مدیركل دفتر طرح های ملی وزارت ورزش و جوانان تاكید كرد ایجاد تحول در صدور مجوز مراکز مشاوره

مدیركل دفتر طرح های ملی وزارت ورزش و جوانان تاكید كرد ایجاد تحول در صدور مجوز مراکز مشاوره

مدیركل دفتر طرح های ملی وزارت ورزش و جوانان تاكید كرد ایجاد تحول در صدور مجوز مراکز مشاوره

مدل کودک: مدیرکل دفتر طرح های ملی و فراگیر جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان این که در عرصه صدور مجوز مراکز مشاوره، تحولی رقم خورده است، اعلام نمود که تا ابتدای سال ۱۴۰۰، به ۳۵۰ مرکز مشاوره مجوز داده بودیم، این درحالیست که از آن تاریخ تا حالا حدود ۳۷۰ مرکز، مجوز دریافت کرده اند.
مجتبی تاجیک در گفتگو با ایسنا، درمورد وجود همپوشانی برای صدور مجوز مراکز مشاوره توسط چند ارگان بیان نمود: سازمان بهزیستی، معاونت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان و معاونت جلوگیری از جرم قوه قضاییه سه مرجع در کشور می باشند که مجوز مراکز مشاوره می دهند. سازمان نظام روانشناسی تلاش دارد با کمک علمی و بررسی صلاحیت داوطلبان، به این مورد کمک نماید.

وی افزود: هم اکنون هماهنگی میان سازمان بهزیستی و معاونت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان وجود دارد که بسته به موضوعات تخصصی، هرکدام جداگانه پیگیری می کنند؛ به صورت مثال موضوعات در ارتباط با طلاق و لطمه ها در بهزیستی و موضوعات در ارتباط با ازدواج و همسان گزینی در معاونت جوانان دنبال شود و به همین نحو میتوان موازی کاری در عرضه خدمات به جوانان و خانواده های کشور را اصلاح کنند.

مدیرکل دفتر طرح های ملی و فراگیر جوانان وزارت ورزش و جوانان اضافه کرد: در حوزه صدور مجوز مراکز مشاوره، تحولی رقم خورده است؛ از آغاز تاریخ صدور مراکز مشاوره تا ابتدای سال ۱۴۰۰، به ۳۵۰ مرکز مشاوره مجوز داده بودیم اما از سال ۱۴۰۰ تابحال حدود ۳۷۰ مرکز مشاوره مجوز دریافت کرده اند. از کلیه افراد واجد صلاحیت در این عرصه استفاده می نماییم چون که معتقدیم گسترش مراکز مشاوره در سرتاسر کشور به صورت محسوسی در کاهش طلاق و تحکیم بنیان خانواده موثر است.

وی با اشاره به اینکه سعی شده با همکاری درگاه ملی صدور مجوز، اقدامات خوبی صورت گیرد، از افرادی که مدارک و صلاحیت لازم را در این عرصه دارند دعوت به همکاری کرد و اظهار داشت که دارندگان مدارک معتبر و متناسب با حوزه روانشناسی و مشاوره می توانند در آزمون صلاحیت عینی شرکت نمایند.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~