جشنواره یلدای ایران هاست با تخفیف ۳۰ درصدی برای خرید هاست و دامنه

جشنواره یلدای ایران هاست با تخفیف ۳۰ درصدی برای خرید هاست و دامنه

جشنواره یلدای ایران هاست با تخفیف ۳۰ درصدی برای خرید هاست و دامنه

به گزارش مدل كودك شركت ایران هاست در جشنواره شب یلدای خود، هاست و دامنه را با تخفیف ۳۰ درصدی عرضه می كند.

به گزارش مدل كودك به نقل از مهر، دامنه و هاست، دو سرویس متفاوت هستند و همكاری آنها سبب می­ شود، یك ­سایت قابل نمایش باشد. نام دامنه، همان آدرس سایت شماست. كاربران با وارد كردن نام دامنه در مرورگر سیستم خود، سایت شما را می ­بینند. به عبارت دیگر، اگر سایت را همانند یك خانه در نظر بگیریم، نام دامنه آدرس آن است. در مقابل، هاست مكانی است كه تمامی فایل­ های سایت شما در آن قرار می­ گیرند. برای خرید هاست و دامنه نكاتی مهمی وجود دارد كه باید در نظر داشته باشید.
انتخاب دامنه
نام دامنه، هویت شما روی محیط اینترنت است، بنابراین باید نامی را برای دامنه­ تان انتخاب كنید كه مناسب كسب­ و كارتان باشد.
۱- دامنه ­ای انتخاب كنید، كه كوتاه بوده و نوشتن آن راحت باشد
پیدا كردن نامی كه نوشتن آن راحت باشد، برای موفقیت در محیط اینترنت بسیار ضروری می باشد. اگر برای نام دامنه تان از عبارت مخفف استفاده می­كنید(مانند u به جای you)، امكان دارد پیدا كردن آن برای كاربران سخت باشد، بنابراین تا حدامكان، از نام های مخفف استفاده نكنید. اگر دامنه طولانی و پیچیده باشد، این خطر وجود دارد، كه كاربران هنگام تایپ دامنه گرفتار اشتباه شوند. نام كوتاه و ساده بهترین انتخاب است. از اعداد و خط تیره هم استفاده نكنید.
۲- از كلمات كلیدی استفاده كنید
از كلماتی استفاده كنید، كه معرف كسب و كار و خدماتی باشند كه ارائه می­كنید. از كلمات كلیدی استفاده كنید، كه كاربران برای پیدا كردن محصولات و خدمات شما، آنها را در اینترنت جستجو می­ كنند. این كار، به افزایش رتبه سایت شما در موتورهای جستجو كمك می­كند.
۳- از نام­ه ای به یادماندنی استفاده كنید
دامنه ای كه انتخاب می كنید، در عین حال باید جذاب و به یادماندنی باشد. هر زمان كه نامی را انتخاب كردید، آنرا با دوستان خود به اشتراك بگذارید و واكنش آنها را بسنجید.

۴- نام انتخاب شده را در اینترنت جستجو كنید
مطمئن شوید نامی كه انتخاب می­ كنید، قبلا توسط شركت و تحت برند دیگری ثبت نشده و تحت قانون كپی رایت نباشد. درغیر اینصورت، امكان دارد با مشكلات قانونی مواجه شده و متحمل ضررهای مالی شوید.
۵- یك پسوند مناسب انتخاب كنید
پسوند دامنه­ ها، مانند com، در انتهای نام دامنه قرار می گیرند. هركدام از پسوندهای دامنه می توانند كاربردهای خاصی داشته باشند، ازاین رو مطمئن شوید پسوندی را انتخاب می كنید كه مناسب كسب و كارتان باشد. پسوند com بسیار محبوب است، اما تحت این پسوند، انتخاب دامنه­ای كه كوتاه و یه یادماندنی باشد كمی دشوار می باشد. پسوندهای دیگری هم وجود دارند كه می­توانید با كاربردهای آنها آشنا شوید:
Ir: مناسب ­سایت ها و اشخاص ایرانی
Co: مناسب برای شركت ­ها
Info: مناسب سایت های اطلاع رسانی
Net: مناسب سایت­ های فنی و سایت­ های فعال در بخش زیرساخت اینترنتی
Org: مناسب سازمان ­های غیرتجاری و غیرانتفاعی
Biz: مناسب سایت ­های تجارت الكترونیك
Me: مناسب سایت­ های شخصی و وبلاگ
۶- از شركت های معتبر خرید كنید
مطمئن شوید، دامنه ­ای كه خریداری می­ كنید حتما به نام شما ثبت شده و دارای پنل مدیریت باشد. اینها، مواردی هستند كه روی قیمت دامنه تاثیر می­ گذارند. بعضی از شركت ­های نامعتبر دامنه را با قیمت بسیار نازلی ارائه می­ كنند، اما به بهانه­ های مختلف مالكیت كامل آنرا در اختیار شما قرار نمی­ دهند. این مورد، در آینده امكان دارد مشكلاتی را برای تمدید، تغییر و حتی انتقال دامنه برایتان بوجود آورده و باعث تولید هزینه ­های گزافی ­شود. به یاد داشته باشید كه دامنه، نام و اعتبار شماست.
علاوه براین، ثبت دامنه چیزی فراتر از تنها ثبت یك نام است، و طیف خدمات دامنه بسیار گسترده­ تر است. شركتی كه انتخاب می­كنید باید حداقل شرایط ذیل را داشته باشد:
تجربه و تسلط آن مجموعه در انجام مكاتبات با ثبت كننده­ های بین ­المللی
عدم دخل و تصرف در مالكیت دامنه
انتقال دامنه بدون دریافت هزینه انتقال
امكان انجام تغییرات مالكیت، تغییر و ثبت NS اختصاصی با استفاده از پنل مدیریت دامین
دسترسی ۲۴ساعته جهت تمدید و ثبت دامنه

