ایرج راد شفاف سازی كرد مصوبه تازه دولت، ربطی به كرونا ندارد

ایرج راد شفاف سازی كرد مصوبه تازه دولت، ربطی به كرونا ندارد

ایرج راد شفاف سازی كرد مصوبه تازه دولت، ربطی به كرونا ندارد

مدل کودک: اخیرا خبری درباره برقراری بیمه بیکاری هنرمندان منتشر گردید و این قشر که اغلب آنان در دوران کرونا ناچار به خانه نشینی شده اند، دلگرم شدند که دولت، چاره ای برای بیکاری و بی پولی آنان اندیشیده است اما به فاصله اندکی، ایرج راد، رئیس هیات مدیره خانه تئاتر اعلام نمود که مصوبه جدید ربطی به کرونا و نتایج آن ندارد.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، روز یکم دی ماه خبری به نقل از سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر گردید با این مضمون که دولت با برقراری بیمه بیکاری اهالی فرهنگ، هنر و رسانه موافقت کرده و این مساله به تصویب رسیده است.
از آنجائیکه در چند ماه گذشته و پس از همه گیری کرونا که تعطیلی خیلی از کارهای فرهنگی و هنری را به دنبال داشت، بارها موضوع امنیت شغلی و بیمه ایام بیکاری، بعنوان یک مطالبه جدی از طرف جامعه فرهنگی عنوان شد، انتشار این خبر کورسوی امیدی در دل هنرمندان ایجاد کرد که شاید این مصوبه جدید در دوران کرونا، دست آنان را بگیرد و قسمتی از دغدغه هایشان را برطرف کند.
البته در این خبر جزییاتی درباره چگونگی و همین طور زمان اجرای این مصوبه اعلام نشده بود. با این وجود چون خیلی از هنرمندان در چند ماه گذشته انتقادها و درخواست های خودرا در زمینه مساله امنیت شغلی مطرح کرده بودند، این ذهنیت در قسمتی از جامعه هنری به وجود آمد که شاید این انتقادها موثر بوده و به جایی رسیده است. بویژه که در قسمتی از این خبر، وزیر فرهنگ هم، شرایط سخت هنرمندان را در دوران کرونا تایید کرده بود. بدین ترتیب این امید قوت گرفت که شاید مصوبه تازه بسرعت به جریان بیفتد.
اما ایرج راد رئیس هیات مدیره خانه تئاتر و رئیس شورای عالی خانه هنرمندان ایران به ایسنا می گوید: مصوبه اخیر دولت درباره برقراری بیمه بیکاری اهالی فرهنگ و رسانه، ربطی به دوره کرونا ندارد بلکه مصوبه ای است که قبل تر در انجمن های صنفی سراسری فرهنگ، هنر و رسانه مطرح گردیده است.
او که در انجمن های صنفی سراسری فرهنگ و هنر و رسانه بعنوان نماینده هنرمندان تئاتر حضور دارد، توضیح می دهد: قبل از این در انجمن های صنفی سراسری، موضوع حقوق ایام بیکاری اهالی فرهنگ، هنر و رسانه در ماده ۹۲ برنامه پنج ساله ششم توسعه مصوب شده است.
راد یادآوری می کند: بند «چ» ماده ۹۲ مربوط به امنیت شغلی است که تصویب شده بود و بند «ح» آن که مربوط به حقوق ایام بیکاری است، باقی مانده و تصویب نشده بود.
او ادامه می دهد: «آنچه اخیرا یعنی روز ۳۰ آذر ماه تصویب شده و وزیر فرهنگ و ارشاد از آن آگاهی داده اند، مربوط به تصویب همین بند «ح» است که از قبل باقی مانده بود و اخیرا در هیات دولت، کار نهایی بر آن صورت گرفته است ولی این مصوبه ربطی به دوران کرونا و برقراری بیمه بیکاری هنرمندان در این مقطع ندارد.»
شکی نیست که این مصوبه، اتفاقی مبارک است ولی با توجه به این که هیچ نوع جزییاتی درباره چگونگی و زمان بندی اجرای آن و نیز تامین اعتبارش اعلام نشده، بیشتر به یک موضوع مبهم تبدیل گشته که پرسش های بسیاری برای جامعه فرهنگی و هنری به وجود آورده است.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~