معرفی انواع بیمه خودرو بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث در یک نگاه

معرفی انواع بیمه خودرو بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث در یک نگاه

معرفی انواع بیمه خودرو بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث در یک نگاه

در ادامه با انواع پوشش های بیمه شخص ثالث خودرو و بیمه بدنه آشنا می شوید.

به گزارش مدل کودک به نقل از مهر، دریافت بیمه برای جبران خسارات ناشی از تصادفات رانندگی که تقریباً غیر قابل اجتناب و غیر قابل پیشبینی هستند، برای تمام مالکان خودرو امری ضروری می باشد. اما از میان انواع بیمه خودرو که شامل بیمه شخص ثالث خودرو و بیمه بدنه خودرو است، پلیس راهنمایی و رانندگی تنها دریافت بیمه شخص ثالث خودرو را به امری الزامی برای کلیه مالکان وسایل نقلیه موتوری تبدیل نموده است. به این مفهوم که عدم دریافت یا تمدید بموقع بیمه شخص ثالث، منجر به جریمه نقدی، نمره منفی و یا حتی توقیف خودرو خواهد شد.
اما در مقابل، دریافت بیمه بدنه توسط مالکان خودرو امری کاملاً اختیاری است، به این مفهوم که قانون، هیچ الزامی برای دریافت این نوع بیمه تعریف نکرده است. اما با عنایت به این که در تصادفات رانندگی معمولا بدنه خودروی راننده خاطی هم آسیب می بینند و از سویی با عنایت به هزینه بالای تعمیرات و قطعات هم اکنون، پیشنهاد می نماییم علاوه بر دریافت بیمه شخص ثالث خودرو، برای دریافت بیمه بدنه هم اقدام کنید. اما پیش از هر چیز لازم است با انواع پوشش های این دو نوع بیمه هم آشنا شوید.
نوع و سقف پوشش های بیمه شخص ثالث خودرو
در قانون، بیمه گزار بعنوان شخص اول، شرکت بیمه گر بعنوان شخص ثانی و فردی که در حادثه رانندگی گرفتار زیان جانی و مالی شده، بعنوان شخص ثالث نامیده می شود. ازاین رو کلیه پوشش های بیمه شخص ثالث خودرو، خسارات مالی و جانی وارده به شخص ثالث را جبران خواهد نمود.
پوشش های بیمه شخص ثالث خودرو
پوشش مالی: در این بخش کلیه خساراتی که به اموال شخص ثالث در حادثه رانندگی وارد می شود به صورت کامل و طبق قرارداد بیمه شخص ثالث بیمه گزار با شرکت بیمه گر پرداخت خواهد شد.
پوشش جانی یا بدنی: در پوشش خسارت بدنی، بیمه شخص ثالث بسته به نوع آسیب بدنی شامل شکستگی، نقص عضو، از کار افتادگی جزئی و کلی یا موقت و دائم، هزینه معالجات پزشکی و بیمارستان و دیه فوت در اثر حادثه رانندگی خسارات وارده را پرداخت خواهد نمود.
چگونه قیمت بیمه شخص ثالث خودرو محاسبه می شود؟
مهم ترین مبنا در تعیین نرخ بیمه شخص ثالث و میزان پوشش های مالی و جانی آن، دیه کامل یک انسان در ماه حرام است. با عنایت به این که هر ساله قوه قضاییه کشور نرخ مشخصی را برای دیه کامل تعیین می کند، بیمه مرکزی هم به واسطه نرخ دیه تعیین شده حداقل و حداکثر حق بیمه شخص ثالث خودرو را مشخص خواهد نمود. البته غیر از دیه، عوامل دیگری روی تعیین نرخ بیمه شخص ثالث مؤثر هستند که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.
نرخ دیه کامل انسان در ماه حرام: حداقل نرخ بیمه شخص ثالث خودرو، معادل یک چهلم یا ۲.۵ درصد از دیه کامل انسان در ماه حرام خواهد بود. با عنایت به این که دیگه کامل انسان در سال ۱۴۰۰، ۶۴۰ میلیون تومان است، حداقل نرخ بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۰، ۱۶ میلیون تومان خواهد بود.
نوع کاربری خودرو: کاربری خودرو نشان دهنده میزان ریسک بروز تصادفات رانندگی است. ازاین رو خودروهایی مانند آمبولانس، آتش نشانی، تاکسی درون شهری و برون شهری، خودرو های صنعتی و بارکش که ریسک بروز حادثه رانندگی برای آنها بیشتر است، باید حق بیمه شخص ثالث بیشتری پرداخت کنند.

