرام انسان های پاک باخته ای است که اتصال به ملکوت را رهین ایمان خود ساخته اند.
فرهنگ ایثار و شهادت در جای جای این سرزمین، هویت بخش و سبب قوام و دوام مردمان آزاده ایران بوده است، ارزش آزادگی در طول تاریخ همیشه قرین ایرانیان بوده است؛ طراوت ماندگار و بهره مندی همیشگی جامعه از این ارزش ناب اخلاقی و انسانی، نیازمند توجه و همت دغدغه مندان و فرهنگ دوستان است تا در انتقال این مفاهیم انسان ساز به نسل های بعدی از هیچ تلاشی فروگذار نکنند.
بیان صریح و صادقانه دفاع شرافت مندانه ایرانیان در دوران هشت سال دفاع مقدس در چارچوب خلق آثار باارزش در حوزه های متنوع فرهنگی و هنری، برگ های زرینی از تاریخ پرفراز و نشیب این سرزمین است.
تردیدی نیست که گنجینه پرگوهر دفاع مقدس هنوز حرف های بسیاری برای پدیدآورندگان آثار، هم تراز شاهکارهای بزرگ حماسی جهان دارد و وظیفه همه ماست که از این گنج عظیم بهره های بیشتری ببریم.

برگزاری رویدادهای فرهنگی هنری در حوزه دفاع مقدس بستر مناسبی برای پردازش عالمانه به حماسه دفاع مقدس و نقش آفرینی شایسته آحاد ملت بزرگ ایران، بازخوانی میراث گرانقدر معارف و خاطرات رزمندگان آن دوران باشکوه و انتقال تجربیات بهادار ایشان است تا چراغ راه آیندگان و جوانان ایران اسلامی باشد که با عزم راسخ «گام دوم انقلاب» را محکوم و استوار بردارند.
گرامی داشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس با چنین نگاهی می تواند فرصتی برای انتقال مفاهیم و معارف دفاع مقدس به نسل حاضر باشد تا دستاوردهای دوران دفاع مقدس را که در مفهوم باارزش ایثار تعریف می شود به نسل جوان منتقل و آنان را نسبت به این فرهنگ ناب و درخشان آگاه سازند. درس ها و پیام های دفاع مقدس الگویی برای پاسخگویی به نیازهای امروز جامعه در عرصه های مختلف جهاد اقتصادی، جهاد سلامت، مدیریت جهادی، سبک زندگی و حل مسائل اجتماعی و وحدت و انسجام ملی برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی است.
با گرامی داشت یاد و خاطره بنیان گذار فقید جمهوری اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) و درود به روان پاک همه شهیدان عرصه دفاع مقدس و مدافعان حرم دوده عصمت و طهارت(علیهم السلام) و مدافعان عرصه جهاد سلامت و آرزوی سلامتی و عزت برای ایثارگران عزیز و رزمندگان دلاور و خانواده گرانقدر آنان، از دست اندرکاران ستاد گرامی داشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در سطح ملی و استانها، مدیران، همکاران، خصوصاً جامعه فرهنگی، هنری، ادبی و رسانه ای و تشکل های فرهنگی فعال در این حوزه، تقدیر و تشکر می کنم.”

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~