سفر سینماگران و جانبازان ایرانی به ژاپن بعلاوه عكس

سفر سینماگران و جانبازان ایرانی به ژاپن بعلاوه عكس

سفر سینماگران و جانبازان ایرانی به ژاپن بعلاوه عكس

مدل كودك: جمعی از سینماگران و جانبازان ایرانی امسال هم به ژاپن سفر كردند تا در سالگرد بمباران اتمی «هیرو شیما» شركت كنند؛ در این سفر مقرر شد تا برای دانش آموزان ژاپنی، فیلم های ایرانی به نمایش دربیاید.
به گزارش مدل كودك به نقل از ایسنا، در هفتاد و چهارمین سالگرد بمباران اتمی شهر هیروشیما ۶ آگوست (۱۵ مرداد ماه) در ژاپن، تعدادی از هنرمندان و جانبازان ایرانی به دعوت گروه های مردمی صلح طلب این شهر، ضمن شركت در مراسم های رسمی مربوطه، ششمین دوره جشنواره فیلم صلح و دوستی ایران و هیروشیما را هم افتتاح كردند.
در این سفر پنج روزه، هنرمندانی همچون پرویز پرستویی (به عنوان دبیر جشنواره و بازیگر) با فیلم «مارمولك»، منیره قیدی (كارگردان) و ثریا قاسمی ( بازیگر) با فیلم «ویلاییها»، سید حامد حسینی ( تهیه كننده ) با فیلم «سرو زیرآب»، حمید زرگرنژاد ( كارگردان) با فیلم «ماهورا» و هم حسین محب جلیلی ( فیلمبردار) عادل معمار نیا ( مستندساز) حجت الاسلام دكتر محمد مهدی بهداروند ( نویسنده جانباز ) شهره گلپریان و هم حبیب احمدزاده شركت داشتند.
بنا بر این گزارش، از تفاوت های عمده این دوره جشنواره، به جز حضور یك ساعته دبیر ایرانی جشنواره، پرویز پرستویی در برنامه زنده رادیویی استان هیروشیما برای آشنایی بیشتر شنوندگان با مواضع انساندوستانه و صلح جویانه مردمان ایران، بازدید و سفر كوتاه تعدادی از هنرمندان و جانبازان به منطقه سیل زده و مصیبت دیده اخیر در استان هیروشیما و ابلاغ پیام همدردی مردم ایران به ساكنان خسارت دیده این منطقه بود كه این عمل مورد توجه مردم و رسانه های محلی منطقه قرار گرفت.
در ادامه سفر با توافقات عملی بدست آمده بین گروه ایرانی جشنواره و مسئولان آموزش و پرورش شهر «كاشی وازاكی» در استان «نیگاتا» در شمال ژاپن، قرار براین شد كه ضمن برگزاری آتی جشنواره فیلمهای ایرانی مستند و داستانی با مساعدت كامل هزینه ای طرف ژاپنی، از سال تحصیلی آینده در تمامی مدارس و دانشگاه های شهر «كاشی وازاكی» بصورت دوره ای برای تمامی دانش آموزان و دانشجویان این فیلمها نمایش داده شوند.
اسامی جانبازان شركت كننده در این مراسم میتوان از مكی یازع، پرویز زارعی، مراد درویشی، علیرضا یزدان پناه و مجتبی هدایت جو (فرزند جانباز) نام برد كه بجز شركت در تمامی مراسم ها، دیدارهایی با بازماندگان اتمی شهر هیروشیما هم داشتند.
این سفر، هرساله با پشتیبانی كامل مادی و معنوی گروه مردمی «موست» در شهر هیروشیما و هم همكاری همه جانبه موزه صلح جانبازان شیمیایی تهران، حوزه هنری، سازمان سینمایی وزارت ارشاد و هم سازمان تبلیغات اسلامی كشور صورت میگیرد.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~