اختصاص بخشی از موزه چابهار به مد و لباس

اختصاص بخشی از موزه چابهار به مد و لباس

اختصاص بخشی از موزه چابهار به مد و لباس

مدل كودك: تفاهم نامه همكاری با محوریت مد و لباس، بین منطقه آزاد تجاری چابهار و معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به امضا رسید.
به گزارش مدل كودك به نقل از روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید مجتبی حسینی، معاون امور هنری و عبدالرحیم كردی، مدیرعامل منطقه آزاد چابهار تفاهم نامه همكاری امضا كردند.
این تفاهم نامه با محوریت و برای همكاری ویژه در عرصه مد و لباس با عنایت به مزیت های نسبی منطقه، پیشینه تاریخی و مشخصه های اجتماعی و فرهنگی چابهار در زمینه مد و لباس، پارچه و تزیینات لباس بین معاونت امور هنری و منطقه آزاد چابهار به امضا رسید.
این تفاهم نامه در چهار سرفصل است: سرفصل نخست تولید نهادی برای معرفی مد و لباس و طراحی و تزیینات وابسته در منطقه آزاد چابهار است. همینطور با عنایت به اینكه موزه ای در این منطقه در حال ساخت است گالری هایی از موزه، به مد و لباس اختصاص پیدا می كند تا به صورت دائمی و در سطح ملی طراحی ها و تزیینات مد و لباس را معرفی نماید.
سرفصل دوم تفاهم نامه تولید مدرسه عالی هنر است كه رویكرد اصلی آن احیای نظام استاد و شاگردی و استفاده از مدرسان ملی، شاخص و متخصص در زمینه مد و لباس است.
سرفصل سوم تفاهم نامه همكاری برای تولید آتلیه ها و كارگاه های مربوط به حوزه مد و لباس و صنایع وابسته است و تمهید و پیش بینی بازار مناسب عرضه به صورت بازارهای دائمی و مجازی و رویدادهای متناسب عرضه مانند نمایشگاه ها، سرفصل چهارم این تفاهم نامه است.
همینطور بر طبق این تفاهم نامه بخشی از هشتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر امسال در چابهار برگزار می گردد.

این تفاهم نامه برپایه مطالعات انجام شده و با عنایت به پیشینه تاریخی، فرهنگی و اجتماعی منطقه چابهار در زمینه لباس و تزیینات آن و به منظور مستند كردن و معرفی سنت های هنری ایران در حوزه مد و لباس و تزیینات آن انجام شده است. هم اكنون زنان بسیاری در استان سیستان و بلوچستان در خانه های خود در زمینه پارچه و سوزن دوزی و طراحی های هنری پارچه فعالیت می نمایند.
یكی از حوزه هایی كه معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای توسعه فعالیت های هنری و بازار هنر دنبال كرده است، چگونگی همكاری مناطق آزاد تجاری برای توسعه فعالیت های هنری است كه به این منظور مطالعاتی در چند ماه گذشته درباره پیشینه و مشخصه های فرهنگی، هنری و اجتماعی مناطق آزاد انجام شد و بعد از جلسات و مذاكراتی با مسئولان مناطق آزاد، برای توسعه فعالیت های هنری مناطق آزاد تجاری و تخصصی شدن فعالیت های هنری این مناطق متناسب با خصوصیت ها و پیشینه هر منطقه طرحی آماده شد كه در فاز نخست تفاهم نامه بین معاونت هنری و منطقه آزاد چابهار برای همكاری ویژه در عرصه مد و لباس انجام شد.
فاز نخست این طرح تفاهم نامه با منطقه آزاد چابهار، در زمینه مد و لباس است و معاونت امور هنری فازهای بعدی طرح را برای توسعه فعالیت های هنری در سایر مناطق آزاد دنبال خواهد نمود.
همینطور معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در منطقه آزاد چابهار با هنرمندان استان سیستان و بلوچستان دیدار و گفت و گو كرد.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~