گزارش مدل كودك؛ وضعیت تغییر قیمت ها در اردیبهشت

گزارش مدل كودك؛ وضعیت تغییر قیمت ها در اردیبهشت

گزارش مدل كودك؛ وضعیت تغییر قیمت ها در اردیبهشت

مدل کودک: بررسی وضعیت قیمت اقلام خوراکی در اردیبهشت ماه نسبت به فروردین ماه نشان میدهد که بیشترین افزایش قیمت در کالاهای منتخب مربوط به روغن مایع با ۲۲٫۳ درصد، شکر با ۱۰٫۳ درصد و قند با ۹٫۴ درصد است.

به گزارش مدل کودک به نقل از مهر، بررسی وضعیت قیمت اقلام خوراکی در اردیبهشت ماه نسبت به فروردین ماه نشان میدهد که در ۲ قلم از کالاهای منتخب تغییرات بیش از ۱۰ درصد بوده و بیشترین افزایش قیمت در کالاهای منتخب مربوط به روغن مایع با ۲۲.۳ درصد، شکر با ۱۰.۳ درصد و قند با ۹.۴ درصد است.
در ۴ قلم از کالاهای منتخب نیز تغییرات منفی بوده و بیشترین کاهش در قیمتها مربوط به گوجه فرنگی با ۱۶.۶ درصد، خیار با ۹.۲ درصد، سیب زمینی با ۰.۶ درصد و موز با ۰.۴ درصد است.
تغییرات یک ساله قیمت ها
همچنین بررسی تغییر قیمت ها نسبت به ماه مشابه سال قبل نشان میدهد که در ۴ قلم از کالاهای منتخب تغییر قیمت بیش از ۱۰۰ درصد بوده و بیشترین افزایش قیمت در اقلام سیب زمینی با ۱۷۵.۱ درصد، برنج ایرانی درجه یک با ۱۲۶.۸ درصد، رب گوجه فرنگی با ۱۰۸.۸ درصد و گوجه فرنگی با ۱۰۲.۹ درصد مشاهده شده است.
کمترین افزایش قیمتها نیز مربوط به اقلام چای خارجی بسته ای با ۲۰.۴ درصد، موز با ۲۲.۴ درصد و گوشت گوسفندی با ۲۳.۸ درصد است.
قیمت کدام کالاها در محدوده هشدار و بحرانی قرار دارد؟
بر اساس آنچه که مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح کرده، جهت بررسی روند تغییرات قیمت اقلام خوراکی از سه حد مطلوب (افزایش ماهانه حداکثر یک درصد و برای یک دوره یک ساله ۱۲ درصد)، هشدار (افزایش ماهانه حداکثر ۱.۵ درصد و برای یک دوره یک ساله ۱۸ درصد) و بحرانی (افزایش ماهانه حداکثر ۲ درصد و برای یک دوره یک ساله ۲۴ درصد) استفاده می شود.
بر همین مبنا در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، متوسط قیمت حدود ۸۷.۵ درصد اقلام منتخب شامل برنج ایرانی درجه یک، برنج خارجی درجه یک، مرغ ماشینی، شیر پاستوریزه، ماست پاستوریزه، پنیر ایرانی پاستوریزه، تخم مرغ ماشینی، کره پاستوریزه، روغن مایع، موز، پرتقال، سیب، خیار، گوجه فرنگی، سیب زمینی، لوبیا چیتی، عدس، قند، شکر، رب گوجه فرنگی و چای خارجی بسته ای فراتر از حد بحرانی قیمتها قرار دارند.
در خصوص بیشتر اقلام مانند برنج درجه یک ایرانی، مرغ ماشینی، روغن مایع، قند، شکر و رب گوجه فرنگی روند صعودی مشاهده می شود و افزایش مجدد قیمت این کالاها، دور از انتظار نیست.
همچنین متوسط قیمت اقلام خوراکی مانند گوشت گوسفند، گوشت گاو یا گوساله و پیاز در محدوده هشدار قرار دارند.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~