انتخاب هاست
پس از انتخاب نام دامنه، زمان انتخاب هاست برای سایت است. انتخاب یك هاست باكیفیت بسیار مهم می باشد، چون كه یك شركت هاست می­تواند میزان تاثیرگذاری وب­سایت شما را افزایش دهد و یا آنرا از بین ببرد. یك هاست ناپایدار، سبب از دست رفتن مشتریان، كاهش رتبه سایت و كاهش درآمد شما خواهد شد.
اگر در ابتدای راه­اندازی سایت هستید، می­توانید با هاست اشتراكی شروع كنید. خیلی از كاربرانی كه برای بار نخست از خدمات هاست استفاده می­كنند، بهتر است به سراغ سرویس های اشتراكی بروند، چون كه ساده و به دور از پیچیدگی نگهداری سرور هستند. گزینه دیگر، سرورهای مجازی یا سرورهای اختصاصی هستند، كه در زمان مورد نیاز با ارتقا به این سرویس­ها، می­توانید نیازهای در حال افزایش ­سایت را پوشش دهید.
در ادامه می خواهیم به نكته­های بسیار مهمی بپردازیم، كه هنگام انتخاب هاست، باید آنها را بعنوان عوامل اصلی در نظر بگیرید.
۷- نوع هاست­تان را انتخاب كنید: هاست ویندوز یا هاست لینوكس
در قدم اول، باید مشخص كنید قصد دارید از هاست لینوكس یا از هاست ویندوز استفاده كنید. همانطور كه از نام آنها پیداست، هاست ویندوز از سیستم­عامل و نرم­افزارهای مختص ویندوز استفاده كرده، و هاست لینوكس از نسخه­های مختلف سیتم­عامل لینوكس استفاده می­كند، اما برای شما چه تفاوتی دارد؟
اگر ­سایت­تان با استفاده از ASP طراحی شده، و یا از دیتابیس MSSQL استفاده می­كند، همینطور اگر تمایل دارید سایت­تان بر روی وب سرور IIS مایكروسافت راه­اندازی شود، شما نیاز به هاست ویندوز دارید.
اما در صورتیكه وب­سایت شما توسط زبان­های {{PHP، {Python}، و غیره طراحی شده، و سایت شما نیاز به دیتابیس MySQL دارد، و همینطور اگر سایت شما، برای كاركرد صحیح نیاز به وب­سرورهایی چون Apache و NGINX دارد می­بایست از هاست لینوكس استفاده كنید. علاوه بر این اگر تمایل دارید با كنترل­پنل­های مشهوری چون cPanel و Plesk، سایتتان را مدیریت كنید، می­توانید از سرویس­های لینوكسی استفاده كنید. علاوه بر این اگر از سیستم­های مدیریت محتوایی چون WordPress استفاده می­كنید، سرویس لینوكس گزینه بهتری است.
در نظر داشته باشید، بعضی از شركت­ های میزبانی، سرویس ­های ویندوزی ارائه می ­كنند كه قابلیت پیشتیبانی از سایت ­های تحت PHP را هم دارند.
۸- به چه مقدار فضای ذخیره­ سازی و پهنای باند نیاز دارید
در قدم بعدی، می ­بایست میزان فضا و پهنای باند مورد نیازتان را تعیین كنید، خصوصا اینكه حجم فایل­های ­سایت چقدر است. بعضی از هاست­ها، اعلام می­ كنند فضای نامحدود ارائه می­ دهند، اما در واقع این فضا تا زمانی نامحدود است كه، شما فقط فایل ­های ­سایت ­تان را در آن آپلود كرده باشید، و فایل دیگری در هاست قرار نداده باشید.
پهنای باند یا ترافیك، یعنی حجم داده ­هایی كه در یك دوره زمانی مشخص، بین سایت شما و كامپیوترهای بازدیدكنندگان سایت، ردوبدل می ­شود. اگر انتظار دارید سایت شما بازدیدكننده زیادی داشته باشد، نیاز به پهنای باند بیشتری دارید.
همانند فضای ذخیره­سازی، خیلی از شركت­های هاست پهنای باند نامحدود ارائه می­كنند، اما در نظر داشته باشید برای این كار، شركت ­های هاست الگوی خاصی را در نظر می­ گیرند، و كاملا نامحدود نیستند. این ذهنیت اشتباه، امكان دارد سبب شود در آینده هزینه بیشتری بپردازید.

