وزیر ارشاد: سپاه بخش مهم هویت ملی و تاریخی ۴۰ سال اخیر است

وزیر ارشاد: سپاه بخش مهم هویت ملی و تاریخی ۴۰ سال اخیر است

وزیر ارشاد: سپاه بخش مهم هویت ملی و تاریخی ۴۰ سال اخیر است

به گزارش مدل كودك سید عباس صالحی اظهار داشت: به صورت طبیعی شرایط تحریم سختی هایی را به دنبال دارد و نمی توان آنها را نادیده گرفت و آمریكا با اقدام روز گذشته خود كه سپاه پاسداران را بعنوان تروریست معرفی نمود اما باید بداند سپاه پاسداران بخش مهم هویت ملی و تاریخی ۴۰ ساله اخیر ایران بزرگ اسلامی است.
به گزارش مدل كودك به نقل از ایسنا، طبق اعلام مركز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر ارشاد ۲۰ فروردین ماه در ابتدای دیدار نوروزی اش با كاركنان این وزارتخانه ضمن تبریك سال جدید و اعیاد شعبانیه با اشاره به مصیبت ها و مشكلات ناشی از سیل در بعضی مناطق كشورمان اظهار داشت: توجه به مسائل و مشكلات بعد از بحران یكی از نكات پر اهمیت است و نباید مسئولیت اجتماعی بعد از بحران سیل مغفول بماند.
سیدعباس صالحی با بیان این مطلب اضافه كرد: دیدار نوروزی امسال مقارن با اعیاد شعبانیه است و این تركیب عید ملی و اعیاد بزرگ مذهبی و دینی را به فال نیك می گیرم و امیدوارم این روزها پشتوانه ای برای اقدامات خوب در سال ۹۸ باشد.
وی اظهار داشت: كشور در سال ۹۸ در شرایط خاص طبیعی قرار گرفته و اتفاقات سیل و بارندگی كه از روزهای پایانی سال ۹۷ شروع شد تا امروز ادامه دارد كه اتفاق كم سابقه ای از لحاظ تاریخ طبیعی و جغرافیایی ایران در ۱۰۰ سال اخیر است.
صالحی با اشاره به خسارت های مادی و غیر مادی ناشی از سیل به مناطق مختلف كشور افزود: سیل امسال اتفاق نادری است و با اینكه كشور ما در معرض بلاهای طبیعی است ولی سیل امسال از لحاظ وسعت جغرافیایی و طول زمانی كم سابقه بوده است. با این وجود سهمگین تر از خسارت های مادی خسارت های روحی و روانی است كه بر جامعه مصیب زده در سیل اخیر حاكم است.
وی در عین حال اظهار داشت: طبیعی است كه این سیل با جنبه های ایجابی و مثبت قابل توجهی هم همراه می باشد و بخشی از بركت های آنرا نباید نادیده گرفت. بعنوان مثال در بعضی استان ها مثل اصفهان پارسال با مسائل تلخ كم آبی و خشكسالی مواجه بودیم كه مشكلات متعددی را بوجود آورده بود ولی امسال حدود ۵ برابر از مهر ۹۷ تا ۱۷ فروردین امسال آب داشتیم. ۳۵ سد كشور پر آب شده است و ۴۰ تالاب كه خشك بوده اند هم اكنون پر آب هستند. برخی قناتها و چشمهها باردیگر جوشیده اند و مشكلات زیست محیطی كه از راه ریز گردها پدید آمده اند، كم خطر تر شده اند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت تدبیر و امید تصریح كرد: ما بعنوان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید در سال ۹۸ به مسئولیت اجتماعی توجه حداكثری داشته باشیم. روز گذشته هم در شورای معاونان این وزارتخانه به این مورد پرداخته شد و بر توجه به مشكلات ناشی از سیل تاكید شد.
وی افزود: ادارات كل استانی، سازمانها و بخش های مختلف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدامات متعددی در این زمینه انجام داده اند كه نشان داده اند برای مردم و در كنار مردم هستند.
صالحی با اشاره به برخی اقدامات هنرمندان همچون پیشكسوتان در بحران سیل اخیر اضافه كرد: حمایت پیشكسوتان از حركت های امدادی و اطلاع رسانی های به موقع از جانب این وزارتخانه همچون این اقدامات است. همینطور قرار شد تمامی اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بحران سیل در كارگروهی تجمیع و تقویت شود و باید امكانات موجود خویش را در خدمت به كاهش آلام و صدمه های هموطنان سیل زده خود به كار بگیریم.
وی در عین حال خاطرنشان كرد: وظیفه مهمتر در این زمینه بعد از بحران است كه وقتی شدت و اصل بحران مرتفع شد بدانیم كه عواقب و نتایج آن همچنان وجود دارد. صدمه های روحی و روانی این بحران كم نیست. كودكان، زنان و تمامی مردم این مناطق این اتفاق را لمس كرده اند و پس از این بحران حتماً گرفتار عوارض روحی و روانی ناشی از آن می شوند و باید به كمك آنها آمد چونكه در مناطقی كه در گذشته زلزله آمده بود همچنان عوارض روحی و روانی آن پابرجا است.
