شهرهای خلاق فرهنگ و هنر معرفی می گردند

شهرهای خلاق فرهنگ و هنر معرفی می گردند

شهرهای خلاق فرهنگ و هنر معرفی می گردند

به گزارش مدل کودک ۱۴۳ شهر در مرحله نهایی طرح شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر ارزیابی و در نهایت شهرهای خلاق فرهنگ و هنر معرفی می گردند.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، بعد از ارزیابی و انتخاب اولین مرحله از بین ۳۶۷ شهر که طرح های خویش را برای دبیرخانه طرح شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر ارسال کرده بودند، ۱۴۳ شهر انتخاب شد، که بعد از ارزیابی و انتخاب نهایی شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر در بخش های ۹ گانه معرفی می گردند.
جلسات انتخاب و ارزیابی نهایی طرح شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر در بخش هنرهای نمایشی، موسیقی، هنرهای تجسمی و مد و لباس با حضور دبیر علمی و دبیر اجرایی طرح شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر و کارشناسان تخصصی هر حوزه برگزار گردید و انتخاب و ارزیابی نهایی شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر در بخش های سینما، صنایع دستی و سنتی، ادبیات، چاپ و بسته بندی و رسانه و مطبوعات در ایام آینده انجام می شود.
بعد از ارزیابی و انتخاب مرحله نخست، ۲۲ شهر در حوزه موسیقی، ۲۹ شهر در حوزه ادبیات، ۱۹ شهر در حوزه صنایع دستی و سنتی، چهار شهر در حوزه چاپ و بسته بندی، ۹ شهر در حوزه مد و لباس، ۱۰ شهر در حوزه سینما، ۲۲ شهر در حوزه هنرهای تجسمی، چهار شهر در حوزه رسانه و مطبوعات و ۲۴ شهر در حوزه هنرهای نمایشی به مرحله نهایی راه یافتند.
بعد از انجام طرح مطالعاتی طرح شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر فراخوان اولین دوره این طرح تابستان سال ۱۳۹۸ اعلام گردید و ۳۶۷ شهر طرح های خویش را به دبیرخانه ارسال کردند.
شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر عنوان طرحی برای شناسایی ظرفیت های فرهنگی و هنری در شهرها و مناطق جغرافیایی ایران با نگاه آمایش سرزمینی و ایجاد شبکه هایی برای تعریف همکاری ها و برنامه های مشترک میان آنها است. این طرح با محوریت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با مشارکت نهادها و دستگاههای فعال فرهنگی و هنری در حوزه شهری همچون سازمان شهرداری و دهیاری های کشور، وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و کمیسیون ملی یونسکو در حال اجراست. بر مبنای فراخوان هر شهر در سه رشته مجاز به شرکت در رقابت بود. گروه های نه گانه هنری برای بهره گیری حداکثری از ظرفیت های فرهنگی و هنری شهرها در رقابت شهرهای خلاق فرهنگ و هنر دیده شده است.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~