در مراسمی با حضور وزیر ارشاد انجام شد تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات

در مراسمی با حضور وزیر ارشاد انجام شد تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات

در مراسمی با حضور وزیر ارشاد انجام شد تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات

آیین تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن جلسات این وزارتخانه اجرا شد.
به گزارش ایسنا و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی در این آیین با اشاره به اینکه پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات باید بتواند پشتوانه دقیقی برای کارهای این وزارتخانه در زمینه های مختلف فرهنگی و هنری باشد، اظهار داشت: باید متناظر همه گروه ها و بخش های مختلف وزارتخانه گروههای قوی در پژوهشگاه ایجاد شود و از رییس جدید این پژوهشگاه می خواهم این کار را پیگیری و مدیریت کند.

نیازمند نتایج پژوهش های پژوهشگاه هستیم
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به خدمات محمد سلگی رییس پیشین این پژوهشگاه و تقدیر از خدمات او با اشاره به اینکه پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات نقش بسیار مهم و حیاتی برای مجموعه های دولت دارد اضافه کرد: در کمیسیون فرهنگی دولت و همین طور در شورای عالی انقلاب فرهنگی و همه نهادهای سیاست گذار، تصمیم گیر و تصمیم ساز در زمینه های فرهنگی به نتایج پژوهش های علمی و متقن پژوهشگاه نیاز داریم.
اسماعیلی همین طور با اشاره به اینکه پژوهش های پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات در جلسات هیئت دولت ارائه می شود، تاکید کرد: سرعت و دقت تحقیقات خصوصاً در زمینه های رصدی و کار پیمایشی بعنوان پشتوانه محکم برای مجموعه های فرهنگی کشور به شمار می آید.

نیازمند فهم مسائل فرهنگی هستیم
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه نیازمند فهم مسائل فرهنگی هستیم، از قاسم زائری بعنوان رییس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات خواست تا گزارش های اقدامات پژوهشی این پژوهشگاه را بصورت فصلی به این وزارتخانه عرضه نماید.
اسماعیلی افزود: همین طور رییس پژوهشگاه باید به حوزه تولیدات که از موضوعات مهمست نیز توجه داشته باشد و در جهت ارتقای کیفی کارهای فرهنگی و هنری این وزارتخانه قرار بگیرد.

پیمایش فرهنگی با دقت بیشتری پیگیری شود
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد: پیمایش فرهنگی نیز کار مهم و اصلی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات است که باید با دقت بیشتری آنرا پیگیری کرد.
او اظهار داشت: رییس جدید پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات همین طور باید همکاری با موسسات علمی و پژوهشی متناسب را افزایش دهد و وظیفه من نیز بعنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که در راه توسعه داخلی و ارتقای پژوهشگاه تلاش کنم.

تأکید بر جذب هیئت علمی
رییس شورای هنر افزود: پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات باید به جذب هیئت علمی بپردازد تا این پژوهشگاه در تراز پژوهشگاهی علمی و دانشگاهی باشد.
او تاکید کرد: همین طور پژوهشگاه باید با شورای فرهنگ عمومی بعنوان یکی از پیشران های تحول در نظام حکمرانی فرهنگی کشور در امتداد تحول اقدامات پژوهشی همکاری داشته باشد.

راه اندازی ۵۰ پروژه کاربردی با وزارتخانه
در این آیین محمد سلگی، رییس پیشین پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات نیز در سخنانی با اشاره به قسمتی از کارهای چهارساله مدت حضور خود در این پژوهشگاه اظهار داشت: در طول این مدت تلاش شد تا قدم های مهمی در زمینه پژوهشی و علمی برداشته شود که از آن جمله می توان به ۵۰ پروژه کاربردی با وزارتخانه در طول این مدت اشاره نمود. همین طور در طول این مدت شورای پژوهشی وزارتخانه افتتاح شد که منشاء آثار فرهنگی مهمی بود.
او اضافه کرد: فعالیت با استانهای مختلف کشور که مغفول مانده بود در طول این مدت شروع شد و تولید «داده» و راه اندازی دفتر نظرسنجی از دیگر اقداماتی بود که به همین دلیل ۴۲ طرح مختلف نیز در بخش نظرسنجی انجام شد.
سلگی با اشاره به اینکه مطالعات کیفی را در دستور کار قرار داده ایم، اظهار داشت: در طول این مدت مرکز رصد را راه اندازی کرده و برای مرجعیت یابی پژوهشگاه در مراکز فرهنگی تلاش شد با مراکز مختلف و اصلی فرهنگی کشور همچون دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی همکاری داشته باشیم.

ارتقاء و گام روبه جلو اولویت کارهای پژوهشگاه در آینده پیش رو
در بخش دیگری از این آیین قاسم زائری رییس جدید پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات نیز در سخنانی ابراز امیدواری کرد تا با حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و همت و همکاری کارکنان این پژوهشگاه آن چه را آقای سلگی و مدیران پیشین این پژوهشگاه فراهم آورده‎اند ارتقا دهند و گامی روبه جلو برداشته شود.

توجه به نیازهای وزارت فرهنگ در مسائل مبتلابه
او افزود: ماموریت اصلی این پژوهشگاه توجه به نیازهای وزارت فرهنگ در مسئله مبتلابه است که در دستور کار پژوهشگاه در دوره ی جدید قرار خواهد گرفت.
رییس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات با اشاره به اینکه این پژوهشگاه موسسه ای پژوهشی است، ابراز امیدواری کرد با حمایت وزیر و همت همکاران بتوانند به توسعه نیروی انسانی و فضای فیزیکی نیز بپردازند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بر توجه بیشتر به شوراهای پژوهشی استانها تاکید کرد و اظهار داشت: این شوراها در استانها می توانند بهتر به تقویت پژوهش در استانها بپردازند برای اینکه با مسائل فرهنگی منطقه خود آشنایی بیشتری دارند و قادر خواهند بود تحلیل مناسبی را به مرکز منتقل کنند.
در این آیین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اهدای لوحی از خدمات محمد سلگی رییس پیشین پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات اسلامی تقدیر و در ادامه حکم انتصاب قاسم زائری را بعنوان رییس جدید پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات به او ابلاغ نمود.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~