وزیر ورزش و جوانان اعلام كرد پیگیری دولت برای فراهم کردن مسکن زوجین جوان

وزیر ورزش و جوانان اعلام كرد پیگیری دولت برای فراهم کردن مسکن زوجین جوان

وزیر ورزش و جوانان اعلام كرد پیگیری دولت برای فراهم کردن مسکن زوجین جوان

به گزارش مدل کودک، وزیر ورزش و جوانان، ضمن اشاره به رونمایی از سامانه ملی مشاوره و آموزش ازدواج با نام «هم راه» اظهار داشت: شاید روش های سنتی قدیم برای ازدواج جوان امروزی جوابگو نباشد.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، کیومرث هاشمی در حاشیه مراسم رونمایی از سامانه ملی مشاوره و آموزش ازدواج «هم راه» و تجلیل از مدیران برتر مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده وزارت ورزش و جوانان، در جمع خبرنگاران اظهار نمود: شاید روش های سنتی قدیم برای ازدواج جوان امروزی جوابگو نباشد، بنابراین مشاوره و آموزش ویژه پیش از ازدواج در مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده ما می تواند در این مورد کمک کننده باشد.
وی با اشاره به اینکه معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان به تنهایی متولی بحث ازدواج جوانان نیست، اضافه کرد: سیاست کلان دولت اینست که شرایطی را فراهم آورد تا ازدواج آسان جوانان صورت گیرد. این نگاه در بدنه دولت می باشد.
وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به این که آیا دولت برای بحث مشکلات اقتصادی جوانان که یکی از موانع ازدواج به حساب می آید، اقدامی انجام می دهد؟، اظهار داشت: موضوع هایی مثل مسکن، دغدغه جوانان است. دولت درحال فراهم کردن شراطی است تا مسکن در اختیار زوجینی قرار گیرد که یا در شرف ازدواج هستند و یا پس از ازدواج عرضه مسکن به آنها می تواند کمک کننده باشد.

هاشمی با تکیه بر این که دستگاههای متفاوتی در امر ازدواج جوانان دخیل هستند و این موضوعات در شورایعالی جوانان بحث می شود، تصریح کرد: شورایعالی جوانان در دولت رئیسی چهار بار به ریاست ایشان برگزار شده است که یکی از موضوعات اصلی این شورا همواره بحث ازدواج بوده است. بارها در جلسات هیات دولت نسبت به این مورد تاکید داشته اند. ان شاءالله همه دستگاها کمک کنند تا شرایط ازدواج آسان جوانان فراهم و این دغدغه رفع گردد.

وی در قسمت دیگر سخنان خود عنوان نمود که بحث ازدواج جوانان همچون سیاست های اصلی دولت سیزدهم است و شخص رئیس جمهوری بارها تاکید کرده اند که ازدواج باید در دستور کار وزارت ورزش و جوانان باشد.

وزیر ورزش وجوانان اعتقاد دارد که یکی از عوامل موثر در تسهیل امر ازدواج عرضه تسهیلات ازدواج به جوانان است.

به نقل از ایشان، سال جاری برای تسهیلات ازدواج رقم ۱۴۰ هزار میلیارد تومان پیشبینی شده بود که تا به امروز حدود ۱۱۰ هزار میلیارد تومان آن برای بیشتر از ۵۰۰ هزار زوج جوان محقق شده است.

هاشمی برگزاری کلاس های آموزش مشاوره پیش از ازدواج را از دیگر عوامل موثر در تسهیل ازدواج جوانان نام برد و تصریح کرد: افتتاح سامانه همراه می تواند در امر مشاوره ازدواج و تسهیل ازدواج جوانان کمک کننده باشد. هم اکنون ۶۰۰ مرکز مشاوره زیر پوشش معاونت جوانان داریم که امروز در این مراسم از برترین ها تقدیر گردید. امیدواریم به سمتی رویم که خانواده ها از مراکز مشاوره ازدواج استقبال کنند چونکه این مراکز می توانند به بحث ازدواج کمک کنند و بنای مستحکم تری برای خانواده بسازند.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~