به میزبانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ چهارمین دور گفت وگوهای فرهنگی زنان ایران و چین انجام شد

به میزبانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ چهارمین دور گفت وگوهای فرهنگی زنان ایران و چین انجام شد

به میزبانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ چهارمین دور گفت وگوهای فرهنگی زنان ایران و چین انجام شد

چهارمین دور گفت وگوهای فرهنگی زنان ایران و چین با حضور مقامات زنان دو کشور با عنوان تقویت تعامل در پساکرونا «جهان مشترک: سرنوشت مشترک» برگزار و بر لزوم بهره مندی از ظرفیت بانوان در سطح جهان تاکید شد.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، به همت اداره ارتباطات فرهنگی بین المللی زنان اداره کل همکاریهای فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور، رایزنی فرهنگی ایران در پکن و مشارکت فدراسیون سراسری زنان چین و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و دانشگاه الزهرا(س)، چهارمین دور گفت وگوهای فرهنگی زنان ایران و چین با حضور مقامات زنان دو کشور با عنوان تقویت تعامل در پساکرونا «جهان مشترک: سرنوشت مشترک» در سالن کنفرانس حوزه ریاست این سازمان، انجام شد.
محمد کشاورززاده، سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین در ابتدای این جلسه در سخنرانی خود، بیان کرد: گفت وگوهای فرهنگی بانوان ایران و چین می تواند یکی از زمینه های مؤثر در تعاملات بین دو کشور و ایجاد زمینه ها و بسترهای مناسب ارتباط و هم اندیشی میان نخبگان و گروه های مرجع فکری و فرهنگی ایران و چین باشد.
وی با قدردانی از اداره کل همکاریهای فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رایزنی فرهنگی ایران در چین برای برگزاری گفت وگوهای فرهنگی بانوان ایران و چین، اضافه کرد: گفت وگوی فرهنگی یک روشی از دیپلماسی و روشی جهت ایجاد یک پروسه عملیاتی از همفکری و تبادل نظر مستمر میان عناصر و گروه های انسانی منتخب است که طی آن با طرح دیدگاه های خود درباب مسائل و دغدغه های فرهنگی درصددند به فهم مشترک و یا راهکار مشترکی برای مسائل و پدیده هایی که موضوع گفت وگوی آنهاست، دست یابند.
عباسعلی وفایی، رایزن فرهنگی ایران در چین در سخنانی، با اشاره به برگزاری چهارمین دور گفت وگوهای فرهنگی بانوان ایران و چین، بر لزوم بهره گیری هرچه بیشتر از ظرفیت های علمی و فرهنگی در راه گسترش مناسبات فرهنگی و توسعه روابط بین دو کشور تاکید کرد.
وی ابراز امیدواری کرد این دور از گفت وگوها بوسیله مشارکت جمعی بانوان در گسترش همکاری ها و گفت وگوهای فرهنگی در قالب ارزش های مشترک شکل گرفته و با اعتمادسازی و توجه به وزن تأثیرگذار فرهنگ در حل و فصل چالش ها و بحران های بین المللی عملی و اجرائی شود.
همفکری در راه یافتن راهکارهای مشترک برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا
سعیده باقری فرد، رئیس اداره توسعه ارتباطات فرهنگی بین المللی زنان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ادامه این جلسه، مطرح کرد: دو کشور باستانی ایران و چین دارای میراث مشترک فرهنگی و سوابق تمدنی بزرگ در قاره آسیا هستند.
وی به نقش راه ابریشم در تبادل فرهنگی بین ایران و چین اشاره نمود و اظهار داشت: در تاریخچه راه ابریشم نقش های مهمی در مبادلات سیاسی، اقتصادی، تجاری و فرهنگی بین کشورهای مختلف نگاشته شده است. یکی از ادوار درخشان رونق راه ابریشم، در ایران رقم خورده و تأثیرات تجاری و فرهنگی بین دو کشور ایران و چین به وجود آمده است.
