سفرنامه رامسر، بهشت زمینی خدا؛ رامسر، جایی كه كوه و جنگل و دریا به هم می رسند

سفرنامه رامسر، بهشت زمینی خدا؛ رامسر، جایی كه كوه و جنگل و دریا به هم می رسند

سفرنامه رامسر، بهشت زمینی خدا؛ رامسر، جایی كه كوه و جنگل و دریا به هم می رسند

مدل كودك: پائیز همیشه محبوب ترین فصل من برای سفر است، به خصوص شهرهای شمالی كه در این فصل از سال حسابی خوش آب و رنگ می شوند.

به گزارش مدل كودك به نقل از مهر، به حال ما كارمندها هم كه فصل ها خیلی فرقی ندارد، نهایتا تعطیلات عید را داریم كه من ترجیح می دهم روزهای بهاری را حتما تهران باشم و برای چند روز هم كه شده شهرم را نسبتا خلوت و تمیز ببینم. در كل برای مسافرت اغلب سه چهار روز از پاییز را مرخصی می گیرم و به یك سمتی می روم.
پارسال اواسط آبان بود كه طبق معمول وسوسه سفر به جانم افتاد. یك بعدازظهر كه صفحه اینستاگرام را بالا و پایین می كردم، عكس دوستم را دیدم كه كنار تابلویی ایستاده بود و روی تابلو نوشته بود: «به بهشتی زمینی خدا رامسر خوش آمدید.» آلبومی عكس گذاشته بود، یكی از جنگل، یكی از دریا، یكی از بازار و… زیرش هم كلی در وصف رامسر نوشته بود و این كه یكی از بهترین سفرهای عمرش را رفته است. عكس ها و تعریف و تمجیدش حسابی وسوسه كننده بود و من هم تاكنون رامسر نرفته بودم. این شد كه تصمیمم برای مرخصی گرفتن و سفر جدی شد و مقصد هم شد رامسر در استان مازندران. مساله را در گروه با دوستانم مطرح كردم و طبق معمول فقط یكی از آنها پایه سفر بود. روز و ساعت كاری او دست خودش بود و قرار شد من درخواست مرخصی بدهم و روزش را به او اعلام كنم. پس از كمی چك و چانه زدن با مرخصی سه روزه موافقت شد و در نهایت هفته بعد چهارشنبه من و دوستم و خواهرش ترمینال غرب بودیم تا راهی رامسر شویم.
اقامت در رامسر
چند روز پیش از سفر راجع به این حرف زدیم كه وقتی رسیدیم رامسر كجا بمانیم. چند تا سایت رزرو هتل و سوئیت را دیدیم. تنوع اقامتگاه در شهرهای شمالی به خصوص شهرهای توریستی مثل رامسر طبیعتا زیاد است، از هتل و سوئیت گرفته تا ویلا و اقامتگاه بوم گردی. نهایتا پس از بالا و پایین كردن چند تا سایت، یك ویلا در سایت شب دیدم كه ویوی رو به جنگل داشت و حسابی چشمم را گرفت قیمتش هم انصافا خوب بود و مناسب جیب كارمند! و یك نكته مهم این كه چند نفر كامنت گذاشته بودند و از تجربه خوبی كه از اجاره این ویلا داشتند و این كه عكس ها مطابق واقعیت بوده گفته بودند. لینكش را برای دوستم فرستادم و تایید كه كرد ویلا را رزرو كردم و پس از صحبت كردن با صاحبخانه نهایتا خرید را نهایی كردم.
هزینه اجاره ویلا در مناطق توریستی ایران همچون رامسر در فصل های مختلف، متفاوت می باشد و می توانید با عنایت به بودجه ای كه دارید، در هر فصلی شهری را انتخاب كنید كه از نظر اقتصادی باز سفر مقرون به صرفه ای داشته باشید.