میزان پوشش مالی بیمه شخص ثالث خودرو: همه مالکان خودرو موظف به دریافت بیمه شخص ثالث با حداقل پوشش مالی ۱۶ میلیون تومان هستند. اما در صورت تمایل می توانند پوشش های مالی بیشتری را به قرارداد بیمه خود اضافه کنند که سقف آن تا ۳۲۰ میلیون تومان خواهد بود.
تخفیف بیمه شخص ثالث (تخفیف عدم خسارت خودرو): عامل تأثیرگذار بر بیمه شخص ثالث، تخفیف عدم خسارت بیمه است یعنی به تعداد سالی که بیمه گزار از بیمه گر خسارت دریافت نکرده باشد، در هنگام تمدید بیمه نامه می تواند از شرکت بیمه گر تخفیف بگیرد و مبلغ تخفیف از حق بیمه شخص ثالث او کسر خواهد شد. با افزایش تعداد سالهای عدم خسارت، درصد تخفیف بیمه شخص ثالث هم افزایش می یابد. در قانون جدید تخفیف بیمه شخص ثالث، تعداد سالهای تخفیف عدم خسارت از ۸ به ۱۵ سال تغییر یافته است
با توجه به تنوع پوشش ها و الزامی بودن این بیمه خودرو، تمدید یا خرید بیمه شخص ثالث به همه رانندگان انواع ماشین ها سفارش می شود تا در هنگام بروز حوادث و تصادفات رانندگی بتوانند نسبت به جبران خسارات اقدام نمایند.
بیمه بدنه خودرو و پوشش های آن
همان طور که در بخش بیمه شخص ثالث خویش را مطالعه کردید، این نوع بیمه، خسارات مالی و جانی وارده به شخص زیان دیده در حادثه رانندگی را پرداخت خواهد نمود. ازاین رو در صورت دریافت بیمه شخص ثالث، راننده خاطی نمی تواند هزینه مالی وارد به خودروی خویش را جبران کند. در چنین شرایطی بهترین راهکار، دریافت انواع پوشش های بیمه بدنه خودرو با عنایت به نیاز بیمه گزار است.
بیمه بدنه خودرو به صورت کلی شامل دو دسته پوشش های اصلی بیمه بدنه و پوشش های اضافی یا الحاقی بیمه بدنه خودرو هستند.
پوشش های اصلی بیمه بدنه خودرو
مواردی که در اثر بروز حادثه رانندگی زیر پوشش بیمه اصلی بدنه خودرو قرار می گیرند به شرح زیر هستند:
خسارات وارده ناشی از سرقت کلی خودرو

خسارات وارده ناشی از عملیات نجات سرنشینان بعد از حادثه خودرو یا خسارات وارده در حین انتقال خودرو به تعمیرگاه
خسارات وارده ناشی از حوادثی چون انفجار، آتشسوزی و صاعقه
خسارات وارده به لاستیک و چرخ های خودرو در اثر بروز حادثه
پوشش های الحاقی بیمه بدنه خودرو
خطرات زیر زیر پوشش اصلی بیمه بدنه ماشین نیستند؛ ولی بیمه گزاران با پرداخت مبلغ اضافی حق بیمه از پوشش های اضافی (خطرات فرعی) این بیمه نامه بهره مند می شوند:
دزدی در جای لوازم خودرو از قبیل رادیو پخش، رینگ، لاستیک، آینه ها و سایر لوازم خودرو
شکستن شیشه به علتی غیر از خطرات اصلی
غرامت عدم استفاده از خودرو درهنگام تعمیرات
حوادث طبیعی شامل سیل، زلزله، آتشفشان
حوادث ناشی از پاشیدن مواد شیمیایی نظیر اسید و رنگ
با توجه به گران بودن خودرو و قطعات یدکی از یک طرف و اجتناب ناپذیر بودن حوادث رانندگی، اهمیت بیمه نامه بدنه خودرو به شدت پررنگ می شود. بنابراین کارشناسان، تمدید یا خرید بیمه بدنه را به همه دارندگان خودرو مخصوصاً دارندگان خودرو های نامتعارف سفارش می کنند.
نحوه خرید آنلاین انواع بیمه خودرو
تا همین چند سال پیش بیمه گزاران به منظور دریافت انواع بیمه خودرو شامل بیمه شخص ثالث خودرو و بیمه بدنه خودرو باید به صورت حضوری به شرکتهای بیمه گر مراجعه نموده و بعد از دریافت مشاوره برای خرید بیمه اقدام می کردند. اما انرژی و وقتی که برای رجوع حضوری و بررسی تک به تک شرکتهای بیمه گر و خدمات آنها صرف می شد، هزینه زیادی برای بیمه گذاران داشت. در همین راستا مجموعه هایی روی کار آمدند که کلیه خدمات بیمه ای را به صورت آنلاین عرضه می کنند.
کار گزاری آنلاین بیمه دات کام یکی از معتبرترین سامانه های استعلام، مقایسه و خرید آنلاین انواع بیمه است. محصولات این مجموعه شامل بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه خودرو و انواع دیگر بیمه خواهد بود. تنها کافی است وارد سایت بیمه دات کام شده و از بخش محصولات، خرید بیمه شخص ثالث یا خرید بیمه بدنه خودرو را انتخاب و در نهایت برای استعلام قیمت، مقایسه میان خدمات شرکتهای معتبر بیمه گر در سرتاسر ایران و خرید آنلاین بیمه اقدام کنید. علاوه براین، شرایط برای دریافت مشاوره کاملاً تخصصی به صورت مجانی فراهم بوده و بعد از خرید آنلاین بیمه از https: //bimeh.com/، بیمه نامه هم به صورت مجانی به درب منزل بیمه گزار ارسال خواهد شد. ازاین رو پیشنهاد می نماییم به جای این که بخشی از زمان خویش را صرف بررسی تک به تک و حضوری شرکتهای بیمه گر کنید، تنها با یک جستجوی ساده در سایت بیمه دات کام، به صورت کاملاً تخصصی خدمات شرکتهای معتبر بیمه ای در ایران را مقایسه کرده و با چند کلیک برای خرید آنلاین بیمه اقدام کنید.
راه های ارتباط با بیمه دات کام:
نشانی: تهران، سعادت آباد، میدان تهرانی مقدم (کاج)، خیابان سرو شرقی، جنب بیمارستان پارسیان، پلاک ۱۷ طبقه ۶، واحد ۶
کد پستی: ۱۹۹۸۶۵۳۷۴۰
شماره های تماس: ۰۲۱-۴۳۷۲
پست الکترونیکی: info@bimeh.com
این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~