وزیر فرهنگ خبر داد: اختصاص ۲۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل فرهنگی

وزیر فرهنگ خبر داد: اختصاص ۲۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل فرهنگی

وزیر فرهنگ خبر داد: اختصاص ۲۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل فرهنگی

مدل كودك: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: بر مبنای موافقت نامه ای كه با سازمان برنامه و بودجه تنظیم شد، تولید ۱۶ هزار شغل با ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای حوزه مشاغل فرهنگی تصویب گردید.
به گزارش مدل كودك به نقل از ایسنا-منطقه گلستان، سید عباس صالحی در شورای اداری استان گلستان با تاكید بر اینكه مشاغل فرهنگی را باید مشاغل مولد بدانیم، اظهار نمود: سرمایه گذاری در حوزه فرهنگ، سرمایه گذاری پر بازگشت است.
او با اشاره به اینكه باید تلاش نماییم نوع نگاه به منابع مالی در حوزه فرهنگ را تغییر دهیم، اضافه كرد: تولید خیابان ها، گذرها و میدان های فرهنگ و هنر را دنبال می نماییم. تا آخر سال در ۱۰ شهر این كار كه سبب تولید اشتغال و مصرف فرهنگی می گردد را انجام خواهیم داد. شهرهای خلاق طرح دیگری است كه در قالب آن با شناسایی مزیت های شهرها، آنها را گسترش می دهیم.
صالحی در ادامه خاطرنشان كرد: سرانه فضای فرهنگی و هنری در كشور ما بسیار ضعیف بوده و با میانگین جهانی فاصله بسیاری دارد. در كشور هنوز احساس نمی نماییم كه كمبود سرانه فضاهای فرهنگی و هنری داریم.
او میزان مصرف فرهنگی در كشور را بسیار ضعیف دانست و اظهار داشت: باید بخش دولتی و خصوصی پای كار بیایند تا تقاضای مصرف فرهنگی ارتقاء پیدا كند. تا زمانی كه غذای روح به اندازه غذای جسم برای ما با اهمیت نشود، این امر میسر نمی گردد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینكه صنایع فرهنگی به سرعت توسعه شتاب می بخشد، اظهار نمود: این صنایع چون با خلاقیت اتصال دارند، نیاز به سرمایه و تكنولوژی های بالا ندارد بنابراین باید با عنایت به ظرفیت های بومی، اقلیمی و تاریخی بر روی صنایع فرهنگی سرمایه گذاری نماییم.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~