تعدد مدیران حوزه اجتماعی بزرگترین لطمه در عدم حل آسیبهای اجتماعی

تعدد مدیران حوزه اجتماعی بزرگترین لطمه در عدم حل آسیبهای اجتماعی

تعدد مدیران حوزه اجتماعی بزرگترین لطمه در عدم حل آسیبهای اجتماعی

به گزارش مدل کودک، مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکتهای اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به این که لطمه دیدگان اجتماعی و کسانی که در جامعه مورد لطمه قرار گرفتند و امروز از آنها به عنوان بی خانمان و معتاد و… یاد می نماییم، انسان و خانواده ما هستند، اشاره کرد: اگر مسئولان و تصمیم گیران با این نگاه برخورد کنند حتما شاهد حل آسیبهای اجتماعی خواهیم بود.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، احمد احمدی صدر در سی و هفتمین همایش ملی روز مددکاری اجتماعی با اعلان اینکه در زمینه اجتماعی و موضوعات و مسائل پیچیده اجتماع بدین جهت که با محوریت انسان دنبال می شود، بسیار پیچیده است پس ساده انگارانه است فکر نماییم می توان مسائل اجتماعی را بسادگی بررسی و پایش نماییم، اظهار داشت: مسئله انسان چند بعدی و متنوع است، بدین جهت مسائل اجتماعی هم دارای تنوع زیادی است و اگر در موضوعات اجتماعی به این تنوع توجه نکنیم و ابعاد مختلف را مورد بررسی قرار ندهیم، اساسا نمی توانیم موجبات سلامت اجتماعی و افزایش تاب آوری جامعه را داشته باشیم.

وی با اشاره به موضوعات اجتماعی مثل بی خانمان ها و معتادان در خیابان ها اظهار داشت: اینها مسائلی است که لطمه تلقی می شود و این لطمه از آنجایی نشات گرفته که از چگونگی مواجهه با موضوعات اجتماعی و پیچیدگی جوامع بشری غفلت کردیم.

احمدی صدر معتقد می باشد، در زمینه اجتماعی حرکت به سمت سلامت جامعه و اجتماع یا به اصطلاح خوب شدن حال شهر و جامعه مستلزم توجه به دو نکته است؛ اول این که سیاستگذاری و تصمیم گیری در این عرصه باید با مدیریت یکپارچه و منسجم صورت گیرد، در غیر این صورت، شاهد تعدد و تکثر مدیران تصمیم گیر خواهیم بود که به نوبه خود بزرگترین لطمه همین موضوع تصمیم گیری و سیاست گذاری در موضوع اجتماعی خواهد بود به عبارت دیگر نه فقط از بروز لطمه جلوگیری نکردیم، بلکه نخستین لطمه را به وجود آورده ایم. مطالعات زیادی در این عرصه انجام شده و زحمات زیادی کشیده شده اما امروز شاهدیم که مسایل به سمت لطمه پیش میرود و آسیبهای اجتماعی بیشتر می شود.

وی اشاره کرد: در لطمه شناسی به این نتیجه رسیدیم که تعدد و تکثر مدیران در زمینه اجتماعی خود بزرگترین لطمه در عدم حل آسیبهای اجتماعی است.

احمدی صدر با تأکید بر این که اجتماع متکی بر انسان و مسایل اجتماعی با محوریت انسان و انسان پیچیده به ما حکم می کند به پیچیدگی های انسان توجه بیشتری نماییم، اظهار داشت: اگر می خواهیم مسایل و موضوعات اجتماع را حل و از لطمه جلوگیری نماییم، اما از اصل و اساس انسان غافل شویم که آن توجه به ذات و عظمت انسان است، هیچ گاه نمی توانیم برای موضوعات اجتماعی راهکار پیدا نماییم.

وی اشاره کرد: اگر می خواهیم کاری برای اجتماع انجام دهیم و تحولی در جوامع بشری و شهر رخ دهد، باید به کرامت انسانی توجه ویژه نماییم و از این غفلت نکنیم.

وی با اشاره به این که حتی لطمه دیدگان اجتماعی و کسانی که در جامعه مورد لطمه قرار گرفتند و امروز از آنها به عنوان بی خانمان و معتاد و… یاد می نماییم هم انسان و خانواده ما هستند، اشاره کرد: اگر مسئولان و تصمیم گیران با این نگاه برخورد کنند حتما شاهد حل آسیبهای اجتماعی خواهیم بود.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~