دبیر ستاد خانواده و زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی تاكید كرد بازسازی اخلاقی و تربیتی محکومان زن با مجازات های جایگزین حبس

دبیر ستاد خانواده و زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی تاكید كرد بازسازی اخلاقی و تربیتی محکومان زن با مجازات های جایگزین حبس

دبیر ستاد خانواده و زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی تاكید كرد بازسازی اخلاقی و تربیتی محکومان زن با مجازات های جایگزین حبس

مدل کودک: مدل کودک: نشست «راهبردهای فرهنگی – تربیتی برای محکومان زن و مسأله مجازات های جایگزین حبس» توسط ستاد خانواده و زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه این شورا اجرا شد.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، در این جلسه که پیش نشست میز تخصصی «امنیت زنان در خانواده و جامعه» بود، دکتر فهیمه فرهمند پور، دبیر ستاد خانواده و زنان شورایعالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: مجازات های جایگزین حبس می تواند ضمن کاهش لطمه های ناشی از حبس، فرصتی برای بازسازی اخلاقی و تربیتی محکومان زن فراهم آورد.

وی ادامه داد: نظام اسلامی باید تلاش کند تا این فرصت را جهت تمهید شرایط بازگشت این بانوان به کانون خانواده و دوری از شرایط جرم ساز و عرصه های لطمه زا فراهم آورد.

فرهمند پور همین طور اقدام شورای فرهنگی و اجتماعی خانواده و زنان طی ۲ سال اخیر برای ایجاد زمینه همکاری بین حوزه علمیه خواهران و قوه قضائیه در این حوزه را مورد توجه قرار داد و این اقدام را دارای آثار مثبت ارزیابی کرد.

دبیر ستاد خانواده و زنان همین طور بر بهره گیری از الگوهای موفق و به کارگیری راهکارهای فرهنگی، آموزشی در حوزه اصلاح محکومان و بازگشت آنها به زندگی سالم بر بهره مندی از ظرفیت کارشناسی حوزه های علمیه خواهران و بهره گیری از ظرفیت کارگروه ماده ۷۹ مجازات اسلامی تاکید کرد.

در ادامه این جلسه مدیر حوزه علمیه خواهران الزهرا(س) درباب طرح طیب و همکاری دلسوزانه این نهاد دینی در راستای برگزاری دوره های آموزشی و مشاوره ای و تلاش جهت اصلاح تربیتی و تقویت مبانی اعتقادی مجرمین زن و اثرگذاری بر رفتار محکومان و تقویت ارتباط آنها با خانواده توضیحاتی ارائه کرد.

همین طور در این جلسه حاضران درباب حدود قانونی مجازات های جایگزین حبس، نقش دستگاههای فرهنگی و نهادهای پذیرنده مجرمین بر طبق این قانون و نحوه همکاری دستگاه ها بحث و تبادل نظر کردند.

با عنایت به گزارش مدیر کل بقاع و اماکن متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از تجربه موفق این اداره کل در حوزه همکاری با قوه قضاییه و تلاش مؤثر در جهت بازپروری دینی و فرهنگی تعدادی از محکومان طی این پروسه همکاری، قرار شد نشست بعدی با میزبانی سازمان اوقاف و جهت ارائه کامل گزارش این سازمان تشکیل گردد.

گفتنی ست در این جلسه تعدادی از مسئولان قوه قضاییه شامل؛ معاون دادستان و سرپرست دادسرای ناحیه ۳۸ امنیت اخلاقی، مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده معاونت اجتماعی جلوگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و سرپرست معاونت اجتماعی این قوه در استان تهران و سرپرست مجتمع قضایی ارشاد؛ همین طور معاون راهبردی سازمان تبلیغات اسلامی و سرپرست اداره کل بانوان و خانواده این سازمان، مدیر کل بقاع و اماکن متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، معاون توانمندسازی اداره کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران و مدیر حوزه علمیه الزهرا(س) و مدیرعامل کانون دانش آموختگان این حوزه حضور داشتند.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~