جشنواره اسباب بازی و تلاش برای تخصصی شدن نمایشگاه اسباب بازی فروش مستقیم ندارد

جشنواره اسباب بازی و تلاش برای تخصصی شدن نمایشگاه اسباب بازی فروش مستقیم ندارد

جشنواره اسباب بازی و تلاش برای تخصصی شدن نمایشگاه اسباب بازی فروش مستقیم ندارد

مدل كودك: مسوول كمیته ی نمایشگاه تخصصی جشنواره اسباب بازی اظهار داشت: حالا یك اتفاق نظری بین تمامی فعالان این عرصه وجود دارد كه به جای برگزاری یك بازار فروش باید كارهای اساسی و جدی تری صورت گیرد و در بین مدت و بلندمدت به نتایج ارزشمندی رسید.
به گزارش مدل كودك به نقل از روابط عمومی كانون پرورش و فكری كودكان و نوجوانان، محسن رجبی بیان كرد: امسال برای نخستین بار در حاشیه جشنواره ملی اسباب بازی، اولین نمایشگاه تخصصی محصولات و تولیدكنندگان ایرانی برگزار می شود. در این بخش از جشنواره تولیدكنندگان تنها به معرفی محصولات و فعالیت های خود می پردازند و فروشی به صورت مستقیم صورت نمی گیرد.
او درباره ی لزوم شكل گیری این بخش توضیح داد: در حالیكه در چهارمین دور از برگزاری جشنواره حضور پخش كنندگان و تولیدكنندگان محصولات خارجی دیده نخواهد شد، به خصوصیت نمایشگاهی بودن جشنواره هم اندیشیدیم. اعتقاد به كار تخصصی و حضور اهال ی فن دیدگاهی است كه مدیریت جدید كانون هم دارد. به نظرم در نمایشگاه هم باید كار تخصصی كه همان معرفی كردن واحدهای تولیدی و محصولاتشان است، اتفاق بیافتد.
وی افزود: این كه ما متاسفانه در ایران بخصوص در نمایشگاه های حوزه اسباب بازی فكر می نماییم و عادت كردیم كه باید فروش محصول اتفاق بیافتد، تفكری حرفه ای نیست و در سال های گذشته هم بخش زیادی از تولیدكنندگان و توزیع كنندگان به این نتیجه رسیدند؛ ازاین رو جشنواره امسال با كمك و همكاری انجمن تولیدكنندگان اسباب بازی برنامه ریزی شد و مسیر به سمت تخصصی شدن كارها و در نتیجه برگزاری یك نمایشگاه تخصصی در كنار دیگر بخش های جشنواره پیش رفت.
عضو هیات مدیره انجمن تولیدكنندگان اسباب بازی درباره ی استقبال صنعت گران و تولیدكنندگان از طریق اندازی این بخش اظهار داشت: چند سالی است كه با رشد و توسعه تولیدات و محصولات ایرانی در زمینه اسباب بازی، تفكر و نگرش همكاران من در عرصه تولید اسباب بازی هم بسیار رشد یافته است و الان یك اتفاق نظری بین تمامی فعالان این عرصه وجود دارد كه به جای برگزاری یك بازار فروش باید كارهای اساسی و جدی تری صورت گیرد و در بین مدت و بلندمدت به نتایج ارزشمندی رسید. تمامی این موارد سبب شد تا انجمن تولیدكنندگان اسباب بازی و البته حمایت خیلی خوب مدیران كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان، مسیر به سمت برگزاری این نمایشگاه تخصصی هدایت شود.
رجبی درباره ی خصوصیت های این بخش اظهار داشت: نمایشگاه به صورتی طراحی شده كه تولیدكننده در نمایشگاه تخصصی فقط به معرفی محصولات و مجموعه خودش به بازدیدكنندگان می پردازد و فروشی به صورت مستقیم صورت نمی گیرد، اما تلاش كردیم كه تا حد ممكن نمایشگاه را برای تولیدكنندگان و شركت كنندگان جذاب نماییم.
