یك مسئول در جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران: تیم های واکنش سریع بانوان هلال احمر

یك مسئول در جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران: تیم های واکنش سریع بانوان هلال احمر

یك مسئول در جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران: تیم های واکنش سریع بانوان هلال احمر

به گزارش مدل کودک، زنجان معاون آموزش و برنامه ریزی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: هلال احمر تیم های واکنش سریع بانوان را در همه استان ها راه اندازی خواهد نمود.

مجتبی امامیان ظهر امروز (۲۲ آبان ماه) در حاشیه برگزاری آزمون از نجات گرانی زنجانی در جمع خبرنگاران، اضافه کرد: از میان علاقمندان برای فعالیت و عرضه خدمات در چارچوب تیم های واکنش سریع، ۱۵ نفر از هر استانی به جز استان تهران که ۶۰ نفر انتخاب خواهند شد.

وی تصریح کرد: نفراتی که بعنوان اعضای تیم های واکنش سریع انتخاب می شوند باید به لحاظ روحی و جسمی آماده بوده، مهارت و تخصص های لازم را نسبت به سایر امدادگران داشته باشند.

معاون آموزش و برنامه ریزی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: بعد از نهایی شدن اعضای تیم های واکنش سریع، آموزش های ویژه ای بیشتر از ۲۳۰ روزه برای آنها برگزار می شود.

این مسئول افزود: با عنایت به این که شرکت کنندگان در تیم های واکنش سریع زیاد است تست های آمادگی جسمانی دریافت می شود تا ۱۵ نفر اصلی را انتخاب نماییم.

وی اظهار داشت: این آزمون و تشکیل تیم های واکنش سریع برای یک مرتبه در سطح کشور برگزار می گردد تا هر استانی ۱۵ نفر آماده برای سه شیفت با پنج نفر فعال داشته تا در حوادث و بلایا اولین تیم اعزامی به محل حادثه زبده ترین ها باشد.

امامیان تصریح کرد: اعضای تیم واکنش سریع باید زیر ۳۵ سال، جوان و از آمادگی جسمانی و روحی بسیار بالایی برخوردار باشند. در موارد خاص افراد بالای ۳۵ سال که سابقه حضور در مأموریت های برون مرزی را داشته و تجربه زیادی دارند که کمک کار هلال احمر هستند، جزو تیم های واکنش سریع هستند.

معاون آموزش و برنامه ریزی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: برای بانوان فعال در استان که با عنوان تیموهای توانا نقش آفرینی می کنند، واکنش سریع را تشکیل خواهیم داد.

به گفته امامیان، با عنایت به رویکرد رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور حتی راننده های خودرو های این تیم ها هم از بانوان خواهد بود.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~