معاون حجتی عنوان كرد واردات حدود ۱۵۰ هزار تن گوشت قرمز امسال

معاون حجتی عنوان كرد واردات حدود ۱۵۰ هزار تن گوشت قرمز امسال

معاون حجتی عنوان كرد واردات حدود ۱۵۰ هزار تن گوشت قرمز امسال

به گزارش مدل كودك معاون وزیر جهاد كشاورزی، با اشاره به اینكه سرانه مصرف پروتئین حیوانی هر ایرانی ۳۶ گرم است، اظهار داشت: پیش بینی می شود در سال جاری، حدود ۱۵۰ هزار تن گوشت قرمز وارد كشور شود.

به گزارش مدل كودك به نقل از مهر، مرتضی رضایی در جریان بازدید از مراكز اصلاح نژاد دام های كوچك تصریح كرد: میزان تولید شیر در كشور بر مبنای آمار فائو در سال ۵۷، دو میلیون و ۶۲۰ هزار تن بوده كه این عدد در سال ۹۷ به بیشتر از ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تن رسیده و به عبارتی ۴.۱ برابر شده است؛ همینطور تولید گوشت مرغ از ۱۶۰هزار تن در سال ۵۷ به حدود دو میلیون و ۴۰۰ هزار تن رسیده است.
وی با اشاره به اینكه تولید گوشت قرمز نیز، از ۳۹۷ هزار تن در سال ۵۷ به ۸۶۰ هزار تن هم اكنون رسیده است، خاطرنشان كرد: تولید تخم مرغ نیز، از ۱۶۰ هزار تن به ۹۰۰ هزار تن رسیده و افزایش ۵.۶ برابری داشته است.
معاون وزیر جهاد كشاورزی با اشاره به اینكه تولید عسل از ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تن در سال ۵۷، به ۸۷ هزار تن در سال ۹۷ رسیده است، اظهار داشت: در این زمینه با رشد ۱۳.۳ برابری مواجه بوده ایم.
رضایی افزود: هم اكنون سرانه مصرف شیر در كشور ۱۱۵ كیلو گرم، گوشت قرمز ۱۲ كیلو گرم، مرغ ۲۹ كیلو گرم، عسل ۱ كیلو گرم و تخم مرغ ۱۱ كیلو گرم است.
معاون وزیر جهاد كشاورزی با اشاره به اینكه پیش بینی می شود در سال جاری، حدود ۱۵۰ هزار تن واردات گوشت قرمز به كشور داشته باشیم، اضافه كرد: سرانه مصرف روزانه پروتئین حیوانی برای هر ایرانی با احتساب محصولات شیلاتی و گوشت وارداتی، ۳۶ گرم و بدون در نظر گرفتن محصولات شیلاتی، ۲۹.۵ گرم است.
این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینكه در سال ۹۷ مجموعا ۵۳ واحد پرورش دام سبك با ظرفیت ۳۳۰ هزار رأس مشغول به كار بوده است، خاطرنشان كرد: امسال ۶۰ واحد جدید برای دام سنگین با ظرفیت ۱۱۰ هزار رأس در كشور بوجود آمده است.
رضایی با اشاره به اینكه در سال ۹۷ تعداد دام هایی كه تحت پوشش مدیریت اصلاح نژادی قرار گرفته اند، ۵۰ هزار رأس بوده است، خاطرنشان كرد: این رقم در سال ۱۴۰۰ به حدود ۳۴۰ هزار رأس افزایش می یابد كه به این ترتیب، ۴۶۰ هزار تن شیر و ۲۰ هزار تن گوشت قرمز با منشأ بز به تولیدات كشور افزوده می شود.
وی اضافه كرد: همینطور در سال ۹۷ نیز، ۶۰ هزار رأس گوسفند تحت پوشش اصلاح نژادی قرار گرفته است كه این رقم در سال ۱۴۰۰، به ۸۰۰ هزار رأس می رسد و در نتیجه آن، ۸۰۰ هزار تن گوشت و ۲۵۰ هزار تن شیر با منشأ گوسفند در كشور تولید می شود.
این مقام مسئول با اشاره به پرورش نژادهای گاو دو منظوره در كشور، تصریح كرد: گوساله های پرواری نژادهای دومنظوره، سرعت رشد بیشتری از نژاد هولشتاین كه نژاد غالب كشور است، دارد كه این سبب افزایش بهره وری می شود.
وی جمعیت نژاد گاو دو منظوره كشور را ۲۸۰ هزار رأس عنوان نمود و اظهار داشت: پیش بینی می شود این رقم تا ۱۴۰۰ به بیشتر از یك میلیون رأس برسد و در نتیجه از این محل ۵۵۰ هزار تن شیر و ۳۰ هزار تن گوشت تولید خواهد شد.
رضایی با اشاره به تولیدات گوشت و شیر شتر نیز، تصریح كرد: درسال ۹۷، معادل ۱۲ هزار تن گوشت و ۱۸ هزار تن شیر شتر در كشور تولید شده است.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~