سردار مومنی: اتحادیه اروپا بر مبنای اصل مسئولیت مشترک به تعهدات بین المللی خود پایبند باشد

سردار مومنی: اتحادیه اروپا بر مبنای اصل مسئولیت مشترک به تعهدات بین المللی خود پایبند باشد

سردار مومنی: اتحادیه اروپا بر مبنای اصل مسئولیت مشترک به تعهدات بین المللی خود پایبند باشد

به گزارش مدل کودک، دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر اظهار داشت: از اتحادیه اروپا و بویژه از ایتالیا، انتظار داریم بر مبنای اصل مسئولیت مشترک و عمومی به تعهدات بین المللی خود پایبند باشند.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، اسکندر مؤمنی در دیدار با رئیس هیئت نمایندگی ایتالیا اظهار داشت: بازار اروپا سبب اغوای قاچاقچیان موادمخدر می شود و از نتایج منفی این جریان خسارت های غیر قابل جبرانی است که ما در منطقه خودمان تحمل می نماییم.
وی ادامه داد: ایتالیا همچون کشورهای معدودی از اروپاست که در تهران رابطی در مبارزه با مواد مخدر داشت و همکاریهای خوبی همچون تبادل اطلاعات و برگزاری دوره های آموزشی بین دو کشور در زمینه مبارزه با مواد مخدر برقرار بود و باید توسعه یابد.
دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر خاطرنشان کرد: از اتحادیه اروپا و بویژه از ایتالیا، انتظار داریم بر مبنای اصل مسئولیت مشترک و عمومی به تعهدات بین المللی خود پایبند باشند.
مومنی ضمن اشاره به تحولات اخیر افغانستان، مبحث تغییرات میزان قاچاق از منشاء افغانستان را از این مقام اروپایی جویا شد که ژنرال پیرانجلو ایانوتی در پاسخ به این سؤال اظهار داشت: ما هم ادعای کاهش ۹۵ درصدی تولید مواد مخدر را قبول نداریم چون که آثار آن مشهود نیست.
رئیس بخش خدمات مبارزه با مواد مخدر وزارت کشور ایتالیا ضمن اعلام آمادگی همکاری در زمینه های مبارزه با مواد مخدر در منطقه و ترانزیت آن به اروپا بخصوص مواد صنعتی، خواهان توسعه تبادل همکاریهای اطلاعاتی شد.
این مقام ایتالیایی در مورد موضوعات درمانی و اقدامات پیشگیرانه هم بر همکاری مشترک تصریح کرد.
نماینده دایم و سفیر ایتالیا نزد سازمان ملل و همینطور نماینده دایم کشورمان و سردار کاکاوند رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر هم در این نشست دوجانبه حضور داشتند.
دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر اظهار داشت: تمایل داریم در مورد پیش سازهای موادمخدر در دنیا، کمیته ای مشترک برای رصد این روند تهدیدآمیز تشکیل گردد.
به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با موادمخدر؛ دکتر اسکندر مؤمنی که به منظور شرکت در اجلاس سالانه کمیسیون موادمخدر سازمان ملل متحد به وین سفر کرده است، با وی شیائوژون رئیس کمیته مبارزه با مواد مخدر جمهوری خلق چین هم ملاقات کرد.
وی در این نشست اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران برپایه یک استراتژی متوازن به موضوعات مبارزه با مواد مخدر می پردازد و این استراتژی در برگیرنده اقدامات مقابله ای، پیشگیری و درمان است.
دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر اضافه کرد: اقدامات مقابله ای کشور منجر به کشف حدود۷۰۰ تن انواع مواد مخدر همچون ۳۷ تن متامفتامین از منشاء افغانستان طی سال قبل میلادی شده است.
وی شیائوژون هم ضمن اشاره به تولیدات مواد مخدر در افغانستان اظهار داشت: تولید مواد در این کشور تهدیدی جدی برای ما است. همه باید دست به دست هم دهیم تا با این وضعیت مقابله نماییم تا این مشکل به ما سرایت نکند.
وی شیائوژون در رابطه با توضیحات دکتر مومنی در مورد ضرورت پشتیبانی از کشت جایگزین در افغانستان اظهار داشت: به علت پیچیدگی امور در این کشور و نبود زیرساخت این امر قابلیت اجرایی ندارد که دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر در پاسخ اظهار داشت: این شرایط در گذشته هم وجود داشته و ما نمی توانیم تنها تماشاگر باشیم و باید فعالانه نقش افرینی نماییم.
وی شیائوژون اضافه کرد: باید در مورد شرایط افغانستان رصد و تبادل اطلاعات نماییم و از ابتکارات منطقه ای و بین المللی و ظرفیت سازمان شانگهای استفاده نماییم.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~