آشنایی با بهترین منابع آموزش پایتون

آشنایی با بهترین منابع آموزش پایتون

آشنایی با بهترین منابع آموزش پایتون

با ما همراه باشید تا سایت ها و منابع یادگیری برنامه نویسی زبان پایتون را به شما معرفی نماییم.

به گزارش تجاری خبرگزاری مهر، تابحال شده دلتان بخواهد یک برنامه بنویسید؟ برنامه ای که کاملاً مطابق با نیازهایتان باشد. حتما می دانید به جهت اینکه بتوانید خواسته تان را عملی کنید لازم است که به یک زبان برنامه نویسی مسلط باشید!
در میان زبان های برنامه نویسی، زبان پایتون بسیار محبوب شده است. چون هم به آسانی قابل یادگیری است، هم این که یک زبان چندمنظوره است و می توان در حوزه های مختلفی از تحلیل داده تا ساخت بازی های کامپیوتری از آن استفاده کرد! خب چه چیزی می تواند از این بهتر باشد؟
اگر شما هم به یادگیری و آموزش پایتون علاقه پیدا کرده اید اما قصد دارید دست روی زانوهایتان بگذارید و خودتان به تنهایی آموزش برنامه نویسی پایتون را شروع کنید پس با این مقاله همراه ما باشید تا سایت ها و منابع یادگیری برنامه نویسی زبان پایتون را به شما معرفی نماییم.
چرا باید پایتون را در سال ۲۰۲۲ یاد بگیرید؟
قبل از این که به سراغ معرفی بهترین منابع آموزش پایتون برای شروع یادگیری برویم، اجازه دهید چند مزیت مهم پایتون را نسبت به سایر زبان های برنامه نویسی در نظر بگیریم. اگر قصد دارید برنامه نویسی را یاد بگیرید تا یک توسعه دهنده وب شوید، پایتون یکی از محبوب ترین و قدرتمندترین زبان های برنامه نویسی برای یادگیری است.
درواقع، پایتون یکی از بهترین زبان ها برای یادگیری برای توسعه وب، یادگیری ماشین، بازی سازی، ساخت اپلیکیشن، هک و امنیت و… است. این زبان چندمنظوره است و یادگیری آن برای مبتدیان نسبتاً آسان است. نحو آن بسیار شبیه به انگلیسی است، بدین سبب یادگیری آن مخصوص با بهترین منابع آموزش پایتون که مقرر است معرفی نماییم آسان تر است.
همچنین پایتون یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی در سراسر جهان است. منابع یادگیری زیادی وجود دارد و بازار کار آن نیز بسیار سودآور و رو به رشد است. اگر فرصت های شغلی در حوزه استخدام برنامه نویس را بررسی کنید، متوجه مقبولیت پایتون خواهید شد.
مرور کوتاهی بر تاریخچه زبان پایتون

