یارانه نقدی حذف نمی شود دهک ها به روز می شوند

یارانه نقدی حذف نمی شود دهک ها به روز می شوند

یارانه نقدی حذف نمی شود دهک ها به روز می شوند

مدل کودک: دولت سیزدهم به هیچ عنوان قصد حذف یارانه را ندارد، بلکه هر شش ماه یک دفعه برمبنای صدک بندی، دهک درآمدی خانوارها را بروزرسانی خواهدنمود. بر این اساس ممکنست صدک های بالا از دایره دریافت یارانه خارج و صدک های پایین وارد شوند.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، «دولت بنا ندارد یارانه نقدی را حذف کند». این مساله در ایام اخیر همیشه از طرف مسئولان مورد تاکید قرار داشته و امروز نیز وزیر کار به آن اشاره نمود.
بگفته صولت مرتضوی، یارانه نقدی تا میزانی که مصوب بود و اجرا شده حتما ادامه پیدا می کند و تحت هیچ شرایطی یارانه نقدی حذف نخواهد شد. اما دولت یک سری سیاست های کمک معیشتی و تشویقی برای مردم دارد که بنا بر این است به گونه ای بتواند نرخها را متعادل کند.
اما سوال این است که سیاست های معیشتی و تشویقی دولت چیست؟ دولت سیزدهم در امتداد ایجاد عدالت اجتماعی و اقتصادی، علاوه بر دهک بندی، موضوع صدک بندی را مطرح کرده است.
بر این اساس، دهک های درآمدی از بعد خانواری خارج و بصورت «نفری» دهک بندی می شوند تا فاصله دهک ها رُند و ساده شود. در گام دوم نیز آنها بصورت «صدک» آورده می شوند تا تحلیل بین دهک ها ریزتر و دقیق تر بررسی شوند؛ از همین رو هر دهک درآمدی تبدیل به ۱۰ قسمت و صدک می شود. با اجرای صدک بندی، ۷۹ میلیون و ۶۰۰ هزار ایرانی یارانه بگیر (حدود ۸۰ میلیون ایرانی) در این چرخه صدک بندی می چرخند.
صدک بندی موجب کوچک تر و آسان تر شدن تحلیل ها خواهد شد و اینطور امکان دارد فردی در دهک سوم باشد، اما در صدک ۳۹ قرار گیرد و یا فرد دیگری در صدک ۳۱ باشد؛ هر چند هر دوی این افراد در دهک سوم قرار دارند اما صدک آنها فرق دارد.
در ایام اخیر مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان اعلام نمود که برمبنای اجرای صدک بندی ۶۰ هزار خانواری که در صدک ۹۹ و ۱۰۰ قرار داشتند از دریافت یارانه حذف و ۶۰ هزار خانوار جدید دارای صدک پایین مشمول دریافت یارانه شدند.
طبق قانون بودجه ۱۴۰۲ بند (د) تبصره ۱۷ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است هر شش ماه یک دفعه دهک درآمدی خانوارها را بروزرسانی کند و بر طبق رفتار مالی افراد و فاکتورهای مختلف رفاهی تغییرات حاصل می شود.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~