رئیس سازمان مدارس و مراكز غیردولتی: نسل حاضر، مطالبه گر و پرسشگر است

رئیس سازمان مدارس و مراكز غیردولتی: نسل حاضر، مطالبه گر و پرسشگر است

رئیس سازمان مدارس و مراكز غیردولتی: نسل حاضر، مطالبه گر و پرسشگر است

به گزارش مدل کودک، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی بر نقش اثرگذار معلمان در جهاد تبیین تاکید نمود.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، احمد محمودزاده در نشست مردمی سازی نظام حکمرانی آموزش و پرورش از سلسله نشست های جهاد تبیین ضمن اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، اظهار نمود: همه در روز ۲۲ بهمن آمدند تا ثابت کنند ۲۲ بهمن سال جاری متفاوت تر از سالهای گذشته است؛ سال جاری همه آمدند تا نشان دهند جمهوری اسلامی ایران قوی تر و بالنده تر از گذشته به مسیر خودش ادامه می دهد.
وی ضمن اشاره به وجود ۳۶ هزار شهید دانش آموز و ۵ هزار شهید فرهنگی در کشور، اظهار داشت: آموزش و پرورش بخصوص معلمان در تمام دوران های پس از انقلاب اسلامی ایران، نقش پیشتازی، مرجعیت و آگاهی بخشی داشته و دارند و الان معلمان در جهاد تبیین بسیار می توانند نقش مؤثر و تأثیرگذاری داشته باشند.
محمودزاده با تاکید بر این که امروز نقش آموزش و پرورش در بیان دستاوردهای انقلاب به نسل حاضر به خصوص نوجوانان و جوانان و اقناع دانش آموزان در مقابل پرسش ها و ابهاماتی که وجود دارد، وظیفه مضاعف دارد، اضافه کرد: نسل حاضر، نسل مطالبه گر و پرسشگری است که میتوان با گفتمان دینی، علمی و تکیه بر منطق و شواهد کافی خیلی از موضوعات را طرح کرد.
وی با اشاره به اینکه امروز دشمن از قدرت نفوذ ایران و قدرت نفوذ آرمان های انقلاب در منطقه و جهان، هراس و واهمه دارد، افزود: دشمن از تسلط ایران در منطقه در آشوب است و بنابراین عزت و استقلال ایران را نشانه گرفته است و از روز اول پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در چارچوب توطئه های نظامی، فرهنگی، امنیتی، تفرقه افکنانه و جنگ های ترکیبی تلاش می کند تا به هدف خود برسد.
معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: دشمن در همین آشوب های اخیر به همه حیله ها، مکرها و توطئه ها متوسل شد و کوشش کرد تا با تصویرسازی غلط از وضع کشور در موضوعات مختلف به منحرف کردن افکار مردم ایران بخصوص نسل جوان بپردازد؛ همینطور بخصوص در فضای مجازی به تصویر سیاه و تاریک از وضعیت کشور و تصویر سفید، روشن و آرمانی از کشورهایی که با آرمان های انقلاب اسلامی دشمنی دارند، پرداخت.
وی تاکید کرد: آموزش و پرورش نقش پیشتازی، آگهی بخشی و مرجعیت خویش را بیشتر از روزهای گذشته دارد و امیدوار به این مورد هستیم تا بتوانیم در جهت جهاد تبیین گامهای بلند برداریم.
مهدی فضائلی عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی در این جلسه ضمن اشاره به عید بزرگ مبعث، اظهار نمود: اگر قرار بود مسلمانان صدر اسلام و در گام اول، پیامبر عظیم الشأن اسلام، در مقابل مشکلات عدیده دشمنان مختلف و شرایط خیلی سخت و طاقت فرسا که آن موقع مواجه بودند، متوقف شوند و دست از دعوت حق خودشان بر دارند، امروز ۱.۵ میلیارد مسلمان در سرتاسر این عالم، شهادت بر نبوت پیامبر نمی دادند.
