در گفتگو با مهر عنوان شد؛ جزئیات جلسه خودروسازان و قطعه سازان با لاریجانی

در گفتگو با مهر عنوان شد؛ جزئیات جلسه خودروسازان و قطعه سازان با لاریجانی

در گفتگو با مهر عنوان شد؛ جزئیات جلسه خودروسازان و قطعه سازان با لاریجانی

مدل كودك: در جلسه ای كه از طرف خودروسازان و قطعه سازان با رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شده است، مقرر گردید تا خودروهای بالای ۴۵ میلیون تومان با رعایت كردن ضوابط قیمتگذاری، افزایش قیمت بدهند.

به گزارش مدل كودك به نقل از مهر، با بیان رسمی ایران خودرو برای افزایش قیمت برخی محصولات خود همچون وانت آریسان، قیمت چهار محصول پژو پارس اتوماتیك ۸۳ میلیون تومان، S۳۰ اتوماتیك ۱۴۱ میلیون تومان، رنو تندر ۹۰ پیكاپ ۷۷ میلیون تومان و وانت آریسان دو گانه سوز ۳۶ میلیون تومان مشخص شده است. با این اقدام ایران خودرو، عملا افزایش قیمت خودرو به صورت رسمی در بازار كلید خورد.
این در حالی است كه زمزمه هایی طی روزهای گذشته در خصوص افزایش قیمت خودرو با فرمول ۵ درصد كمتر از حاشیه بازار آزاد به گوش می رسد كه البته هنوز هیچ تائید یا تكذیبی بر آن گذاشته نشده و كار به سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولیدكنندگان احاله داده شده است. بر این اساس، شهاب الدین بی مقدار، رئیس فراكسیون پشتیبانی از صنعت قطعه سازی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به افزایش رسمی قیمت خودرو طی یكی دو روز گذشته اظهار داشت: جلسه ای میان خودروسازان و قطعه سازان با رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شده و بر این اساس با عنایت به اینكه خودروسازان بر این باورند كه سود آنها بابت تغییرات قیمت خودرو در بازار صفر است و از تغییرات قیمتی حاشیه بازار، سودی نمی برند، تصمیم بر این گرفته شد كه برای خودروهایی كه تحت قیمتگذاری شورای رقابت به شمار نمی روند، خودروسازان برمبنای سنجه بازار اقدام نموده و نرخ را تعیین كنند؛ بر این اساس تغییرات قیمت ۴ محصول ایران خودرو باز در این جهت انجام شده است.
وی اضافه كرد: برمبنای مصوبات شورای رقابت، خودروهای بالای ۴۵ میلیون تومان عملا از شمول قیمتگذاری خارج بوده و قیمت آنها با عنایت به شرایط بازار تعیین می شد؛ بر این اساس، قرار شد تا نرخ این خودروها با در نظر گرفتن ضوابط مربوطه و نظارت هایی كه از طرف دستگاههای ذیربط انجام می شود، در بازار افزایش یابد.
بی مقدار اظهار داشت: برمبنای تصمیماتی كه در این نشست لحاظ شد، قرار بر این است كه در مورد خودروهای كمتر از ۴۵ میلیون تومان نیز، كارگروه تنظیم بازار با همكاری سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولیدكنندگان، به یك تصمیم مشترك برسند و قیمت این خودروها را به صورت رسمی تغییر دهند. البته پیشنهادات مطرح شده در آن جلسه این بود كه خودروسازان تمهیداتی بیاندیشند كه خودرو به خریداران واقعی اختصاص یافته و پول آن به صورت اقساطی از مردم دریافت شود؛ اگر این اتفاق رخ دهد، دست دلالان قطع خواهد شد.
وی به اشتغال ۵۵۰ هزار نفری در صنعت قطعه سازی اشاره و اشاره كرد: هم رئیس مجلس و هم نمایندگان و اعضای كمیسیون پشتیبانی از تولید داخلی، تاكید دارند كه مجموعه تصمیمات خودروسازان به نفع خریداران واقعی و مصرف كنندگان خودرو باشد، تا دست دلالان هم قطع شود؛ همین طور در این نشست تصمیم گرفته شد تا ابتدا خودروهایی كه مشمول قیمتگذاری شورای رقابت نبودند، اصلاح قیمت داده شوند و در مرحله بعد، خودروهای كمتر از ۴۵ میلیون تومان با مكانیزم تعیین شده كه از طرف كارگروه كنترل بازار و سازمان حمایت اعلام خواهد شد، قیمتگذاری شوند.
رئیس فراكسیون پشتیبانی از صنعت قطعه سازی افزود: در این نشست مقرر شد تا اگر خودروسازان مبادرت به پیش فروش خودرو كردند، ۶۰ درصد مبلغ حاصل را به قطعه سازان اختصاص دهند تا تولید و توزیع قطعات یدكی خودرو با مشكل مواجه نشود. اما خودروسازان باز باید به تعهدات قبلی خود عمل كنند و هر چه سریعتر آنها را مطابق با قراردادهای منعقد شده، عملیاتی نمایند.
وی گفت: آن دسته از خودروهایی كه با نرخ قطعی به فروش رسیده اند، حق افزایش قیمت ندارند و آن دسته از خودروهایی كه پیش فروش شده اند، با قیمت روز به مشتریان تحویل داده خواهند شد.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~