معاون سازمان پزشكی قانونی كشور خبر داد مراجعه ۳۰۰۰ نفر برای آزمایش ژنتیک فرزندان دارای پدر غیر ایرانی

معاون سازمان پزشكی قانونی كشور خبر داد مراجعه ۳۰۰۰ نفر برای آزمایش ژنتیک فرزندان دارای پدر غیر ایرانی

معاون سازمان پزشكی قانونی كشور خبر داد مراجعه ۳۰۰۰ نفر برای آزمایش ژنتیک فرزندان دارای پدر غیر ایرانی

مدل کودک: به گزارش مدل کودک، معاون پزشکی و آزمایشگاهی سازمان پزشکی قانونی کشور اظهار داشت: سازمان پزشکی قانونی آمادگی کامل دارد که کارهای ژنتیک فرزندان حاصل از ازدواج بانوان ایرانی با اتباع خارجی که شناسنامه ندارند را در سراسر کشور انجام دهد.

مسعود قادی پاشا در گفت و گو با ایسنا، درباره ی اقدامات سازمان پزشکی قانونی در دهه فجر ۱۴۰۲ اظهار داشت: در دهه مبارک فجر امسال، راه اندازی کنترل کیفی لابراتوار کشور در امتداد افزایش کیفیت کار کارشناسی در عرصه لابراتوار را داریم. همین طور ساخت الکل سنج تنفسی را هم داریم که تست الکل را سریعتر و باکیفیت بالاتر انجام می دهد و در هزینه و اعتبارات هم به ما کمک می نماید. همین طور راه اندازی لابراتوار ژنتیک مرجع در خود ستاد سازمان پزشکی قانونی را داریم که این کار بزرگی است و انجام شده است.

وی درباب رفع اشکال شناسنامه فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی اظهار داشت: سازمان پزشکی قانونی آمادگی کامل را دارد که کارهای ژنتیک فرزندان حاصل از ازدواج بانوان ایرانی با اتباع خارجی که شناسنامه ندارند را در سراسر کشور انجام دهد. ما سال قبل این کار را انجام دادیم و حدود ۳ هزار نفر مراجعه کردند ولی حالا باید اعلام کنم که قبلا مشکل تامین کیت را داشتیم ولی الان کیت هایی که مرکز تحقیقات می سازد این مشکل را حل کرده است. در سنوات گذشته ما کیت ها را بیشتر برای کارهای تخصصی کشف جرم قتل و بررسی صحنه جرم انجام می دادیم ولی الان این آمادگی را داریم که در کل کشور، نمونه ها گرفتن می شود و کار ژنتیک را انجام می دهیم و برای مرجع قضایی هویت تایید می شود تا این خانواده ها برای دریافت شناسنامه اقدام نمایند.

وی افزود: کار خوب دیگری که انجام دادیم بستر کارشناسی مجازی را در کشور راه اندازی کردیم و اگر استانهای کوچک و بزرگ با کمبود کارشناس روبرو باشند می توانند از کارشناس مجازی بهره گیرند.

قادی پاشا در آخر در سفارش به شهروندانی که برای انجام جراحی های زیبایی مراجعه می کنند، اظهار داشت: خواهشم این است که مردم به تبلیغاتی که در اینترنت و فضای مجازی به انجام می رسد دقت کنند برای اینکه خیلی از مواقع مردم به خاطر تبلیغات نابجا فریب می خورند و به سمت فرضا پزشکی که تبحر در انجام کار را ندارد، رجوع می کنند در صورتیکه کار باید توسط فردی که تخصص دارد و پزشکی که دوره اش را گذرانده، صورت گیرد. در آرایشگاه ها هم یکسری اقداماتی صورت می گیرد که دخالت در امر پزشکی است و با جلساتی که با مرجع قضایی و دادسرای جرایم پزشکی داشتیم، بطور جد پیگیر هستند که این موارد انجام نشود برای اینکه دخالت در امر پزشکی جدا از بحث خسارتی که دارد، مجازات هم در پی دارد.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~