وی ضمن اشاره به شعارهای انقلاب، افزود: شعارهای هر انقلاب مفهوم دار است و بر مبنای اهداف و آرمان هاست و یک بخشی از شناخت انقلاب ها بر مبنای همین شعارهاست؛ شاید محوری ترین و یکی از پرتکرارترین شعارهایی که در دوران انقلاب شنیدیم، شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» است. این شعار از برجسته ترین شعارهایی است که در دوران انقلاب مورد توجه قرار گرفت و حدودا میتوان گفت فشرده ای از آرمان های مورد نظری بود که نیروهای انقلاب بر مبنای آن قیام، مجاهده و مبارزه کردند، شهید دادند و سختی ها را تحمل کردند.
فضائلی با اشاره به اینکه اهمیت این شعار در اینست که بعنوان شعار محوری در انقلاب عنوان شد و خلاصه و فشرده آرمان هایی بود که در ذهن نیروهای انقلاب بود، اظهار داشت: شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی»، ارزش های برجسته ای را در خودش جمع کرد؛ نخستین موضوع، استقلال است که بعنوان یک مبحث پرارزش و پایه ای در ارزش ها مورد توجه بوده است.
وی ضمن اشاره به این که استقلال در همه انقلاب ها، مبارزین و همه کسانی که غیرت، عزت و شرفی برایشان موضوعیت داشته، مورد اهمیت است، اضافه کرد: یکی از بدترین، خسارت بارترین و خیانت بارترین وضعیتی که دوران پهلوی اول و دوم وجود داشت، بحث وابستگی بود؛ آن هم وابستگی تحقیرآمیز. بعنوان مثال تأسیس ساواک، آموزش هایی که به ساواک داده شد و نفوذ و تسلط آمریکایی ها بر ساواک یا خرید تسلیحات به چند برابر قیمت واقعی همچون این موارد است.
فضائلی به استقلال پس از پیروزی انقلاب، اشاره نمود و افزود: امروزه بحث استقلال در جامعه ما برجسته است؛ کسی نمی تواند انکار کند که جمهوری اسلامی در طول این ۴۴ سال، استقلال سیاسی دارد و هرجا که تصمیم گرفته بر مبنای منافع و مصالح خودش بوده است و این چیزی است که توانستیم به دنیا تفهیم نماییم. یکی از نگرانی ها، علل مخالفت و شدتی که دشمن نسبت به ایران اسلامی دارد، همین استقلال است.
وی با اشاره به اینکه در دوران پیش از انقلاب، خانواده ها حتی جرأت نمی کردند که عقایدشان را در خانه ابراز کنند، اظهار داشت: بمحض این که انقلاب پیروز شد امام(ره) دستور رفراندوم نظام سیاسی کشور را داد و بلافاصله بعد بحث قانون اساسی مطرح می شود و پس از چند ماه رفراندوم برای قانون اساسی انجام شد. همینطور انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات مجلس انجام شد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، فضائلی اضافه کرد: این مسیر همواری نیست که انقلاب آغاز کرده است مثل مسیری که در صدر اسلام، پیامبر اکرم(ص) برای مقابله با شرک و کفر داشتند. شیطان ها و مستکبرینی در مقابل این قضیه بودند، هستند و خواهند بودند.
وی خاطرنشان کرد: اگر این انقلاب عظمت نداشت، قوی نبود، توانمندی بسیاری از معادلات را نداشت به حال خود وا می گذاشتند اما این که تلاش کردند تا توطئه های مختلفی را رقم بزنند به خاطر اینست که احساس می کردند که این انقلاب متفاوت می باشد و درست این بخش را تشخیص دادند با اینکه در برخورد و محاسباتشان گرفتار اشتباهاتی شدند. اشتباهاتشان هم در اینست که معادلات آنها فقط مادی است. چیزی که آنها نمی توانند لحاظ کنند بخش معنوی، نصرت و امدادهای الهی است. ان شاءالله با افتخار و عزت این مسیر را ادامه می دهیم.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~