حفظ سلامت مشتریان بانك ها و فروشگاه ها با كاغذهای BPA FREE

حفظ سلامت مشتریان بانك ها و فروشگاه ها با كاغذهای BPA FREE

حفظ سلامت مشتریان بانك ها و فروشگاه ها با كاغذهای BPA FREE

به گزارش مدل کودک فروشگاه های زنجیره ای و بانکهای کشور بعنوان مراکز اصلی توزیع رسید مشتری، باید به منظور حفظ سلامت مشتریان خود و بعنوان یک مسئولیت اجتماعی، در استفاده از کاغذهای BPA FREE اقدام نمایند.

به گزارش مدل کودک به نقل از مهر، کاغذ حرارتی یک کاغذ حساس مخصوص می باشد و با ماده ای فرموله شده است که هنگام قرار گرفتن در معرض گرما تغییر رنگ می دهد. این مورد در چاپگرهای حرارتی بویژه در دستگاههای فیش پرینت و صندوق فروشگاهی بعنوان رسید مشتری، مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از کاغذهای حرارتی بعنوان فاکتور خرید و رسید مشتری در دنیا کاملاً معمول است تا جایی که با کاغذهای حرارتی استفاده شده کشور در یکسال می توان ۹ بار دور کره زمین را پوشاند.
در کاغذهای حرارتی، سطح کاغذ با لایه ای از مواد پوشانده می شود. هنگامی که سطح کاغذ گرم می شود، مواد پوشانده شده بر روی سطح کاغذ با گرما واکنش نشان داده و به شکل رنگ چاپ آنرا به سطح کاغذ منتقل می کند. یکی از این مواد واکنش دهنده در این کاغذها ماده ای به نام بیسفنول (BPA)است.
معمولاً هنگام گرم شدن، پوشش روی کاغذ سیاه می شود، اما گاهی از پوشش هایی به رنگ آبی یا قرمز هم استفاده می شود. در حالیکه یک منبع حرارتی، مانند یک شعله، می تواند باعث تغییر رنگ کاغذ شود، ناخن شما که به سرعت روی کاغذ کشیده می شود هم از اصطکاک گرمای کافی برخوردار می باشد تا یک علامت ایجاد نماید.

ماده BPA بعنوان ماده ای برای افزایش پایداری و مقاومت در مقابل حرارت، به کاغذهای حرارتی افزوده می شود. تماس مداوم با این ماده در دراز مدت می تواند برای بدن مضر باشد. از سال ۲۰۱۴ در ایالات متحده قوانینی به منظور ممنوعیت استفاده از این ماده در کاغذهای حرارتی وضع شد و استفاده از آن رو به کاهش رفت. همگام با این اتفاق، اتحادیه اروپا هم از سال ۲۰۱۹ قوانینی برای ممنوعیت استفاده از کاغذهای حرارتی شامل ماده BPA را وضع کرد.
این اتفاق باعث تحول در تولید کاغذهای حرارتی دنیا شد تا جائیکه هم اکنون نسل جدیدی از کاغذهای حرارتی با نام BPA FREE تولید و توزیع می شود.
ماده BPA به علت خاصیت اسیدی، از راه تماس با پوست قابلیت جذب دارد و تماس مداوم با آن می تواند سبب جذب آن از راه پوست شود. محققان انگلیسی در سال ۲۰۲۰ با تحقیق بر روی این ماده، دریافتند سطح قابل توجهی از این ماده حتی می تواند، احتمال ابتلاء به سرطان سینه در بانوان را افزایش دهد.
از همین رو، از اواخر سال ۲۰۱۹ در بیشتر کشورها، به منظور حفظ سلامتی افراد، استفاده از نسل جدید کاغذهای حرارتی با عنوان BPA FREE ترویج یافته است. متأسفانه در کشور ما همچنان از کاغذهای حرارتی حاوی BPA بعنوان رسید خرید فروشگاه ها و دستگاههای عابر بانک استفاده می شود.

براساس این گزارش، شرکت آلبالو طرح مبنا یکی از شرکتهای با سابقه حدود یک دهه فعالیت در حوزه توزیع کاغذهای حرارتی کشور در جهت حفظ و صیانت از سلامت مردم و محیط زیست، مبادرت به توزیع کاغذهای حرارتی با عنوان BPA FREE کرده است.
در حال حاضر، کاغذهای یاد شده از جانب شرکت آلبالو طرح مبنا بعنوان پیشرو و مجری توزیع کاغذهای حرارتی BPA FREE در کشور، برای فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش و جانبو توزیع می شود.
به نظر می رسد سایر فروشگاه های زنجیره ای و بانک ها بعنوان مراکز اصلی توزیع رسید مشتری، می بایست به منظور حفظ سلامت مشتریان خود و بعنوان یک مسئولیت اجتماعی، در استفاده از کاغذهای BPA FREE گام بردارند تا همگام با سایر کشورهای دنیا، در کشور ما هم استفاده از این نوع کاغذهای حرارتی، مرسوم شود.
این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~