وزیر ارشاد اعلام كرد ترویج فرهنگ شهادت از ماموریت های اصلی وزارت ارشاد

وزیر ارشاد اعلام كرد ترویج فرهنگ شهادت از ماموریت های اصلی وزارت ارشاد

وزیر ارشاد اعلام كرد ترویج فرهنگ شهادت از ماموریت های اصلی وزارت ارشاد

به گزارش مدل کودک کرمان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: تجلیل از شهدا و ترویج فرهنگ شهادت یکی از ماموریت های اصلی و بنیادین ما در وزارت ارشاد خواهد بود برای اینکه تجلی فرهنگ انقلاب، پشتیبانی از آرمان ها و مقاومت و استکبارستیزی ذیل شهادت قرار می گیرد و اگر سینما و یا هر یک از هنرهای ما می خواهد کار قوی انجام دهد باید به تحکیم این راه بیانجامد.
“محمدمهدی اسماعیلی” امروز ۲۳ شهریورماه در ارتباط ویدئوکنفرانس با ویژه برنامه “شکوه مادری” که در قالب طرح سه شنبه های تکریم کانون های مساجد کرمان و بمنظور تجلیل از خانواده شهید جهانگیر صدقی ده زیاری برگزار شد، اظهار نمود: مردم شهیدپرور کرمان از پیشگامان انقلاب اسلامی هستند که پیش از پیروزی انقلاب، حماسه مسجد جامع کرمان را آفریدند و این حماسه و خباثتی که رژیم پهلوی آنجا از خود نشان داد از محورهای اصلی شعارهای انقلابیون و مردم در سراسر کشور بود.
وی با اشاره به حماسه های لشکر ۴۱ ثارالله در دفاع مقدس اضافه کرد: حماسه بزرگتری به نام کرمان و کرمانی ها در دفاع از حرم و با نام شهید عالی مقام حاج قاسم سلیمانی رقم خورد.
اسماعیلی با گرامیداشت یاد شهید جهانگیر صدقی ده زیاری اشاره کرد: شهدای ما به فرمایش امام(ره) امامزاده های عشق هستند؛ مرقد پاک شهدا سرشار از معنویت و اخلاص است و ایمان و حسی که با حضور در گلزارهای شهداء در ما ایجاد می شود، ما را برای پیمودن راهی که شهداء برای ما باز کردند، منسجم تر می کند.
وزیر ارشاد در ادامه بیان کرد: خاصیت اصلی انقلاب، ایثار و شهادت است و این انقلاب را امام(ره) بنیان نهاده و مقام معظم رهبری انقلاب ادامه دادند و بزرگانی مثل حاج قاسم سلیمانی آنرا برای ما زنده نگه داشتند.
وی با اشاره به این که مسیری که مقام معظم رهبری مکتب حاج قاسم نام نهادند، نشان دهنده راهی است که باید طی شود، اضافه کرد: هیچ ماموریت و تکلیفی جز انجام آرمان های انقلاب نداریم و این آرمان ها در همین مسیر توسط شهدا با خون آنان به امضا رسیده و باید این مسیر را ادامه بدهیم.
اسماعیلی با اشاره به تکریم خانواده های شهداء بیان کرد: این کارها در امتداد ادای وظیفه است وگرنه همه وجود ما و ماموریت ها در راه احیای این مسیر قرار دارد و دولت مردمی و رئیس جمهوری افتخار دارد که گامی در راه تحقق اهداف انقلاب اسلامی که همان اهداف شهداست، طی نماید.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: تجلیل از شهدا و ترویج فرهنگ شهادت یکی از ماموریت های اصلی و بنیادین ما در وزارت ارشاد خواهد بود برای اینکه تجلی فرهنگ انقلاب، پشتیبانی از آرمان ها و مقاومت و استکبارستیزی ذیل شهادت قرار می گیرد و اگر سینما و یا هر یک از هنرهای ما می خواهد کار قوی انجام دهد باید به تحکیم این راه بیانجامد.
وی افزود با اشاره به این که هنر انقلابی آنست که این ایثارگری ها را به تصویر بکشد، اشاره کرد: ما مدیون مادران و پدران شهیدی هستیم که در مکتب امام راحل و انقلاب، ابراهیم وار، اسماعیل های خودرا به مسلخ شهادت بردند و باید همه همت و امکانات را بسیج و از اهالی هنر و فرهنگ درخواست نماییم در این راه به تولید متحوا بپردازند.
اسماعیلی بیان کرد: برای شهید حاج قاسم سلیمانی کار ویژه ای در وزارت ارشاد راه اندازی و جشنواره ای خاص حاج قاسم برگزار خواهیم کرد و در اداره کل ارشاد استان کرما نیز باید این مسئله در دستور کار باشد برای اینکه ما می خواهیم پیشانی کار وزارت ارشاد در دوره ی جدید یک مراسم و جشنواره برای شهید عالی مقام سلیمانی و برکتی برای همه کارها و کارهای ما باشد.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~