بزرگترین بانك قرض الحسنه كشور برای نوسازی وسایل حمل و نقل شهر تهران پیشگام شد بانك مهر ایران به رانندگان تاكسی تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می كند

بزرگترین بانك قرض الحسنه كشور برای نوسازی وسایل حمل و نقل شهر تهران پیشگام شد بانك مهر ایران به رانندگان تاكسی تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می كند

بزرگترین بانك قرض الحسنه كشور برای نوسازی وسایل حمل و نقل شهر تهران پیشگام شد بانك مهر ایران به رانندگان تاكسی تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می كند

مدل كودك: تفاهمنامه همكاری برای نوسازی، بهسازی و جایگزینی ناوگان حمل و نقل شهر تهران میان دكتر مرتضی اكبری مدیرعامل بانك مهر ایران و دكتر سید مناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران به امضا

به گزارش مدل کودک به نقل از مهر، اکبری در این جلسه اظهار داشت: بانک مهر ایران توجه ویژه ای به محیط زیست دارد و از این جهت شهر تهران نیز اهمیت بالایی دارد. این تفاهم نامه اتفاق مبارکی است و بانک تسهیلات قرض الحسنه و ارزان قیمت را به فعالان حوزه حمل و نقل پرداخت می کند. در این میان وسایل حمل و نقل مانند تاکسی، موتورسیکلت و دوچرخه مورد توجه بوده است.
وی افزود: باتوجه به شرایطی که سودهای بانکی دارد، اگر قرار باشد هزینه بالایی به مردم تحمیل نشود، بهترین وام هایی که می تواند پرداخت گردد از نوع قرض الحسنه است. تسهیلات قرض الحسنه بدون بهره و با کارمزد کم ارائه می شود و ماموریت بانک مهر ایران این است که منابع خودرا به صورت قرض الحسنه ارائه نماید.
اکبری درباره تفاهم نامه مشترکی با معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به امضا رسید، اظهار داشت: برای همکاری در قالب این تفاهم نامه در فاز اول ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است. معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تعریف می کند که تسهیلات پرداختی بانک در هر حوزه چقدر باشد. همین طور افراد برای دریافت تسهیلات از طرف این معاونت به بانک مهر ایران معرفی می گردند. کارمزد تسهیلات ۴ درصد و مدت زمان بازپرداخت آن ۲ تا ۵ سال و بطور میانگین ۳۶ ماه است.
مدیرعامل بانک مهر ایران اظهار نمود: امیدوارم بتوانیم انتظارات شهرداری و مردم خوب تهران را برآورده نماییم و مانند سایر تفاهم نامه هایی که با سازمان های مختلف منعقد کرده ایم، بتوانیم در این تفاهم نامه نیز سربلند شویم و شاهد گسترش تسهیلات قرض الحسنه در کشور باشیم. امیدوارم روزی برسد که اغلب وام های پرداختی در کشور به سمت قرض الحسنه پیش برود و خصوصاً در حوزه هایی پرداخت گردد که می تواند آثار خوبی برای مردم و خانوارها داشته باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، بیان کرد: در انتهای سال قبل بانک مهر ایران با مصوبه شورای پول و اعتبار برای عدم دریافت سه قسط مواجه گردید که موجب فشار نقدینگی بر بانک شد. خیلی از افراد در نوبت وام بودند که قرار بود از محل دریافت اقساط تسهیلات قبلی به آنها وام پرداخت گردد. با این وجود، به همت مدیران و کارکنان بانک دوره سخت را پشت سر گذاشته ایم و الان وضعیت خوبی داریم.
در ۶ ماه و نیم گذشته یک میلیون و ۲۷۰ هزار فقره تسهیلات به ارزش ۱۸ هزار میلیارد تومان پرداخت کرده ایم. پیش بینی ما پرداخت بیش از ۲.۵ میلیون فقره تسهیلات به ارزش ۲۵ هزار تا ۳۰ هزار میلیارد تومان است. نسبت معوقات بانک الان زیر یک درصد است.
ابراز خرسندی از تعامل با بانک مهر ایران
در بخش دیگری از مراسم هاشمی، معاون حمل و نقل شهرداری تهران اظهار نمود: جا دارد از رویکرد بانک مهر ایران تقدیر کنم؛ برای اینکه مخاطبان و مشتریان خودرا اقشار متوسط و پایین جامعه تعریف کرده است. از این باب خوشحالیم که تعاملات خودرا با این بانک بیشتر کرده ایم. هدف ما کاهش آلایندگی ها و بهبود هوای شهر تهران است.
وی همین طور اظهار داشت: یکی از روش های تامین مالی در شهرداری های دنیا استفاده از وجوه اداره شده است. در این روش کار مشترکی بین بانک و دستگاه اجرائی انجام می شود.
هاشمی اظهار نمود: این تفاهم نامه بطور قطع این یک توافق برد-برد است. اگر منابع سازمان در بانک رسوب کند، به نفع کسانی استفاده می شود که نیازمندان جامعه هستند. اگر هم سازمان از منابع بانک استفاده نماید، کسانی که اقشار متوسط هستند مانند رانندگان تاکسی از تسهیلات قرض الحسنه برخوردار شده اند.
وی این طور افزود: خوشبختانه سقف حالا تسهیلات قرض الحسنه بهتر شده است. قبل از این ۵۰ میلیون تومان به رانندگان تاکسی تخصیص داده می شد و الان تا ۷۰ میلیون تومان قابل پرداخت می باشد. امیدواریم بتوانیم با این تفاهم نامه به رانندگان تاکسی کمک نماییم. بازپرداخت تسهیلات برای دوچرخه ۱۲ ماه و برای تاکسی تا ۶۰ ماه در نظر گرفته شده است. از نظر ریالی نیز سه سقف تسهیلاتی برای دوچرخه، موتورسیکلت و تاکسی تعریف شده است.
هاشمی تاکید کرد: این تفاهم نامه آغاز خوبی است و از این اتفاق خرسندیم. امیدواریم در مذاکرات بعدی سقف منابع خودرا افزایش دهیم و این همکاری ها به نفع شهرداری تهران و بانک قرض الحسنه مهر ایران باشد.
این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~