در خردادماه؛ میانگین قیمت مسكن در شهر تهران به مرز ۳۰ میلیون تومان صعود كرد

در خردادماه؛ میانگین قیمت مسكن در شهر تهران به مرز ۳۰ میلیون تومان صعود كرد

در خردادماه؛ میانگین قیمت مسكن در شهر تهران به مرز ۳۰ میلیون تومان صعود كرد

مدل کودک: بانک مرکزی گزارش بازار مسکن شهر تهران در خرداد امسال را منتشر نمود که برمبنای آن متوسط قیمت هر متر مربع، ۲۹٫۶ میلیون تومان برآورد شده است.
به گزارش مدل کودک به نقل از مهر، بانک مرکزی گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران در خردادماه امسال را منتشر نمود که نشان میدهد در ماه مذکور ۵ هزار و ۱۰۲ فقره معامله مسکن ثبت شده که نسبت به ماه پیش از آن (اردیبهشت ۱۴۰۰) رشد ۲۹.۶ درصدی داشته ولی نسبت به ماه مشابه سال قبل (خرداد ۱۳۹۹) کاهش ۵۲.۷ درصدی را نشان میدهد.
متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در تهران در خرداد امسال ۲۹ میلیون و ۶۷۳ هزار و ۶۰۰ تومان اعلام شده که نسبت به اردیبهشت امسال افزایش ۳ درصدی و نسبت به خرداد سال قبل رشد ۵۶.۶ درصدی دارد.
بیشترین متوسط قیمت در منطقه یک تهران با متری ۶۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان اتفاق افتاده و کمترین متوسط قیمت به منطقه ۱۸ با متری ۱۲ میلیون و ۶۱۰ هزار تومان اختصاص دارد.
بیشترین تعداد معاملات در منطقه ۵ با ۷۰۸ فقره معامله بود و سپس منطقه ۱۰ با ۴۹۸ معامله و منطقه ۴ با ۴۱۳ معامله در رتبه های بعدی قرار دارند. همین طور تعداد معاملات مسکن نیز در خردادماه امسال به منطقه ۱۹ با ۴۴ و سپس منطقه ۲۲ با ۷۰ فقره معامله مسکن تعلق داشت.
بر اساس گزارش بانک مرکزی، بیشترین سهم تعداد معاملات مسکن در خرداد امسال به واحدهای مسکونی واقع در دامنه قیمتی ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان با سهم ۱۸.۶ درصد اختصاص دارد. همین طور بیشترین معاملات مسکن به واحدهای با متراژ ۶۰ تا ۷۰ متر مربع با سهم ۱۴.۸ درصد از کل معاملات مسکن خرداد امسال تعلق یافته است.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~