۵ نكته مهم درباره خرید نهال گردو كه كسی نمی داند

۵ نكته مهم درباره خرید نهال گردو كه كسی نمی داند

۵ نكته مهم درباره خرید نهال گردو كه كسی نمی داند

مدل کودک: شاید برای بیشتر باغداران این سوال مطرح شده باشد؛ که چگونه یک نهالستان گردوی خوب را شناسایی کنیم؟ اگر این سوال برای شما هم پیش آمده، با ادامه این مطلب همراه شوید.

به گزارش مدل کودک به نقل از مهر، اگر قصد راه اندازی باغ گردو دارید، حتما به خرید نهال گردو فکر کرده اید. به جهت اینکه یک باغ پرمحصول داشته باشیم، نهالی که می خریم باید کاملاً سالم باشد و به صورت اصولی پرورش یافته باشد. معمولاً نهال گردو را از نهالستان های معتبر خریداری می نماییم. شاید برای بیشتر باغداران این سوال مطرح شده باشد؛ که چگونه یک نهالستان گردوی خوب را شناسایی نماییم تا بتوانیم برای باغمان نهال بخریم؟ اصلاً خصوصیات یک نهالستان خوب چیست و در هنگام خرید نهال باید به چه نکاتی توجه کنیم؟ برای پاسخ به تمامی این سوال ها به شما پیشنهاد می نماییم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.
خرید نهال گردو مرغوب و با باردهی بالا می تواند درآمد بسیار بالایی نصیب باغدار کند. بنا بر این ابتدا باید بدانیم یک نهال گردوی خوب چه خاصیت هایی دارد.
برای اینکه بدانیم کدام رقم از نهال گردو برای باغ ما مناسب تر است، پیش از انجام هر کاری باید به بررسی وضعیت جغرافیایی منطقه بپردازیم. باید اطلاعات دقیق از منطقه ی جغرافیایی باغ همین طور ارتفاع از سطح دریا و آب و هوای منطقه بدست بیاوریم.
و اما این ۵ نکته ی مهم:
۱. ارتفاع از سطح دریا: هر چه ارتفاع از سطح دریا بالاتر باشد، منطقه سردتر است. درنتیجه باید ارقام مقاوم تر را در این مناطق بکاریم. مثلاً اگر باغ ما در ارتفاع ۶۰۰ تا ۱۵۰۰ متر از سطح دریا است. کاشت نهال گردو چندلر بهترین بازدهی را خواهد داشت. یا برای ارتفاع ۱۵۰۰ تا ۲۲۰۰ متر بهتر است رقم گردو فرنور و ژنوتیپ پالیز در باغمان بکاریم.
۲. دیرگل یا زود گل: برای مناطقی که دارای آب وهوای سرد هستند یا ممکنست گرفتار گرمای دیررس بهاره شوند، بهتر است از ارقام گردوی دیرگل استفاده نمائیم. چونکه این ارقام دیرتر از سایرین آغاز به گلدهی می کنند و کمتر احتمال دارد که جوانه ها در اثر سرما بسوزند.
۳. زود بازده یا دیر بازده: این عامل نیز در میزان سوددهی و بازگشت سرمایه ما تاثیر مستقیم دارد. بعضی از نهال های گردو در سال اول آغاز به محصول دهی می کنند. مثل نهال گردو ژنوتیپ پالیز. برخی دیگر نیز در سال اول و دوم آغاز به محصول دهی می کنند. مثل نهال گردو چندلر، نهال گردو فرنور، نهال گردو پدرو و… که میزان برداشت گردو در سال حدودا ۸۰ تا ۱۰۰ کیلوگرم گردوی خشک است.
۴. زمان کاشت نهال گردو: بهترین زمان برای کاشت بیشتر نهال های گردو، از نیمه ی پاییز تا اواخر آنست. بعضی از ارقام مقاوم تر در مقابل سرما را نیز می توان تا انتهای زمستان نیز کاشت.
۵. خاک مناسب: درخت گردو یک درخت مقاوم است که می تواند خودرا با بیشتر خاک ها تطبیق دهد. اما اگر می خواهید بهترین نتیجه را از نهال گردوی خود بگیرید. بهتر است آنرا در خاک های شنی و یا لومی و عمیق بکارید. این خاک ها به ریشه اجازه می دهند تا درون خاک نفوذ کند و رطوبت و مواد غذایی را از آن دریافت کند.
چرا نهالستان گردوی سعید قاسمی؟
می توان گفت نهالستان گردوی سعید قاسمی یکی از بزرگترین نهالستان های گردو در شمال غرب ایران است. اما مزایای این نهالستان نسبت به سایرین چیست؟
* نهالستان سعید قاسمی بیش از نیم قرن است که در حوزه ی پرورش و فروش نهال به سراسر کشور فعالیت گسترده دارد.
* حتما می دانید که گردو ارقام مختلفی دارد و به جهت اینکه بازدهی بهتر و محصول باکیفیت تری برداشت نماییم باید بدانیم کدام رقم برای ما مناسب تر است. از دیگر مزایای این نهالستان امکان ارائه ی مشاوره حضوری یا تلفنی و حتی آنلاین به صورت کاملاً رایگان، به باغداران عزیز است.
* نهالستان پالیز گردو موفق به تولید انواع ارقام گردو و میوه های پیوندی در مقیاس گسترده شده است. حتی گونه های نایاب و انحصاری بعضی از میوه ها مانند ژنوتیپ پالیز به صورت کاملاً رسمی در انحصار این نهالستان است.
* ارائه ی خدمات ویژه برای مشتریان همچون ارائه ی مشاوره درباره ی نحوه ی راه اندازی باغ گردو به صورت کاملاً رایگان.
انواع ارقام گردو

