اسماعیلی: برگزاری جشنواره با محور حاج قاسم سلیمانی پیشانی فعالیت ها و ماموریت های وزارت ارشاد است

اسماعیلی: برگزاری جشنواره با محور حاج قاسم سلیمانی پیشانی فعالیت ها و ماموریت های وزارت ارشاد است

اسماعیلی: برگزاری جشنواره با محور حاج قاسم سلیمانی پیشانی فعالیت ها و ماموریت های وزارت ارشاد است

به گزارش مدل کودک اسماعیلی در جریان برگزاری طرح ملی سه شنبه های تکریم ضمن گرامیداشت یاد شهدا خبر از برگزاری جشنواره ویژه حاج قاسم سلیمانی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داد و اظهار داشت: این جشنواره پیشانی فعالیت ها و ماموریت های ما در وزارتخانه است.
به گزارش مدل کودک به نقل از ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما)، آیین تجلیل از خانواده شهید «جهانگیر صدقی ده زیاری» بامداد سه شنبه ۲۳ شهریور در ادامه سلسله برنامه های فاز دوم طرح ملی سه شنبه های تکریم با عنوان «شکوه مادری»، با حضور مجازی «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت الاسلام و المسلمین «حبیب رضا ارزانی» رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور انجام شد.
این آیین در جوار مزار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در استان کرمان و با حضور مسئولانی استانی همچون حجت الاسلام و المسلمین «حسین علیدادی سلیمانی» نماینده ولی فقیه، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار کرمان انجام شد.
اسماعیلی در این جلسه با اشاره به حماسه مسجد جامع کرمان و خباثتی که رژیم پهلوی در این ماجرا از خود نشان داد، اظهار نمود: این جریان تا مدت ها از موضوعات و محورهای شعار انقلابیون و مردم در سراسر کشور بود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به حماسه بزرگ لشکر همیشه پیروز ثارالله استان کرمان در طول دفاع مقدس اشاره نمود و اظهار داشت: اما حماسه بزرگتری که به نام کرمان و کرمانی ها رقم خورد در دفاع از حرم و با نام شهید عالی مقام، شهید حاج قاسم سلیمانی بود و این مساله افتخاری برای من است که در شروع کارهای خود در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم و از این راه دور به روح پاک حاج قاسم عرض سلام و درود داشته باشم و امیدوار هستم که خداوند در پیمودن راه شهدا خصوصاً این شهید، عنایت به ما داشته باشد.
وی در بخش دیگری از مباحث خود ضمن گرامیداشت یاد شهید «جهانگیر صدقی ده زیاری» که جلسه این هفته سه شنبه تکریم با محور تجلیل از خانواده آن شهید برگزار شد، اظهار نمود: همه ما مرهون مادران و پدران شهیدی هستیم که در مکتب امام (ره) و انقلاب اسلامی ابراهیم وار اسماعیل های خودرا به مسلخ شهادت رهنمون شدند. این انقلاب بزرگ و میراث والاقدر حاصل خون های چنین شهدای پر فضیلت و ایثار پدران و مادران آنها است.
اسماعیلی همین طور ضمن قدردانی از حجت الاسلام و المسلمین «حبیب رضا ارزانی» در امتداد برگزاری طرح ملی سه شنبه های تکریم اظهار داشت: امام راحل فرمود: «شهدا امامزادگان عشقند که مزارشان زیارتگاه اهل یقین است»؛ امروز ما در هرجا از این کشور که پا به مزار پاک شهدا می گذاریم معنویت و اخلاص آنان وجودمان را در بر می گیرد؛ روزهای قبل طی سفرهایی که به استانهای اصفهان، همدان و قم داشتم به زیارت شهدا رفتم و امروز ازراه دور به زیارت شهدای کرمان می روم، به راستی حسی که در این سفرها و حضور بر سر مزار شهیدان به ما دست می دهد، ایمان و حسی است که ما را برای پیمودن راهی که شهدا برای ما باز کردند منسجم می کند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: خاصیت اصلی انقلاب اسلامی ایثار و شهادت است؛ مکتبی که امام خمینی(ره) بنیان گذاشت و رهبری انقلاب اسلامی ادامه داده و بزرگانی چون حاج قاسم برای ما زنده نگاه داشتند؛ این مسیر به نام مکتب حاج قاسم ادامه یافت و نشان دهنده راهی است که باید طی شود. ما هیچ تکلیفی نداریم جز انجام آرمان های انقلاب اسلامی که در همین مسیر توسط شهدا و با خون شان به امضا رسیده است، پس باید این مسیر را ادامه دهیم و کارهایی که در این حوزه انجام می شود از باب ادای وظیفه است و اگرنه همه ماموریت های ما در راه احیای این مسیر قرار دارد.
اسماعیلی اضافه کرد: دولت مردمی و رییس جمهور محترم افتخارشان آنست که بتوانند گامی را در راه تحقق اهداف انقلاب اسلامی طی کنند. یکی از ماموریت های اصلی و بنیادین ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تجلیل از شهدا ومعرفی فرهنگ شهادت است؛ بحث فرهنگ شهادت یعنی فرهنگ انقلاب، یعنی فرهنگ پشتیبانی از آرمان ها، فرهنگ مقامت، فرهنگ استکبارستیزی که تجلی آن ذیل این دال مرکزی که شهادت است قرار می گیرد.
وی اظهار نمود: تمامی کارهای ما باید در راه فرهنگ شهادت ادامه یابد، اگر سینمای ما می خواهد کار قوی انجام دهد باید به تحکیم این راه بیانجامد، تئاتر، هنرهای تجسمی، حوزه اطلاع رسانی و رسانه همه باید در خدمت تحقق این هدف والا باشد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: هنر پا ک و انقلابی آنست که مرارت هایی که پدران و مادران شهدا متحمل شدند را نشان دهد، حالا که مادر شهید صدقی صحبت می کرد به یاد فیلم ارزشی «نرگس آبیار» در مورد مادر شهید افتادم. تاثیری که یک فیلم دارد ممکنست هزار ساعت سخنرانی نداشته باشد.
اسماعیلی اضافه کرد: همه همت ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آنست که همه امکانات را بسیج کرده و از اهالی هنر درخواست نماییم که در این راه به تولید محتوا بپردازند، در این راستا در مجلس شورای اسلامی و تنی چند از نمایندگان استان کرمان قول دادم که برای شهید حاج قاسم سلیمانی کار ویژه ای در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی راه اندازی نماییم همچون راه اندازی جشنواره ای خاص حاج قاسم سلیمانی برگزار نماییم که به زودی محقق می شود.
ایشان سپس ضمن تاکید به معاونان وزارت خانه و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، بمنظور در دستور کار قرار دادن جشنواره مذکور با محور حاج قاسم اظهار داشت: ما در پیشانی فعالیت ها و ماموریت های خود، برگزاری یک مراسم و یک جشنواره ویژه برای شهید حاج قاسم سلیمانی را خواهیم داشت که برکتی برای کارها و کارهای ما در زمینه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در سراسر کشور باشد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آخر اظهار نمود: در ایام منتهی به هفته دفاع مقدس هستیم، به روح شهدای هشت سال دفاع مقدس، به آزادگان، جانبازان و رزمندگان درود می فرستم و امیدوار هستم که این حرکت خوبی که شروع شده است تداوم داشته باشد و با پوشش خوب رسانه ای مردم از فیوضات آن بهره مند شوند.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~