۹- كیفیت سرویس هاست را بررسی كنید
كیفیت سرویس، را می­توان در چارچوب Uptime تعریف كرد. Uptime یعنی، سرورهای هاست چند درصد مواقع در دسترس هستند. این مورد، شامل مشكلات ­سایت شما و مشكلات كدنویسی كه باعث لود نشدن سایت می­شود، نیست. در زمان انتخاب یك هاست، حتما بپرسید چه نوع ضمانتی در مواقع از دست خارج شدن سرور ارائه می ­كنند.
۱۰- سرویس ­های شان چقدر متنوع است
ارایه سرویس ­های متنوع و به روز، با شرایط فنی و قیمتی مختلف نشان از گستردگی كار آن شركت دارد. هم اكنون هاست ابری، محبوب­ ترین سرویس بین كاربران است، اما بعضی از سایت­ها، بنا به زمان طراحی ­شان، امكان دارد نیاز به نسخه­های مشخصی از نرم ­افزارهای سرور داشته باشند. بنابراین، شركتی را انتخاب كنید كه دارای سرویس ­های متنوع باشد، چون كه امكان دارد ­سایت شما، با هر نسخه­ ای سازگار نباشد، یا اینكه فقط بخواهید از هاست cPanel ایران یا كنترل پنل­ های خاصی استفاده كنید.
جدا از این، دقت داشته باشید بعضی از شركت­ها، همراه با هاست وب­سایت، سرویس ایمیل هم ارائه می­كنند، یعنی در كنار وب­سایت، می­توانید تحت دامنه خودتان آدرس ایمیل داشته باشید.
۱۱- پشتیبان­گیری از اطلاعات به چه نحوی است
بسیاری از شركت­های هاست، به طور منظم و خودكار، از اطلاعات شما پشتیبان تهیه می­كنند، و در صورت نیاز در اختیارتان قرار می­دهند. در این حالت، دیگر نگرانی برای بازگردانی اطلاعات قبلی نخواهید داشت. این خدمات توسط همه شركت­ها ارائه نمی ­شود.
۱۲- آیا هاست انتخابی شما، دوره تست مجانی دارد
یك نكته بسیار ظریف اما تعیین كننده در انتخاب شركت هاست این است كه، آیا شركت مربوطه دوره تست مجانی دارد یا خیر. دوره تست رایگان، نشانه خوبی است از اینكه، آن شركت میزبان به خدمات خود اعتماد دارد و می­تواند مشتریان خویش را در حد مطلوب راضی نگه دارد. دوره تست رایگان، بهترین روش برای سنجش امكانات و كیفیت خدمات آن شركت است.

۱۳- قیمت
قیمت، همیشه عامل مهمی در تصمیم ­گیری است، اما فاكتور اصلی نیست. هیچگاه یك هاست را، تنها بدین خاطر كه ارزان­تر است انتخاب نكنید. شما باید سرویسی را انتخاب كنید، كه نیازهای شما را برآورده كند. بهتر است یك هاست با خدمات باكیفیت را انتخاب كنید، به جای اینكه یك هاست ارزان­قیمت را انتخاب كنید، و در آینده مجبور شوید ­سایت خویش را به هاست بهتری منتقل كنید.
۱۴- نظارت و پشتیبانی، به چه شكل انجام می ­شود
جدا از تمامی نكاتی كه در مورد ویژگی­ های هاست گفته شد، یك خصوصیت بسیار مهم كیفیت پاسخ ­دهی پشتیبانی است. شما انتظار دارید وب­سایت­تان ۲۴ ساعته فعال باشد. ازاین رو باید سراغ هاستی بروید كه، ۷ روز هفته بصورت ۲۴ ساعته، با تیم فنی مسلط و باتجربه، پاسخگوی شما بوده و بصورت مداوم بر هاست شما نظارت داشته باشند.
نكته دوم وجود پشتیبانی آنلاین است، علیرغم ادعای بعضی از شركت­ها، پاسخگویی آنها آنلاین و در لحظه نیست و اغلب آنها مكاتبات با استفاده از ایمیل را ترجیح می­دهند. پشتیبانی ۲۴ ساعته بدین مفهوم است كه شما در هر ساعت از شبانه­روز، حتی در ایام تعطیل، با یك تماس تلفنی ساده بتوانید مشكل­تان را برطرف كنید.
فرصت را از دست ندهید!
هم حالا می توانید سرویس هاست و دامنه خویش را با تخفیف ویژه شب یلدای ایران هاست تهیه كنید. در جشنواره ویژه یلدای ایران هاست، خدمات ثبت دامین، سرویس های هاست ایمیل، هاست اشتراكی، هاست وردپرس، سرور ابری و گواهی نامه های SSL با ۱۰ تا ۳۰ درصد تخفیف قابل خریداری هستند. همكاران ما، به صورت ۲۴ ساعت شبانه روز و ۷ روز هفته آماده راهنمای قدم به قدم شما جهت خریداری سرویس مناسب هستند.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~