راه كارهایی برای مواجهه با كنسل شدن پرواز

راه كارهایی برای مواجهه با كنسل شدن پرواز

راه كارهایی برای مواجهه با كنسل شدن پرواز

مدل كودك: با اشتیاق برای رویارویی با سفری هیجان انگیز برنامه ریزی كرده و پس از خرید بلیط هواپیما در روز پرواز در فرودگاه حاضر می شویم؛ اما ناگهان متوجه می شویم به علت مشكلاتی پروازمان لغو شده است.

به گزارش مدل كودك به نقل از مهر، اتفاقی غیر قابل پیش بینی كه امكان دارد برای خیلی از ما روی داده باشد و همیشه در مسافرت با هواپیما باید آماده مواجه شدن با آن باشیم ولی چه دلایلی وجود دارد كه پرواز كنسل می شود؟ در این شرایط ما باید چگونه با آن برخورد كنیم؟
ایرپلین تیكت در یادداشتی به مبحث كنسلی پرواز و راه كارهایی برای مقابله با آنها می پردازد. در این یادداشت آمده است: عوامل زیادی می تواند باعث تولید مشكل و در نتیجه لغو پرواز شود. در واقع قوانینی از سمت شركت های سازنده هواپیما و همینطور ایرلاین ها وجود دارد كه نشان داده است قرار گرفتن هواپیما در چه شرایطی می تواند در هنگام پرواز خطرناك باشد كه یكی از مهم ترین این عوامل شرایط نامساعد آب وهوا و سرمای شدید می باشد.
عواملی همچون باران و برف شدید، مه، طوفان و رعد برق و همینطور سرما و بادهای شدید می تواند شرایط خطرناكی را به وجود آورد و در نتیجه در این مواقع پرواز لغو می گردد. همیشه در هنگام خرید بلیط هواپیما، یادتان باشد با چك كردن شرایط آب و هوایی مبدا و مقصد مورد نظر و همینطور در نظر گرفتن آب و هوای دیگر نقاط در طول مسیر پروازی می توانید تا میزان زیادی زیادی از این مورد آگاه شوید. همینطور تلاش كنید پس از خرید بلیط هواپیمای سفرتان، وب سایت ایرلاین مربوطه را چندین بار چك كنید و مطمئن شوید كه بیشتر صندلی های پروازتان به فروش رسیده است، چون گاهی اوقات ایرلاین ها به علت پر نشدن صندلی های هواپیما، پرواز را كنسل می كنند.
از دیگر عوامل اثرگذار بر كنسلی هواپیما، ناوگان هوایی كشور و عدم وجود هواپیماهای جدید است كه همین امر باعث بروز مشكلات فنی هواپیما می گردد به صورتی كه طبق تحقیقات ۷۷ درصد پروازهای كشور بنابراین لغو می شوند. مشكلات در مدیریت ترافیك هوایی هم یكی دیگر از عوامل موثر بر كنسلی هواپیما به حساب می آید.
به علاوه در هنگام خرید بلیط هواپیما یادتان باشد تا جای ممكن، از ایرلاین هایی كه سابقه كنسلی زیادی دارند، خرید نكنید. ازاین رو چك كردن این مورد در یك وب سایت معتبر همانند ایرپلین تیكت علاوه بر اینكه فهرستی از تمامی پروازها را در اختیارتان قرار می دهد، اطلاعات كاملی از نوع هواپیما و ایرلاین هم در اختیارتان قرار می دهد كه می توانید آگاهانه تر و مطمئن تر اقدام به رزرو یا خرید بلیط هواپیما كنید.
همچنین مبحث دیگری كه گاهی می تواند بر كنسلی هواپیما موثر باشد، امكان كنسلی هواپیماهای كوچك است كه مقاومت و ایمنی كمتری در شرایط نامساعد دارند. همینطور چك كردن اینكه هواپیمای مورد نظرتان الان در چه موقعیتی قرار دارد و آیا به سمت فرودگاه مبدا حركت كرده است یا نه، می تواند به شما كمك نماید تا زودتر از این مورد آگاه شوید.
عوامل دیگری همانند جنگ و بلایای طبیعی همانند سیل و زلزله هم می تواند باعث لغو شدن پرواز شود كه این موضوعات خارج از دست بوده و برای حفظ امنیت مسافران صورت می گیرد. در فرودگاه حواستان باشد وقتی در نزدیكی مسئولان گیت هستید، اگر همانطوری كه به صفحه كامپیوتر خود نگاه می كنند كلمه decision را به زبان آورند، یعنی پرواز شما در دست بررسی می باشد و هر لحظه امكان دارد اعلام كنند كه پروازتان كنسل شده است.

