معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد تحصیل ۱۸ درصد دانش آموزان خراسان رضوی در مدارس غیردولتی

معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد تحصیل ۱۸ درصد دانش آموزان خراسان رضوی در مدارس غیردولتی

معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد تحصیل ۱۸ درصد دانش آموزان خراسان رضوی در مدارس غیردولتی

به گزارش مدل کودک، خراسان رضوی معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش ضمن اشاره به این که هم اکنون ۱۴ درصد از دانش آموزان کشور در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند، اظهار داشت: در خراسان رضوی نیز  ۱۸ درصد دانش آموزان در این مدارس درحال تحصیل هستند.

احمد محمودزاده در حاشیه نکوداشت استاد مرحوم غلامحسین حیدری، معلم ماندگار که امروز ۲۱ اردیبهشت ماه در دبیرستان علوم و معارف اسلامی امام رضا(ع) برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار نمود: طبق فرموده مقام معظم رهبری مدارس غیر دولتی ابتکارات و خلاقیت های خوبی دارند و باید از این ابتکارات برای مدارس دولتی استفاده و همینطور نظارت بر این مدارس بیشتر شود.

وی ضمن اشاره به این که ۱۴ درصد دانش آموزان کشور و ۱۸ درصد دانش آموزان خراسان رضوی در مدارس غیر دولتی تحصیل می کنند، اضافه کرد: در این استان مدارس مجتمعی و شعبه ای خوبی فعال است که باید از الگوها، خلاقیت ها و ابتکاراتی که دارند در جهت ارتقای تعلیم و تربیت استفاده نمایند.

محمودزاده بیان نمود: ما هم در سطح وزارت آموزش و پرورش به بعضی از شاخص هایی که در کیفیت بخشی حوزه تعلیم و تربیت اثرگذار است همچون حکمرانی در نیروی انسانی، تولید محتوا، تهیه محتواهای آموزشی، بحث استقرار و استقامت بنای نسبی به خوبی ورود کرده ایم.

وی مبحث توانمندسازی نیروی انسانی در آموزش و پرورش را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: معلمی که داخل کلاس درس حضور دارد باید از صلاحیت حرفه ای و اخلاقی برخوردار باشد. از طرفی ما در وزارت خانه علاوه بر گزینش صلاحیت معلم در مدارس غیردولتی به موضوعات معیشتی همکاران هم توجه داریم و از موسسان مدارس خواهشمندیم که متناسب با آن چیزی که ما به ازای هر معلم در شهریه لحاظ می نماییم آنها در پرداخت حقوق معلمان اعمال کنند.

محمودزاده خاطرنشان کرد: در مدارس غیر دولتی به علت این که توسط موسس مدیریت می شود، کمبود نیرو نداریم. طبق بخشنامه جدید، مسئله گزینش معلمان سال جاری سه ماهه شده که این امر سالهای گذشته ۱۵ روزه انجام می شد و در کیفیت جذب همکاران تخصصی اثرگذار بوده است.

وی اعلام نمود: حدود ۱۲۰ ساعت آموزش توانمندسازی در گزینش همکاران لحاظ شده که هم صلاحیت های عمومی و هم صلاحیت دانش تخصصی، تربیتی و عملی در آن برنامه ریزی شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان نمود: از سالهای آینده در آموزش و پرورش معلم بدون گزینش، معلمی که رشته تحصیلی اش با درسی که مقرر است تدریس کند و معلمی که کارت صلاحیت حرفه ای برای ورود به مدرسه را نداشته باشد، اجازه ورود به مدرسه را نخواهند داشت.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~