گردو ارقام مختلفی دارد. که هرکدام از این ارقام برای کاشت در منطقه ی خاصی بسیار مناسب می باشد. نهالستان پالیز گردو ارائه دهنده ی بهترین ارقام گردو با کیفیت بالا است. انواع ارقام گردو ارائه شده توسط این نهالستان عبارتند از:
* نهال گردو پالیز کانادایی
* نهال گردو چندلر
* نهال گردو فرنور پیوندی
* نهال گردو خوشه ای فرانسه
* نهال گردو ژنوتیپ برتر
* نهال گردو هارتلی
* نهال گردو پدرو
* نهال گردو فرانکت
* نهال گردو فرنت
* نهال گردو توسرخ
* نهال گردو لارا
* نهال گردو پکان آمریکایی
* نهال گردو خوشه ای تخم مرغی
* نهال گردو تویسرکان
* نهال گردو ژنوتیپ مراغه
که مهم ترین ارقام:
نهال گردو ژنوتیپ پالیز: عمر اقتصادی این درخت بیش از ۱۰۰ سال است. در ارتفاع بین ۱۰۰ تا ۳۰۰۰ متر از سطح دریا بهترین بازدهی را خواهد داشت و قدرت رویشی درخت آن بسیار بالا است. در پنجمین سال حداکثر می تواند بیش از ۹ تن در هرهکتار گردوی با کیفیت تولید نماید.

* نهال گردو چندلر: این نهال از ارقام پیوندی آمریکایی است. پوسته ی چوبی آن نازک است. و مغز میوه ی آن بیشترین طرفدار را دارد. درخت گردوی چندلر بیشتر از ۱۰۰ سال عمر می کند و بسیار پر بازده است، بطوریکه در هر هکتار بیش از ۷ تن محصول با کیفیت تولید می کند.
* نهال گردو خوشه ای فرانسه: این رقم بسیار پرطرفدار است. از مغز میوه ی این نهال در مصارف گوناگون استفاده می شود. درخت گردو خوشه ای تا ۸۰ سال محصول دهی بسیار عالی خواهد داشت.
* نهال گردو ژنوتیپ برتر: نهال گردو ژنوتیپ برتر بومی کشور خودمان است. گردوی آن با پوست تخم مرغی کاغذی به آسانی شکسته می شود و رنگ مغز میوه ی آن سفید شیری است. این درخت می تواند در سال پنجم کاشت بیش از ۷ تن محصول در هر هکتار تولید نماید.
اگر قصد کاشت نهال گردو در باغ خودرا دارید؛ حتما پیش از خرید نهال گردو با مشاوران ما تماس بگیرید. متخصصین ما می توانند بر طبق شرایط موجود در باغ شما، بهترین رقم گردو را به شما پیشنهاد بدهند. تمامی این مشاوره ها رایگان و در جهت رفاه حال باغداران عزیز است. نهالستان پالیز گردو با مدیریت سعید قاسمی دارای حق انحصاری تولید با شماره ی ثبت اختراع و شناسنامه ی مخصوص است.
شماره تماس: مهندس سعید قاسمی ۰۹۱۴۱۸۳۲۳۹۳
همچنین می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر جهت خرید نهال گردو به وب سایت پالیز گردو Palizgerdo.com مراجعه نمایید.
این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~