باقری فرد با اشاره به پنجاهمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک ایران و چین اظهار نمود: در پنجاهمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک ایران و چین، دو کشور مصمم به گسترش بیش از پیش مشارکت راهبردی با یکدیگر خصوصاً در حوزه فرهنگ و هنر هستند.
وی همچنین، گفت گوهای فرهنگی و همفکری را از راه های برقراری ارتباطات و تأثیرگذار بین المللی دانست و اظهار داشت: اداره توسعه ارتباطات فرهنگی بین المللی زنان با برگزاری چهارمین دور گفت وگوهای فرهنگی بانوان ایران و چین درصدد آنست تا به نقش محوری و پُر رنگ زنان در خانواده و جامعه خصوصاً در زمان شیوع ویروس کرونا بپردازد.
لزوم بهره مندی از ظرفیت بانوان در سطح جهان
سیده صدیقه حجازی، مسئول کارگروه بین المللی زنان و خانواده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سخنرانی خود دگفت: گرچه شرایط خاص دوران همه گیری کویید ۱۹ سبب شد نتوانیم همچون دوره های گذشته، در فضای حقیقی این اجلاس باارزش را برگزار نماییم، اما با آرزوی برطرف شدن این بیماری از سطح جهان، امید داریم بتوانیم اهداف مهم خودرا از این اجلاس دنبال کدره و به سرانجام و نتیجه برسانیم.
وی ادامه داد: قدمت تاریخ و تمدن دو کشور کهن ایران و چین، گویای وجود زنانی تمدن ساز است. بانوانی که دامان و آغوش پرمهر مادری را فرصت انتقال مواریث فرهنگی به نسل جدید قرار داده و با تربیت انسان هایی با ایمان، متعهد، خلاق، دلسوز، فداکار و صاحب کرامت انسانی راه سخت و دشوار تمدن آفرینی را هموار کردند.
حجازی با اشاره به برگزاری چهارمین دور گفت وگوهای فرهنگی زنان ایران و چین اظهار نمود: نتایج درخشان نخستین دور گفت وگوهای فرهنگی، بانوان هر دو کشور را مصمم تر ساخت تا بمنظور ایجاد فرصت های مناسب آشنایی جامعه زنان با فرهنگ و تمدن دو کشور و نیز زمینه تبادل تجربیات و طرح مسائل و چالش های مشترک زنان و خانواده در سطوح منطقه ای و بین المللی، مبادرت به برگزاری دوره های بعدی گفت وگوهای فرهنگی کنند.
مسئول کارگروه بین المللی زنان و خانواده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تاکید کرد: دو کشور دوست و برادر ایران و چین، سهم بزرگی در شکل گیری تمدن بزرگ آسیایی داشته و هم اکنون نیز نقش کلیدی و محوری در تحولات و پیشرفت های همه جانبه جهانی را دارا هستند.
ایشان سپس سخنانش، اظهار داشت: بر این اساس، گسترش برنامه های مشترک و توسعه روابط فرهنگی میان بانوان دو کشور، ضرورتی انکارناپذیر است. ظرفیت بالای بانوان اندیشمند و توانمند دو کشور بیان کننده آنست که می توان با برنامه ریزی های دقیق و هدفمند، سطح گفت وگوها را از دو جانبه به چند جانبه گسترش داد تا امکان هم افزایی فرهنگی بانوان در سطح قاره و جهان گسترش یابد.
حجازی بیان کرد: کوشش برای حفظ، تقویت و احیای نهاد مقدس خانواده، بعنوان با اهمیت ترین هسته تشکیل جامعه سالم و پویا و به دنبال آن حفظ و تقویت مواریث تمدنی و فرهنگی، می تواند همچون اهداف مهم و راهبردی این گفت وگوها در آینده باشد.
وی تصریح کرد: تلاش همه جانبه بانوان همه جوامع بمنظور زدودن آثار و تبعات منفی و زیان بار ویروس همه گیر کویید ۱۹ بر خانواده، به ویژه زنان و کودکان، همچون وظایف و اقدامات مهم و ضروری در دوران کرونا وپسا کرونا است که بی شک این مهم جز در سایه همدلی، هم افزایی و همکاری میسر نخواهد شد.
حجازی در آخر سخنانش، پیشنهاد داد: امیدوارم با همت و تلاش دبیرخانه این دور از گفت وگوهای فرهنگی، کتاب مجموعه مقالات و سخنرانی های چهار دوره گفت وگوهای فرهنگی زنان ایران و چین در دستور کار قرار گیرد.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~