گشت در شهر و جاهای دیدنی رامسر
قبل از سفر سرچ كردیم و جاهای دیدنی رامسر را شناختیم، انتخاب كردیم كه كدام جاذبه ها را حتما ببینیم و اگر وقت اضافه آوردیم سراغ چه جاهایی برویم. عادتم بود كه از قبل راجع به مقصد سفرم كمی بخوانم. طبق چیزی كه خوانده بودم سه روز كافی بود برای این كه داخل و خارج شهر رامسر را بگردیم. خلاصه به رامسر كه رسیدیم روز اول را داخل شهر گشتیم و از جاذبه های گردشگری آن بازدید كردیم. روز دوم و سوم هم به گشت خارج از شهر اختصاص دادیم.
در ادامه درباره جاهایی كه رفتیم به تفكیك داخل و خارج شهر توضیح مختصری می دهم و امیدوارم به كار شما هم بیاید و به دردتان بخورد.
جاذبه های گردشگری داخل شهر
گشت داخل شهر ما از بلوار معلم آغاز شد. بلواری زیبا و سنگفرش شده كه دو سمتش را درختان سر به فلك كشیده، پالم احاطه كرده اند و جان می دهد برای پیاده روی. بلوار معلم برای اهالی شهر هم جای محبوبی برای قدم زدن است و انتهایش به كاخ مرمر و هتل قدیم رامسر می رسد.
هتلی قدیمی با معماری زیبا در انتهای این بلوار حسابی جلب توجه می كرد. هتلی با فضای سبز چشم نواز كه در زمان رضا شاه تولید شده و میگردد گفت سفر به رامسر با بازدید از این هتل و به خصوص عكس گرفتن روی پله های آن عجین شده است.
جنب هتل قدیم هتل جدید رامسر قرار داشت كه قدم زدن در محوطه آن و تماشای طبیعت زیبای اطراف، برای ما تجربه خوب و لذت بخشی بود.
زیر بنای هتل قدیم رامسر حدود ۵۰۰۰ متر مربع بوده كه در ۳ طبقه تولید شده است، هتل به لحاظ نوع معماری، زیبایی، موقعیت مكانی و تجهیزات یكی از مشهورترین هتل های خاورمیانه به حساب می آید. ورودی اصلی در جهت شمالی است و پلكان سراسری آن با مجسمه های دختران مشعل به دست، رستم و سهراب، شیرهای غران و گلدان های تزیینی آراسته شده است. در دو سوی نمای بالای هتل، دو نقش برجسته نبرد انسان با شیر و گاو به چشم می خورد. ورودی هر طبقه با ستون های تزیینی گچی و طاق های هلالی تزیین شده و نرده های پلكان داخلی از چوب های خراطی شده و طرح های گلدانی شكل است. بیشتر سقف ها دارای گچ بری از نوع گیاهی و ورودی اتاق ها دارای تزیینات گچی از نوع شمسه ای و پر طاووس است. باغ مصفایی در جنوب هتل قرار دارد كه به گونه ای زیبا باغچه بندی و گل آرایی شده و در فواصل مختلف جایگاه های ویژه برای استراحت و پذیرایی میهمانان اختصاص یافته است. اروپایی ها در ساخت هتل نقش بسزایی داشتند و مجموعه ای از سلیقه آلمانی ها كه در ساخت آن حرف اول را زدند، انگلیسی ها كه طراحی داخلی را عهده داشتند و ایتالیایی ها كه محوطه سازی كردند را در خود گرد آورده است. در ورودی از بتن و ساج تولید شده و بسیار خیره كننده است. (منبع)
بعد از آن به سمت غرب هتل رفتیم، جایی كه یكی از معروف ترین جاذبه های گردشگری رامسر قرار داشت. كاخ مرمر كه بنایی بسیار باشكوه بود و به دستور رضاه شاه تولید شده بود. این بنا پیش از انقلاب اقامتگاه خاندان پهلوی بوده و امروز با نام موزه تماشاگه خزر برای مردم قابل بازدید است. قسمت های اصلی این موزه شامل كاخ اصلی، موزه اسناد، موزه عاج، موزه مردم شناسی، حمام و باغ بامبو و چشمه میگردد.
