تامین اجتماعی در فکر راه اندازی سیستم خوداظهاری پیامکی برای فاقدین بیمه

تامین اجتماعی در فکر راه اندازی سیستم خوداظهاری پیامکی برای فاقدین بیمه

تامین اجتماعی در فکر راه اندازی سیستم خوداظهاری پیامکی برای فاقدین بیمه

مدل کودک: به گزارش مدل کودک، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از آمادگی سازمان متبوعش برای پیگیری و برقراری پوشش بیمه ای شاغلان کسب وکارهای حوزه فضای مجازی و شاغلان سکوهای (پلتفرم ها) مختلف این حوزه در بخش های مختلف حمل و نقل و سایر خدمات اینترنتی آگاهی داد و اظهار داشت: طبق قانون سراغ این کسب وکارها خواهیم رفت و نمی گذاریم حق شاغلان ضایع شود.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، میرهاشم موسوی در دهمین جلسه شورای معاونین این سازمان با اشاره به تکلیف اصل ۲۹ قانون اساسی در حوزه توسعه پوشش بیمه به همه آحاد جامعه اظهار داشت: بیمه حقی همگانی است و ما متکفل آن هستیم و در قبال آن وظیفه داریم. اولویت تعهدات بین النسلی که در سیاست های ابلاغی هم جزو تکالیف اصلی ماست، نه فقط از اولویت تعهدات به روز کمتر نیست، بلکه بیشتر هم هست.
وی تاکید کرد: منابع پایدار را باید در خود نظام بیمه ای جستجو نماییم و توسعه پوشش بیمه ای، مهم ترین راهبرد و مؤلفه ای است که ما را به سمت پایداری منابع می برد. اگر با توسعه پوشش بیمه ای و شناسایی و بیمه اقشار جدید، نسبت پشتیبانی را به ثبات برسانیم و حتی افزایش دهیم، صمن انجام تکلیف خود در حوزه بیمه همگانی، به سمت پایداری منابع نیز خواهیم رفت.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه در عرصه کسب وکارهای رسمی بیش از ۵ میلیون نفر بیمه نشده در کشور داریم، اظهار داشت: نزدیک به سه تا چهار میلیون نفر از افراد بیمه نشده در قالب سکوها یا پلت فرم های مجازی مانند تاکسی های اینترنتی و انواع خدمات و کسب کارهای اینترنتی شاغل هستند که برای بیمه شدن این گروه، نباید با توقف در تعریف روابط کار بین کارگر و کارفرما، کار را متوقف نماییم.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اضافه کرد: بیمه کردن افرادی که در عرصه کسب وکارهای فضای مجازی و پلت فرم ها فعال می باشند را وظیفه خودمان می دانیم و به سراغ آنها خواهیم رفت. اجازه نمی دهیم افرادی که در این زمینه ها فعال می باشند از مواهب بیمه ای محروم باشند. افراد فاقد پوشش بیمه ای که در سکوهای فضای مجازی شاغل هستند باید به حق خودشان که حق بیمه شدن است توجه داشته باشند و با بهره مندی از حق بیمه بتوانند از مواهب آن بهره گیرند.
به گزارش روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، موسوی اضافه کرد: به صراحت اعلام می نماییم که ما برمبنای قانون به سراغ این افراد خواهیم رفت و نمی گذاریم حق کسی ضایع شود. کسانی که در این زمینه کار می کنند، باید خودشان و خانواده شان در مقابل شرایط سخت، بیماری، بیکاری، ازکارافتادگی و بازنشستگی بتوانند از مواهب بیمه ای بهره گیرند و به همین دلیل موضوع را به جدیت پیگیری می نماییم و به سراغ سایر بخش ها و مشاغل فاقد پوشش بیمه ای نیز خواهیم رفت.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: باید به سمت خوداظهاری برویم و از نظر فنی و تکنیکی بستری فراهم نماییم تا خود افراد بتوانند بیمه نشدن خودرا حتی با یک پیامک و بدون نیاز به مراجعه حضوری اظهار و اعلام کنند. باید از ظرفیتهای فضای مجازی و ارتباط الکترونیک و نظارت مردمی برای توسعه پوشش بیمه استفاده نمائیم.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~