در گفتگو با مهر اعلام شد؛ رشد ۲۰ درصدی تولید مركبات، نیازی به واردات سیب درختی نداریم

در گفتگو با مهر اعلام شد؛ رشد ۲۰ درصدی تولید مركبات، نیازی به واردات سیب درختی نداریم

در گفتگو با مهر اعلام شد؛ رشد ۲۰ درصدی تولید مركبات، نیازی به واردات سیب درختی نداریم

مدل كودك: عضوهیات مدیره اتحادیه باغداران با اشاره به رشد ۲۰ درصدی تولید مركبات، اظهار داشت: تولید سیب درختی كافی است و نیازی به واردات برای تنظیم بازار عید نداریم.

مجتبی شادلو در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینكه در سالجاری وضعیت تولید مركبات در كشور بسیار مطلوب است، اظهار داشت: تولید این محصولات امسال از نظر كمی و كیفی رشد قابل توجهی داشته است.
وی با اشاره به اینكه برداشت نارنگی حدودا از مهرماه شروع شده و در حال عرضه به بازار است، اضافه كرد: برداشت برخی واریته های پرتقال جنوب هم از حدود یكماه قبل شروع شده اما برداشت عمده پرتقال از ۱۵ آذر تا حدود ۱۵ دی انجام می گردد ضمن اینكه برخی واریته ها تا فرودین ماه برداشت می شوند.
رئیس اتحادیه باغداران استان تهران با اشاره به اینكه الان نمی توان میزان دقیق تولید را پیش بینی نمود، اضافه كرد: به صورت كلی تولید مركبات در سالجاری حداقل ۲۰ درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است.
شادلو با اشاره به وضعیت متغییر اقتصادی و تورم شدید در سالجاری، اظهار داشت: همین مساله سبب شده هزینه تولید نسبت به سال قبل بیشتر از ۲ برابر شود و طبیعی است این امر در قیمت نهایی هم تاثیر داشته باشد.
وی با تاكید بر اینكه مشكلی برای تنظیم بازار میوه عید نداریم، افزود: مباحثی كه درباره كاهش تولید سیب درختی و نیاز به واردات آن مطرح می گردد جوسازی است.
شادلو خاطرنشان كرد: حتی اگر عده ای چنین ذهنیتی دارند و به دنبال واردات هستند، خواهند دید محصول وارداتی چه اختلاف قیمت هنگفتی با تولید داخل دارد و این اقدام صرفه اقتصادی ندارد ضمن اینكه كیفیت آن محصولات با تولید داخلی قابل مقایسه نیست.
این مقام مسئول با اشاره به اینكه سال قبل حدود ۸۰۰ هزارتن سیب از كشور صادر شد اما بازار به تعادل نرسید، اظهار داشت: به علت تولید زیاد، سال قبل ضایعات زیادی در زمینه سیب داشتیم.
وی اضافه كرد: تولید امسال نه تنها قابل صادرات است بلكه نیاز كشور را تا خردادماه ۹۸ تامین می كند.
شادلو با اشاره به اینكه تولید این محصول در سالجاری حدود یك میلیون تن كاهش داشته است، اظهار داشت: تولید امسال ۲.۵ میلیون تن و نیاز داخل ۱.۵ میلیون تن است ازاین رو یك میلیون تن از این محصول را می توانیم صادر نماییم.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~