مقصد بعدی ما موزه مردم شناسی رامسر بود. موزه ای كه شكل گیری آن حاصل تلاش یك شخصیت فرهنگی است كه به خاطر حفظ و معرفی فرهنگ و تاریخ این سرزمین طی سی سال وسایل داخل آنرا گردآوری و خریداری نموده بود. پس از بازدید از موزه به بازارچه كوچكی كه در محوطه بیرونی موزه بود رفتیم و من یكی از آن عروسك های بامزه را برای كودك درونم خریدم!
نزدیك موزه ساحل خلج یكی از معروف ترین ساحل های رامسر بود ولی ما قرار بود شب كنار ساحل قدم بزنیم. به همین خاطر تصمیم گرفتیم به بازار محلی رامسر برویم كه پیش بینی هایم درست از آب درآمد و یكی از جذاب ترین بخش های سفر برای من شد. بازاری پر از رنگ های چشم نواز و بوهای خوش كه آخرش به خرید زیتون به سفارش مامان به اتمام رسید.
ساعت نزدیك چهار بود و حسابی گرسنه بودیم. روی نقشه رستوران های نزدیك را دیدم و نهایتا قرار شد برای ناهار به رستوران دوستان برویم كه ظاهرا یكی از معروف ترین رستوران های رامسر هم بود. كته كباب ترش و چلوماهی قزل آلا سفارش دادیم، غذاها تازه بود و طعم نسبتا خوب و قابل قبولی داشت.
نزدیك غروب به ساحل خلج آمدیم و خستگی روز با تماشای غروب آفتاب و گوش دادن به صدای امواج از تنمان رفت. بدین سان برنامه بازدید روز اول كه گشت داخل شهر بود با كلی خاطره خوب و حال خوش به اتمام رسید. همانطور كه بالاتر هم گفتم روز دوم و سوم را به جاذبه های خارج شهر اختصاص دادیم كه در ادامه كمی درباره شان توضیح می دهم.
جاذبه های گردشگری خارج شهر
تله كابین رامسر: نزدیك چابكسر و در فاصله ۵ كیلومتری رامسر یكی از معروف ترین و پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری رامسر قرار دارد. تله كابین رامسر ساحل دریا را به جنگل های سرسبز پیوند می دهد و خاطره ای فراموش نشدنی در ذهن گردشگران ثبت می كند.
روستای جواهرده: در ۲۷ كیلومتری رامسر ییلاق جواهرده با طبیعتی بی نظیر و آب و هوایی بسیار مطبوع و خنك قرار دارد. یكی از خاص ترین و بهترین تجربه های ما از سفر به رامسر بدون شك رفتن به این روستا بود. در راه هم آبشارهای زیبایی دیدیم كه به ما نوید نزدیك شدن به بهشتی زمینی را می داد. ما شب را آن جا نماندیم ولی اگر فرصت و امكانش بود اقامت در خانه های محلی و ویلای اجاره ای در رامسر اساسا تجربه ای متفاوت و فراموش نشدنی می شد.
قلعه ماركوه: قلعه ای تاریخی به نام ماركوه در ۶ كیلومتری شرق رامسر در بخش كتالم بود. حدودا ۳۱۱ پله را بالا رفتیم تا به قلعه ماركوه در بالای كوه رسیدیم اما واقعا ارزشش را داشت. چشم اندازی كه از شهر داشتیم آن قدر زیبا و گسترده بود كه دلمان نمی خواست برگردیم.
جنگل دالخانی: جنگل دالخانی در ۳۰ كیلومتری جنوب شرق رامسر بود كه روز آخر به آن جا رفتیم. اغراق نیست اگر بگویم یكی از زیباترین، بكرترین و حتی تمیزترین جنگل های ایران بود. به خاطر مراقبت ها و محافظت هایی كه از این جنگل شده آن قدر تمیز است كه باور نمی كنید در كشور خودمان باشد!
در این منطقه رستوران هم بود ولی ما به ویلا برگشتیم و خودمان غذا درست كردیم. پس از خوردن شام ساعت ده شب راهی ترمینال شدیم و سفر خاطره انگیزمان به رامسر، عروس شهرهای شمالی به اختتام رسید.
امیدوارم با خواندن این سفرنامه شما هم وسوسه شوید و یكی از بهترین سفرهای عمرتان را به این سرزمین سرسبز رقم بزنید.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~