اختصاص یک درصد بودجه دستگاه ها برای امور زنان و خانواده از بودجه ۱۴۰۳ حذف شد؟

اختصاص یک درصد بودجه دستگاه ها برای امور زنان و خانواده از بودجه ۱۴۰۳ حذف شد؟

اختصاص یک درصد بودجه دستگاه ها برای امور زنان و خانواده از بودجه ۱۴۰۳ حذف شد؟

به گزارش مدل کودک، بنا بر اظهارات معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، تکلیفی که دستگاه ها برای اختصاص یک درصد از بودجه خود به امور زنان و خانواده داشتند در قانون بودجه ۱۴۰۳ حذف نشده بلکه با دو مورد دیگر ادغام شده است.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، انسیه خزعلی در پاسخ به سوالی در رابطه با حذف اختصاص یک درصد بودجه دستگاه ها برای امور «زنان و خانواده» در بودجه ۱۴۰۳، اظهار نمود: این بودجه حذف نشده است. ما در سال ۱۴۰۲ برای نخستین بار اختصاص یک درصد از بودجه دستگاه ها به امور زنان و خانواده را در قانون بودجه آوردیم که حرکت بسیار خوبی بود که دولت انجام داد.
وی افزود: سال جاری دولت چند بودجه «یک درصدی» را با هم ادغام کرده است؛ یعنی بودجه یک درصدی برای امور ایثارگران، بودجه یک درصدی برای امور بانوان و بودجه یک درصدی برای امور فرهنگی دستگاه ها را با هم ادغام کرده است. البته رئیس جمهوری و معاون اول رئیس جمهوری معتقد هستند که این بودجه باید به صورت مجزا دیده شود؛ امیدواریم که اصلاح گردد.
معاون امور زنان و خانواده ریئس جمهوری در قسمت دیگر سخنان خود در رابطه با اجرای قانون جوانی جمعیت، توضیح داد: با عنایت به این که مساله جمعیت در ارتباط با ستاد ملی جمعیت است، اجرا یا عدم اجرای این قانون را باید به صورت دقیق از ستاد جمعیت پرسید چونکه این ستاد به صورت دقیق در این حوزه رصد داشته است اما ما هم بر مبنای ارتباط خود با سازمان های مختلف، از آنها می خواهیم که درصد اجرایی شدن قانون جوانی جمعیت را به ما گزارش دهند.
خزعلی خاطرنشان کرد: بر مبنای گزارشات سازمان ها میتوان اظهار داشت که دورکاری زنان دارای فرزند زیر ۲ سال در برخی از سازمان ها اجرا می شود اما مرخصی زایمان گاها به خوبی اجرا نمی گردد. البته از بانوان خواستیم اجرا نشدن مرخصی ۹ ماه زایمان و یا عدم پرداخت غرامت را به ما گزارش دهند.
وی ادامه داد: آنطور که دلمان می خواهد و مطلوب قانون جوانی جمعیت است این امر اجرا نشده اما رو به پیشرفت است. در این یکی دو سال گذشته خیلی بیشتر از سالهای گذشته درحال اجراست.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~