اتمام سنجش سلامت کلاس اولی ها تا پایان خرداد

اتمام سنجش سلامت کلاس اولی ها تا پایان خرداد

اتمام سنجش سلامت کلاس اولی ها تا پایان خرداد

مدل کودک: بنابر اعلام رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، کار سنجش سلامت نوآموزان اول ابتدایی تا پایان خردادماه به پایان می رسد و گرچه پایگاه هایی برای انجام سنجش سلامت جاماندگان در نظر گرفته خواهد شد اما بهتر است خانواده ها سنجش فرزندان خودرا به تابستان موکول نکنند.
حمید طریفی حسینی در گفت و گو با ایسنا، با اعلان اینکه برنامه ریزی کرده ایم تا انتهای خرداد ماه کار سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان را انجام دهیم، اظهار داشت: برمبنای آمار سال قبل حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار کلاس اولی داریم که گروه هدف ما هستند.
وی با اعلان اینکه حدود ۱۰۰ هزار نفر از گروه هدف یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفری کلاس اولی ها نیازی به سنجش ندارند، توضیح داد: این تعداد نیازی به سنجش سلامت ندارند چونکه یا با تکرار پایه مواجهند و باید باردیگر در پایه اول تحصیل کنند و یا قبلا کارهای سنجش آنها انجام شده است.
بنابر اظهارات طریفی، به طور متوسط روزانه حدود ۱۰ هزار نفر در سامانه my.medu.ir نوبت گیری می شوند و تا انتهای خرداد ماه کار سنجش بالای ۹۰ درصد از نوآموزان به انجام می رسد.
رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، اشاره کرد: برمبنای برآوردی که از جمعیت مهاجرین و دانش آموزان در سال قبل داریم، جمعیت هدف ما در حقیقت حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر است. از این تعداد تا کنون حدود یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفر تعیین تکلیف شده اند، به این معنا که کار ارزیابی آنها انجام شده است و حدود ۵۰ هزار نفر هم نوبت گیری کرده اند و طی پنج، شش روز آینده کار ارزیابی آنها به انجام می رسد.
وی این را هم اظهار داشت که کار ارزیابی سنجش سلامت حدود ۲۰۰ هزار نفر دیگر از گروه هدف این طرح باقی مانده است که طبق هماهنگی های انجام شده در دو هفته باقی مانده تا انتهای خرداد ماه کار سنجش سلامت این تعداد نیز به انجام می رسد.
تیرماه پرونده سنجش سلامت بسته می شود طریفی در عین حال تصریح کرد: قسمتی از نوآموزانی که سنجش سلامت آنها انجام نشده است نیز در مناطق صعب العبور و عشایری هستند که باید خودمان به آنها مراجعه نماییم تا بتوانیم نهایتاً تا هفته اول تیرماه پرونده سنجش سلامت گروه هدف را بصورت کلی تمام شده در نظر بگیریم.
به گفته رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، امسال مجموعا ۱۷۲۰ پایگاه در دو نوبت بامداد و پس از ظهر برای سنجش سلامت نوآموزان در سطح کشور مشغول بکار هستند.
وی با تأکید بر این که بنا نداریم در طول تابستان کار سنجش سلامت نوآموزان را انجام دهیم، عنوان کرد: امسال پروسه ثبت نام مقداری زودتر شروع می شود و شرط ثبت نام بچه ها در پایه اول ابتدایی نیز انجام سنجش سلامت است. بر خلاف سالهای قبل که ما در تیرماه برنامه ریزی سنجش نوآموزان را شروع می کردیم و کارش تا تابستان و حتی انتهای شهریور و گاهی تا مهرماه طول می کشید، امسال تلاش می نماییم کار به تابستان نکشد. از نظر ما سنجش امسال بر خلاف سالهای قبل که از تیرماه شروع می شد، در تیرماه پایان می یابد.
تا ده روز اول تیر برای سنجش سلامت اطلاع رسانی می کنیم کار به تابستان نکشد طریفی اشاره کرد: تلاش می نماییم دو هفته یا ده روز اول تیرماه را برای انجام سنجش سلامت جاماندگان اطلاع رسانی نماییم تا خانواده ها مراجعه کنند و کار به تابستان نکشد. امسال مقرر است پروسه ثبت نام، کلاس بندی بچه ها در مدارس و توزیع نیروی انسانی در آموزش وپرورش زودتر در تابستان صورت گیرد تا برای ساماندهی نیروی انسانی به مشکلی بر نخورد. ثبت نام را هم متفاوت تر از سالهای قبل داریم و در این جهت برنامه ریزی ها در حال انجام می باشد.
جاماندگان چه کنند؟ رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور درباره ی تعیین تکلیف جاماندگان سنجش سلامت نیز توضیح داد: با توجه به این که نوآموزان هر زمانی که برای ثبت نام در کلاس اول ابتدایی به مدرسه مراجعه کنند نیاز به سنجش سلامت دارند، در هر شهرستانی یک پایگاه را به عنوان پایگاه منتخب در نظر می گیریم و آنهایی که از سنجش سلامت جا مانده اند می توانند به این پایگاه ها مراجعه کنند و کارهایشان انجام دهند. با اینحال نباید سنجش سلامت را به تاخیر انداخت چونکه ممکنست در آن زمان تعداد پایگاه هایمان کمتر شود. هم اکنون خانواده ها خودشان می توانند پایگاه مورد نظر و زمان مورد نظر را انتخاب و به آن پایگاه مراجعه کنند و سنجش فرزند را انجام دهند. قاعدتا بعد از خرداد ماه مقداری پایگاه هایمان را محدودتر خواهیم کرد چونکه حجم زیادی از کار انجام شده و ضرورتی به وجود تعداد زیاد پایگاه ها نیست.
هزینه سنجش سلامت چقدر است؟ بگفته طریفی هزینه انجام سنجش سلامت نوآموزان ایرانی برای امسال و بدون تغییر نسبت به نرخ سال گذشته، ۶۰ هزار تومان است.
وی توضیح داد: سال قبل نیز هزینه سنجش سلامت نوآموزان ۶۰ هزار تومان بود و ما این مبلغ را امسال تغییر ندادیم. خانواده ها می توانند بوسیله درگاه یکپارچه خدمات الکترونیکی وزارت آموزش وپرورش یعنی my.medu.ir زمان و پایگاه مد نظر برای انجام سنجش سلامت را انتخاب و بوسیله همان درگاه هزینه را پرداخت کنند.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در انتهای سخنان خود با اعلان اینکه حدود ۹۰ هزار نفر از جمعیت هدف ما برای سنجش سلامت نوآموزان از بین اتباع هستند، افزود: برخی از این نوآموزان کد شناسه ای دارند که بوسیله وزارت کشور به آنها داده می شود. با اینحال در سامانه my.medu.ir تعریف شده است که هم آنهایی که کد شناسایی دارند و هم آنهایی که کد شناسایی ندارند بتوانند در سامانه وارد شوند و کار ثبت نام را انجام دهند. سامانه ما مشکلی برای ثبت نام اتباع ندارد و سنجش اتباع نیز رایگان ست.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~