چرا بنیاد برکت به حوزه تأمین امنیت غذایی ورود کرد؟

چرا بنیاد برکت به حوزه تأمین امنیت غذایی ورود کرد؟

چرا بنیاد برکت به حوزه تأمین امنیت غذایی ورود کرد؟

به گزارش مدل کودک، مدیرعامل بنیاد برکت اظهار داشت: با توجه به لزوم تأمین امنیت غذایی در کشور بنیاد برکت به این مورد ورود کرد و بر مساله تولید موادغذایی متمرکز شد.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، دکتر محمد ترکمانه مدیر عامل بنیاد برکت اظهار داشت: کلیه اقدامات کشورها از نظر اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی منوط به تأمین معیشت مردم است که مساله مهم در این حوزه تأمین امنیت غذایی است.
وی با اشاره به اینکه بر مبنای فرمایش مقام معظم رهبری مبحث امنیت غذایی مساله درجه اول کشور است و نباید غفلت صورت بگیرد اظهار داشت: بنابر این مورد امنیت غذایی مساله حیاتی برای همه جوامع است.
مدیر عامل بنیاد برکت اظهار نمود: از آغاز سال جاری بنیاد برکت با درک این شرایط بعنوان یک کار ویژه بر مبحث تأمین امنیت غذایی متمرکز شد و طرح هایی را در زمینه زنجیره سبز(کشاورزی) و زنجیره آبی(آبزی پروری) اجرا کرد.
ترکمانه اظهار داشت: در مبحث امنیت غذایی چهار بعد نظیر فراهم کردن مواد غذایی، در دسترس بودن محصولات کشاورزی، سلامت مواد غذایی و تاب آوری مواد غذایی بسیار اهمیت دارد.
مدیر عامل بنیاد برکت اظهار نمود: بنیاد برکت کار ویژه خویش را بر مبحث تولید مواد غذایی قرار داد که بر مبنای تعریفی که در الگوی کشت و سند آمایش سرزمینی وجود دارد باید حداقل تا سال ۱۴۰۶ بیشتر از ۱۴۵ میلیون تن مواد غذایی تولید شود.
وی ادامه داد: هم اکنون میزان تولید مواد غذایی در کشور ۱۲۵ میلیون تن است و فاصله ای که تا شرایط پیشبینی شده وجود دارد باید تلاش شود از راه ارتقای بهره وری و اجرای طرح ویژه ها در حوزه تولیدات کشاورزی مورد پیگیری قرار گیرد.
ترکمانه اظهار داشت: از لحاظ فراهم کردن غذا حدودا نیاز کشور از راه تولیدات داخل کشور پوشش داده می شود اما این مورد را باید با دید آینده نگری نگاه کرد و این فاصله ۲۰ میلیون تنی که از وضع موجود و وضعیت عادی وجود دارد نیازمند برنامه ریزی است که بتوانیم از زمین، آب و وضعیت کشاورزی به شکل خوبی استفاده نماییم.
به گزارش روابط عمومی بنیاد برکت، مدیر عامل بنیاد برکت اظهار داشت: در حوزه تأمین امنیت غذایی کالاهای استراتژیک بسیار اهمیت دارد که بر مبنای سیاست های کلی برنامه هفتم توسعه باید حداقل ۹۰ درصد تولیدات در حوزه کشاورزی در داخل کشور تولید شود.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~