همایش ملی فرهنگ و زبان های باستانی به دور دوم رسید

همایش ملی فرهنگ و زبان های باستانی به دور دوم رسید

همایش ملی فرهنگ و زبان های باستانی به دور دوم رسید

به گزارش مدل كودك دومین همایش ملی دوسالانه «فرهنگ و زبان های باستانی ایران» با محوریت تاریخ و فرهنگ ایرانی و زبان های ایرانی اردیبهشت سال آینده به میزبانی دانشگاه تهران برگزار می گردد.
علی شهیدی، دبیر اجرایی این دومین همایشِ دوسالانه در گفتگو با ایسنا توضیح داد: این همایش كه اولین دوره ی آن سال ۱۳۹۵ و در دانشگاه تهران برگزار شد، ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت سال آینده به میزبانی دانشگاه تهران به كار خود ادامه می دهد.
وی دبیران علمی این همایش را «محمود جعفری دهقی» و «سیداحمدرضا قائم مقامی» معرفی نمود و در توضیح محورهای دومین همایش ملی «دوسالانه فرهنگ و زبان های باستانی ایران» اظهار داشت: «زبان های ایرانی باستان»، «زبان های ایرانی میانه ی شرقی و غربی»، «گویش های ایرانی»، «زبان شناسی تاریخی و تطبیقی»، «تاریخ زبان و دستور تاریخی زبان فارسی»، «زبان های غیر ایرانی قبل از اسلام»، «ادیان ایران قبل از اسلام»، «تاریخ و فرهنگ ایران قبل از اسلام»، «تاریخچه و نقد مطالعات» و «ایران شناسی در موضوعات مذكور» محورهای دومین همایش ملی این سالانه انتخاب شده اند.
او روش پذیرش مقالات را عرضه ی سخنرانی و چاپ در مجموعه مقالات، چاپ در مجموعه مقالات و عرضه در چارچوب پوستر عنوان نمود و اضافه كرد: اصل مقالات تا یكم اسفند باید به دبیرخانه این همایش در خیابان قدس، كوچه آذین، شماره ۱۰، طبقه دوم ساختمان شماره دو دانشكده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران ارسال شده باشد. نتایج پذیرش مقالات هم تا ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ اعلام می شود و در نهایت این همایش ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ برگزار می گردد.
دبیر دبیرخانه دائمی همایش ها و همكاریهای علمی دانشكده ادبیات دانشگاه تهران با اشاره به فعال بودن رشته ی دانشگاهی «فرهنگ و زبان های باستانی» در چهار دانشگاه «تهران»، «بهشتی»، «دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات» و «پژوهشگاه علوم انسانی» و در دانشگاه های «تبریز»، «شیراز»، «كرمان» و «ولایت» در ایرانشهر سیستان و بلوچستان، این تعداد را برای این حوزه ی فرهنگی محدود دانست و اضافه كرد: امسال این همایش را به میزبانی گروه فرهنگ و زبان های باستانی دانشگاه تهران و دبیرخانه دائمی همكاریهای علمی دانشگاه ها در دانشگاه تهران برگزار می نماییم.
وی مهمترین هدف برای برگزاری این همایش را محدود بودن فعالیت این رشته در دانشگاه های كشور دانست و اضافه كرد: این رشته ی دانشگاهی در مقایسه با رشته های دیگر تعداد كمی اعضای هیأت علمی و دانشجو دارد و در عین حال تنها رشته ای است كه به پیشینه كهن ایران و متون و فرهنگ ایران باستان توجه می كند، ازاین رو جای یك گردهمایی سالانه یا دوسالانه با حضور محققان این رشته خالی به نظر می رسید، با برگزاری این همایش، تصمیم گرفته شد تا محققان این حوزه از دانشگاه های مختلف كشور هر دو سال یك مرتبه دور یكدیگر جع شوند و از آخرین اتفاقات در این حوزه آگاه شوند.
شهیدی، با تاكید بر این كه در محورهای همایش امسال، تلاش شده تا رشته «تاریخ ایران باستان» هم جزو محورهای این همایش قرار گیرد، افزود: معمولاً در همایش های تاریخی، قدرت با گرایش هایِ دیگر تاریخی بوده و معمولاً «تاریخ ایران باستان» مورد ظلم قرار می گرفت.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~