در كمیسیون فرهنگی هیات دولت انجام شد بررسی ابعاد فرهنگی – اجتماعی بیماری كرونا و تبعات آن در دستگاه های اجرایی

در كمیسیون فرهنگی هیات دولت انجام شد بررسی ابعاد فرهنگی – اجتماعی بیماری كرونا و تبعات آن در دستگاه های اجرایی

در كمیسیون فرهنگی هیات دولت انجام شد بررسی ابعاد فرهنگی – اجتماعی بیماری كرونا و تبعات آن در دستگاه های اجرایی

در جلسه اصلی كمیسیون فرهنگی دولت به ریاست سید عباس صالحی، وزارت علوم تحقیقات و فناوری و معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهور به عرضه گزارش در مورد ابعاد فرهنگی – اجتماعی بیماری كرونا و تبعات آن در دستگاه های اجرایی خود پرداختند.
به گزارش مدل کودک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیات دولت، جلسه اصلی کمیسیون فرهنگی هیات دولت بمنظور بررسی پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش با عنوان”الحاق یک تبصره به بند (۱۴) ماده (۱۰) قانون اهداف و وظایف آموزش و پرورش” و بررسی “ابعاد فرهنگی- اجتماعی بیماری کرونا و تبعات آن در حوزه ماموریت ها و مسائل اجرایی دستگاه ­های عضو کمیسیون فرهنگی هیات دولت” با حضور وزرای عضو روز یکشنبه ۲۳ شهریور ماه ۱۳۹۹ به میزبانی ساختمان کوثر نهاد ریاست جمهوری انجام شد.
در این نشست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهور، گزارش خودرا از تأثیرات همه گیری کرونا در حوزه ماموریت دستگاهی شان ارائه دادند.
همچنین، در ادامه سلسله نشست های کمیسیون فرهنگی بمنظور بررسی تبعات همه گیری کرونا در حوزه فعالیت دستگاه های عضو این کمیسیون، وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گزارشی به نتایج همه گیری اخیر در حوزه ماموریت های این وزارتخانه پرداخت.
این گزارش به دو بخش اقدامات این وزارتخانه بمنظور جلوگیری از تعطیلی آموزش عالی طی ماه های گذشته و مقابله با تبعات روانی اجتماعی همه گیری در بین دانشجویان تقسیم می شد. جابجایی کلاس ها، برگزاری کلاس ها مجازی، امکان تحصیل دانشجو بعنوان میهمان در دانشگاه شهر خود، امکان مرخصی تحصیلی با عدم ثبت در سنوات دانشجو خلاصه اقدامات وزارت علوم در بخش اول و اقدامات وزارت مزبور درباب میزان شیوع اضطراب ناشی از همه گیری در بین دانشجویان، میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در بخش دوم این گزارش مورد بررسی قرار گرفت.
در ادامه جلسه، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده نیز به ارائه گزارش حوزه این معاونت درباب مواجهه با کرونا پرداخت. در این گزارش استفاده از ظرفیت های تشکل های همکار این معاونت بمنظور آگاهی بخشی در سطح خانواده ها برای مقابله با تبعات اجتماعی بیماری کرونا و تولید لوازم بهداشتی مورد نیاز برای مقابله با همه گیری کرونا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
لازم به ذکر است باتوجه به اختتام زمان جلسه، بررسی دستور وزارت آموزش و پرورش به جلسه بعدی کمیسیون موکول گردید.
در این نشست که به ریاست سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش، علی اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، اشرف بروجردی، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی، ابوتراب طالبی، دبیر کمیسیون فرهنگی هیئت دولت و غفاری معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری حضور داشتند.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~