اختراع زبان پایتون به سال ۱۹۹۱ برمی گردد. زمانی که گوییدو فان راسوم (Guido Van Rossum) مخترع زبان پایتون، در گروه آمیب (Amoeba) در CWI فعالیت می کرد. فان راسوم در سن ۳۵ سالگی با هدف دستیابی به هدف همیشگی اش یعنی «برنامه نویسی برای همه» زبان پایتون را خلق می کند. بنا بر این است که این زبان در عین قدرتمند بودن، ساده و قابل درک است.
در سال ۲۰۰۰ اتفاق مهمی برای پایتون صورت گرفت و پایتون ۲ پا به عرصه ی زبان های برنامه نویسی گذاشت. پایتون ۳ هم در سال ۲۰۰۸ متولد شد تا روند بهبود و پیشرفتش را روزبه روز کامل تر کند. و حالا برنامه نویسان پایتون به دو دسته تقسیم شده اند. برنامه نویس هایی که با پایتون ۲ کار می کنند و برنامه نویس هایی که به پایتون ۳ مسلط اند.
بگذارید همین جا یک نکته ی درِ گوشی به شما بگوییم اگر از ما می شنوید حتما از پایتون ۳ استفاده کنید حتی اگر منبع یادگیری تان برمبنای پایتون ۲ است. دلیلش هم ساده است چون پایتون ۳ نسخه به روزتری است و در عین حال اختلاف بسیار کمی هم با نسخه ۲ دارد و لازم نیست از این بابت نگران باشید.
کاربردهای زبان برنامه نویسی پایتون
زبان برنامه نویسی پایتون یکی از پرکاربردترین زبان های برنامه نویسی است و در صنایع و فن آوری های روز دنیا از آن به وفور استفاده شده است. ازجمله مهم ترین کاربردهای زبان پایتون می توان به موارد زیر اشاره کرد:
توسعه وب
علم داده
بازی سازی
ساخت اپلکیکیشن
هک و امنیت
هوش مصنوعی و یادگیری ماشین
اینترنت اشیا
پردازش متن و تصویر
کاربردهای گسترده و فراوان زبان پایتون ما را مستلزم می کند که به دنبال بهترین منابع آموزش پایتون بگردیم و هر جور شده این زبان پرکاربرد یاد بگیریم.
آموزش پایتون را از کجا شروع کنیم؟
اکنون که به اهمیت پایتون تا حدود زیادی پی بردیم، بدین سبب چگونه می توانیم یادگیری پایتون بصورت آنلاین شروع کنیم؟ خوشبختانه، این روزها مجبور نیستید سال ها را در دانشگاه و آموزشگاه های مختلف دوره بگذرانید و هزینه های زیادی را صرف کنید.
بهترین مکان برای یادگیری پایتون کامپیوتر و گوشی شما است. شما کافی است که در زیر یکی از بهترین منابع آموزش پایتون بصورت آنلاین یا آفلاین را انتخاب کنید و با جدیت آنرا دنبال کنید. همراه دیدن این آموزش ها پیشرفت خودرا ردیابی کنید، پروژه های معنادار بسازید و با آنها یک نمونه کار بصورت گام به گام ایجاد کنید تا با این منابع آموزش پایتون، به یک برنامه نویس ماهر در پایتون تبدیل شوید.
اگر شما هیچ پیش زمینه ای از پایتون ندارید، بهتر است ابتدا بوسیله منابع آموزش پایتون برای مبتدی ها شروع کنید و سپس به دنبال دوره های حرفه ای بروید. بهترین روش یادگیری پایتون این است که شما حداقل دو منبع با کیفیت را انتخاب کنید و آنها را بگذرانید. منابعی که در ادامه معرفی خواهند شد، از بهترین منابع آموزش پایتون به حساب می آیند و طبق بازخورد دانشجوها بعنوان بهترین منابع پایتون معرفی شده اند.
با سایت رسمی پایتون شروع کنید
بهترین کار برای یادگیری زبان پایتون این است که یک راست به سراغ سایت رسمی پایتون بروید و معتبرترین و به روزترین مستندات آنرا مطالعه کنید. این همان کاری است که به طور معمول برنامه نویس های حرفه ای انجام می دهند! شما هم می توانید از همین ابتدا حرفه ای عمل کنید!
با کمک سایت پایتون علاوه بر آموزش، می توانید از اخبار مربوط به این زبان و بروزرسانی های آن هم باخبر شوید.
W3School برای علاقه مندان به توسعه وب
همه ی توسعه دهنده های وب با سایت W3school آشنایی دارند و آنرا بعنوان منبع اصلی و معتبری برای یادگیری زبان های برنامه نویسی همچون پایتون می شناسند. در این سایت شما می توانید زبان ها و فریم ورک (چهارچوب) های تحت وب پایتون را به کمک کامل ترین مستندات موجود در سایت یاد بگیرید.
Codeacademy برای تازه کارها
اگر تازه کار هستید و به دنبال آموزش های تعاملی می گردید می توانید بهترین نمونه هایش را در سایت Codeacademy پیدا کنید. آموزش های تعاملی موجود در این سایت به شما اجازه می دهد تا کدنویسی را در مرورگرتان امتحان نمایید و نتیجه کار را ببینید! جذابیتی که حتما شما را به ادامه یادگیری مشتاق تر خواهدنمود.
در کنار تمام منابع دست اول خارجی، دوره های آنلاین و آفلاین موجود، می توانید از وب سایت کوئرا نیز دیدن فرمائید. دوره پایتون کوئرا کالج یکی از منابع خوب برای یادگیری پایتون است.
این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~