در هنگام كنسلی پرواز چه كار كنیم؟
مهم ترین موضوعی كه در مواقع كنسلی هواپیما وجود دارد این است كه از قوانین كنسلی پرواز آگاه باشید. هر ایرلاین در صورت كنسل شدن پرواز، قوانین مخصوصی را برای جبران خسارتی كه به مسافر وارد كرده، دارد كه می توانید با مطالعه قوانین كنسلی ایرلاین ها با آگاهی كامل بلیط سفر خویش را خریداری كنید.
همچنین یادتان باشد هنگامی كه بلیط خویش را از یكی از آژانس ها و وب سایت های مسافرتی خریداری می كنید، مسئولیت كیفیت و پرواز، كنسلی، تاخیر و تعجیل در زمان پرواز بر عهده ایرلاینی كه بلیط را از آن خریداری نموده اید، است و آژانس یا شركت فروش بلیط تنها وظیفه دارد كه با اطلاع رسانی مسافر، طبق قوانین شركت های هواپیمایی عمل كند.
به عنوان مثال وب سایت ایرپلین تیكت خود صادركننده بلیط پروازهای سیستمی است و هنگامی كه پروازی از سوی ایرلاین كنسل می شود، مطابق با قوانین مربوط به ایرلاین عمل كرده و به جز موارد مربوط به آن تمامی مسئولیت ها بر عهده این شركت خواهد بود.
از طرفی دیگر ایرپلین تیكت تنها گردآوردنده اطلاعات فروشنده بلیط های چارتری است و انجام كنسلی بلیط و استرداد مبلغ و همینطور برخورد با چارتر كننده در مواقعی كه مشكلی پیش می آید، بر عهده این شركت خواهد بود. به علاوه زمانی كه پرواز به هر دلیلی توسط ایرلاین لغو می گردد و یا تاخیر بیش از دو ساعت داشته باشد، مسافر می تواند به دفتر فرودگاهی شركت اعلام نماید كه از سفر منصرف شده و وجه خویش را به صورت كامل دریافت كند.
مورد دیگری كه در هنگام خرید بلیط باید رعایت كنید این است كه از شركت و یا وب سایتی بلیط خویش را تهیه كنید كه به بهترین شكل بلیط در مواقع كنسلی بلیط های شما را ضمانت كند و جالب است كه بدانید عرضه بیمه كنسلی پرواز برای نخستین بار در ایران توسط وب سایت AirplaneTicket.ir صورت گرفته است. به این شكل كه با ضمانت پروازهایی كه به صورت مستقیم از سوی ایرلاین كنسل شده باشد تا ۲۰ هزار تومان بیشتر برای تهیه بلیط مجدد به شما می پردازد تا به راحتی بلیط جایگزین خویش را خریداری كنید. پس از اینكه از قوانین مربوط به كنسلی آگاه شدید، اگر هنوز در فرودگاه هستید به شركت هواپیمایی خود زنگ بزنید و با راهنمایی كارشناسان شركت بلیط جدید برای سفرتان رزرو كنید.
در نظر داشته باشید، هنگام خرید بلیط هواپیما تا جای ممكن تلاش كنید برنامه سفر خویش را در زمان های مشكوك كه احتمال لغو وجود دارد، قرار ندهید. برای مثال زمان هایی كه هوا برفی و طوفانی است امكان به وقوع پیوستن این مورد بیشتر می گردد.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~