او حضور بازدیدكننده ی تخصصی را مطلوب دانست و اضافه كرد: مهم ترین خصوصیت یك نمایشگاه تخصصی بازدیدكننده تخصصی آن است، به صورت قطع امسال همانند سال های گذشته ما با مخاطب عام و مصرف كنندگان اصلی اسباب بازی كه همان خانواده ها هستند، مواجه هستیم كه از بخش ترویجی نمایشگاه دیدن می كنند. اما طبق برنامه ریزی های صورت گرفته تمامی مراكز، موسسه ها، سازمان ها، شركت ها، مدارس، مهدكودك ها و تمامی مجموعه هایی كه در زمینه كودك و اسباب بازی مشغول به فعالیت هستند مورد توجه ما برای دعوت و حضور در نمایشگاه هستند.
این تولیدكننده بیان كرد: تلاش می نماییم تمركزمان را روی مراكز تخصصی اسباب بازی قرار دهیم تا تولیدكنندگان هم از نمایشگاه رضایت بیش تری داشته باشند. علاوه بر این كه در طبقه پایین نمایشگاه هم فروشگاهی تدارك دیدیم تا محصولات همین تولیدكنندگان كه در طبقه بالا قرار دارند، در این فروشگاه به مصرف و بازدیدكنندگان فروخته شود، تصمیم بر این است كه در سال های بعد این فروشگاه جمع شود و فقط نمایشگاه تخصصی اجرا شود، اما انجمن تولیدكنندگان اسباب بازی برنامه های برای برپایی نمایشگاه های فروش محصولات عضو انجمن را دارد كه در آینده ای نزدیك در این زمینه هم اطلاع رسانی خواهیم كرد.
رجبی درباره روش گزینش و انتخاب این آثار اظهار داشت: معیار انتخاب تولیدكنندگان، عضویت در انجمن تولیدكنندگان اسباب بازی ایران بوده است، نزدیك به ۱۰۰ تولیدكننده در انجمن ثبت نام كرده اند و پروانه عضویت گرفته اند و از این تعداد همان گونه كه گفتم حدود ۸۰ تولیدكننده در نمایشگاه هم ثبت نام كرده اند، به صورت قطع محصولات این تولیدكنندگان در نمایشگاه به نمایش گذاشته خواهد شد، اما معیار ما برای انتخاب محصولات، مجوز شورای نظارت بر اسباب بازی بوده، یعنی محصولاتی در این نمایشگاه حضور خواهند داشت كه از شورای نظارت بر اسباب بازی مجوزهای لازم را گرفته باشند. البته تمهیدهایی در نظر گرفته شده است كه در طول نمایشگاه هم تولیدكنندگان می توانند به غرفه شورا بروند و در همین محل نمایشگاه سایر محصولات و یا محصولات جدیدشان را هم در این شورا ثبت كنند.
وی در پاسخ به این سوال كه توجه این بخش به تولیدات بومی و محلی چقدر بوده است، اعلام نمود: در میان اسباب بازی های تولیدكنندگان، محصولاتی با این رویكرد هم وجود دارد، بازی های كه برای منطقه خاصی از ایران هستند و به تولید انبوه هم رسیده اند، اما در بخش نمایشگاه ترویجی كه در سالن پایین در فضای حدودا به وسعت ۳ هزار مترمربع تجهیز شده است، موسسه ها، سازمان ها و مجموعه هایی هستند كه به این سبك بازی ها می پردازند و به صورت قطع تبدیل كردن ایده های بازی های محلی به یك بازی و محصول تجاری كاری خیلی سخت و پیچیده است كه بعضی از تولیدكنندگان به صورت جدی در این زمینه مشغول فعالیت هستند.
این مدرس از تدوین كتاب جشنواره برای مستندنگاری اطلاع داد و اظهار داشت: با كمك شورای نظارت بر اسباب بازی و كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان، كتاب جشنواره در حال طراحی و انتشار است، كه در طول دوره نمایشگاه در اختیار علاقه مندان این حوزه قرار خواهد گرفت. در این كتاب به صورت كامل به بخش های مختلف جشنواره پرداخته شده است و مطمئن هستم مورد توجه دوستان قرار خواهد گرفت.
چهارمین جشنواره ملی اسباب بازی از ۲۶ تا ۳۰ آبان ماه در مركز آفرینش های فرهنگی هنری كانون واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می گردد.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~