تهرانگردی نوروزی سه مكان دیدنی تهران كه باید دید

تهرانگردی نوروزی سه مكان دیدنی تهران كه باید دید

تهرانگردی نوروزی سه مكان دیدنی تهران كه باید دید

به گزارش مدل كودك در تمامی روزهای تهران بزرگ، كمتر زمانی پیدا می شود تا بتوانیم مجموعه ای از زیبایی های شهر را بی هیچ مانعی از آلودگی یا هیاهوی نامنظم تجربه نماییم.

به گزارش مدل كودك به نقل از مهر، كار و مشغله های روزمره ی سال، در گذران زندگی مان ریتمی تكراری ایجاد می كنند و لذت حضور در شهر به مرور برای مان كمرنگ می شود. اما نوروز به علت اهمیتی كه در تجربه جمعی ایرانیان بعنوان «زمانی برای نو شدن» دارد و همین طور ۱۳ روز تعطیلات و امكان استراحت، بهترین فرصت برای جبران انرژی سال است.
استارتاپ پیاده امسال در راه فستیوال نوروزی كه شرق تا غرب و شمال تا جنوب نقشه تهران را رنگین كرده است، مسیرهای جالبی از مكان های پر ماجرای تهران برای دوست داران بافت تاریخی این شهر طراحی نموده است تا رد زمان را دنبال نماییم.

در این گزارش می خواهیم سه مكان تاریخی را كه در مسیرهای پیاده گردی امسال جای گرفته اند معرفی كنیم:
در یكی از مسیرهای پر ماجرای فستیوال نوروزی پیاده، در حوالی میدان حُر عمارتی تاریخی جای گرفته كه زمانی به «عبدالحسین تیمورتاش»، وزیر دربار پهلوی اول تعلق داشته و سال ها بعد به ثبت میراث فرهنگی رسیده است. معماری این بنای آجری تلفیقی و تزئینات آن بسیار مجذوب كننده و مجلل هستند.
در این میان مسیر دیگری در نقشه ی فستیوال، به محله ی عودلاجان می رود تا در خانه ای قجری كه طی سالیان، دست خوش تغییرات شده است، شكوه آیینه كاری و معماری آن دوران را مرور نماییم. «خانه موزه ی بازار»، متعلق به سلطان بیگم، خواهر همسر احمدشاه، آخرین شاه قاجار بود.

ایستگاه دیگری از میان مكان های معرفی شده، پیشنهادیست برای پرسه زدن در خانه ی «استاد مقدم» دیرینه شناس بنام ایرانی كه زمانی به «احتساب الملك» از درباریان قاجار تعلق داشته است.
فستیوال نوروزی پیاده، امسال با ۳۰ مسیر طراحی شده، تنوع لازم برای انتخاب در حال وهوای هر لحظه از تعطیلات را برای تان فراهم می آورد.
برای دانلود اپلیكیشن و شركت در فستیوال كلیك كنید.
این مطلب، یك خبرآگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~