تفاهم نامه ای برای گذرهای فرهنگی سمنان و دامغان

تفاهم نامه ای برای گذرهای فرهنگی سمنان و دامغان

تفاهم نامه ای برای گذرهای فرهنگی سمنان و دامغان

مدل کودک: تفاهم نامه ایجاد گذرهای فرهنگ و هنر در شهرهای سمنان و دامغان، میان موسسه کمک به توسعه فرهنگ و هنر، شهرداری سمنان، شهرداری دامغان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان منعقد شد.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، امین عارف نیا ـ مدیرعامل موسسه کمک به توسعه فرهنگ و هنر ـ در آیین انعقاد تفاهم نامه ایجاد گذرهای فرهنگ و هنر در استان سمنان با اشاره به پیشینه تاریخی شهرهای سمنان و دامغان اظهار داشت: تاریخ پر رمز و راز و فرهنگ غنی این شهرها در کنار آثار و مفاخر فرهنگی و هنرهای سنتی، ایجاد مکان های خلاق در این شهرها را ضروری می کند.
عارف نیا با اشاره به خاصیت های مکان های مورد تفاهم با شهرداری های سمنان و دامغان برای ایجاد گذر فرهنگ و هنر اضافه کرد: انجام مطالعات پایه، تهیه طرح مفهومی، انجام مطالعات و ارزیابی اقتصادی با هدف کاهش ریسک استقرار کسب و کارهای فرهنگی و هنری در این دو گذر و همین طور اعمال هویت بصری یکپارچه در این گذرها لازم است و باید همزمان با عملیات ساختمانی و اجرای تاسیسات دنبال شوند.
مدیرعامل موسسه کمک به توسعه فرهنگ و هنر با اشاره به لطمه های کرونا برای کسب و کارهای فرهنگی و هنری، افزود: وظیفه ما پشتیبانی و مانع زدایی از کارآفرینان عرصه فرهنگ و هنر است و امیدوارم با واگذاری فضاها با تنفس از جانب شهرداری هر دو شهر و اعطای تسهیلات کارآفرینی به صاحبان کسب وکارها شاهد شکل گیری مکان های خلاق و پررونق در سمنان و دامغان باشیم.
عارف نیا اضافه کرد: استان سمنان در هنرهایی همچون دستباف های سنتی، سفالگری، گلیم بافی و همین طور آفرینش آثار فرهنگی دارای پیشینه و تولیدات فاخری است که باید در عرصه های ملی و جهانی دیده شوند. در همین راستا گذر فرهنگ و هنر فرصتی برای ارائه مجموعه ای از شکوفاترین تولیدات فرهنگی و هنری این شهر خواهد بود.
مدیرعامل موسسه کمک به توسعه فرهنگ و هنر با تاکید بر ضرورت اجرای اقدامات مرمتی، عمرانی و فنی در رابطه با ابنیه هردو گذر تا اختتام تیر ۱۴۰۰ اشاره کرد: همزمان با عملیات عمرانی، دفتر تسهیل گری ایجاد گذرها در شهرهای سمنان و دامغان تشکیل و تمهیدات لازم برای شناسایی صاحبان کسب وکارهای دارای صلاحیت استقرار در گذرها، آموزش، تبلیغات و اطلاع رسانی را دنبال خواهند کرد.
عارف نیا در آخر ابراز امیدواری کرد با همکاری طرفین حداکثر تا نیمه مرداد ۱۴۰۰ گذرهای فرهنگ و هنر سمنان و دامغان افتتاح شوند.
در ادامه این جلسه، سید محمد ناظم رضوی _ شهردار سمنان _ در سخنانی اظهار داشت: برمبنای برنامه ریزی که داشته ایم پیش بینی ما این است که مرمت بنا، محوطه سازی و اقدامات تاسیساتی و زیرساختی بنای در نظر گرفته شده برای ایجاد گذر فرهنگ و هنر حداکثر طی سه ماه به سرانجام برسد.
ناظم رضوی با اشاره به خاصیت های بافت تاریخی شهر سمنان اظهار داشت: برمبنای تفاهمی که با شورای اسلامی شهر سمنان انجام شده است، امکان توسعه فعالیت ها در سایر بناهای میراثی پهنه مذکور امکان پذیر است. در همین راستا مجموعه سوابق در رابطه با مطالعات در اختیار دفتر تسهیل گری ایجاد گذر فرهنگ و هنر قرار خواهد گرفت.
فرشید فلاح _ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان _ نیز با اشاره به نبود یک بازار متمرکز فرهنگی در سمنان، اشاره کرد: با هماهنگی های به عمل آمده با شهرداری سمنان، گذر فرهنگ و هنر سمنان در بهترین نقطه و در بافت تاریخی شهر ایجاد خواهد شد و خلاء نبود بازار فرهنگ و هنر در شهر سمنان پوشش داده خواهد شد.
او به لزوم بررسی گذرهای فرهنگ و هنر موفق در ایران نیز اشاره نمود و اظهار داشت: باید از تجربیات موفق در این عرصه و از مشاورین توانمند برایرسیدن به طراحی مطلوب در این عرصه، بهره ببریم.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~