صالحی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای نرمال سازی و كاهش نتایج بعد از بحران سیل وظایفی دارد و باید در این زمینه تلاش نماییم. به این منظور كارگروهی هم با این هدف تشكیل شد كه بعد از بحران چه كارهایی باید انجام داد. ازاین رو باید مسئله سیل زدگان را به صورت خاص بعنوان مسئله جدی خود قرار دهیم.
دولت تدبیر و امید از ابتدا به طرف اعتماد سازی اجتماعی و جهانی حركت كرد
ایشان در ادامه اظهار داشت: نكته دیگر توجه به شرایط اقتصادی و سیاسی كشور است كه بر كشور حاكم است و دولت تدبیر و امید از آغاز دولت یازدهم به طرف اعتماد سازی اجتماعی و جهانی حركت كرد و گام های زیادی هم در این زمینه برداشته است.
صالحی اضافه كرد: ما با طرف خود عهدی بستیم و به آن وفادار بودیم تا بهانه های موجود را از بین ببریم اما اتفاقی كه از جانب آمریكا بوجود آمد مسیرهایی را پدید آورد كه امسال هم این شرایط ادامه دارد. شرایط تحریمی كه بر جامعه ایران تحمیل كردند و به زعم خود قصد زمین گیر كردن آنرا داشتند ولی نتوانستند به مقاصد شوم خود دست یابند و ما امسال شرایط ویژهای را پیش رو داریم.
برغم ائتلاف دشمنان، ملت ما همیشه در كنار یكدیگر در مقابل دشمنان خود ایستاده اند
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تلاش هستیم تا بتوانیم رضایت شغلی كاركنان و همینطور رضایت اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه را پدید آوریم. كشور ما همانطور كه در جنگ تحمیلی از هویت، ملیت و نظام خود در مقابل دشمنان دفاع كرد در این شرایط هم از هویت و نظام خود دفاع خواهد نمود و برغم ائتلاف دشمنان ملت ما همیشه در كنار یكدیگر در مقابل دشمنان خود ایستاده اند.
ملت ایران همواره نشان داده است كه شوخی بردار نیست
وی تصریح كرد: با این ایستادگی ملت ایران همواره نشان داده است كه ملت ایران شوخی بردار نیست و با آتش نمی توان بازی كرد.
سپاه پاسداران بخش مهم هویت ملی و تاریخی ۴۰ ساله اخیر ایران بزرگ اسلامی است
صالحی افزود: به صورت طبیعی شرایط تحریم سختی هایی را به دنبال دارد و نمی توان آنها را نادیده گرفت و آمریكا با اقدام روز گذشته خود كه سپاه پاسداران را بعنوان تروریست معرفی نمود، ولی باید بداند سپاه پاسداران بخش مهم هویت ملی و تاریخی ۴۰ ساله اخیر ایران بزرگ اسلامی است.
وی اظهار داشت: ما مسئولان سختیها را نادیده نمی گیریم و با همدلی و همزبانی تلاش می نماییم شرایط را تبیین و با مردم گفت و گو نماییم.
صالحی در ادامه با اشاره به حضور اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و دین بعنوان بخش بزرگی از مخاطبان این وزارتخانه افزود: فلسفه وجودی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خدمت به اهالی فرهنگ، هنر و رسانه است و امسال تلاش می نماییم با عنایت به شرایط سخت حاكم بر كشور تمام تلاش خود در رفع مشكلات آنها را داشته باشیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عرضه گزارشی از مجموعه اقدامات رفاهی این وزارتخانه برای كاركنان اظهار داشت: تلاش می نماییم مشكلات كاركنان این وزارتخانه در حوزه های رفاهی مرتفع و یا به حداقل برسد.
ضرورت روان سازی ارتباطی و عاطفی با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه
وی افزود: خدمت به اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه باید مسئله اصلی ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد و باید رضایت آنرا فراهم نماییم چونكه وضعیت مالی و معیشتی آنها متوسط رو به پایین است و علاوه بر روان سازی خدمات باید به روان سازی ارتباطی و عاطفی با آنها هم بپردازیم.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه كرد: باید به اعتماد سازی میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اهالی فرهنگ، هنر و رسانه هم توجه داشته باشیم. در این عرصه هم این وزارتخانه اقداماتی داشته است. در بخش شفافیت اقداماتی صورت گرفته است. در سال ۹۷ قراردادها، مجوزها، خدمات، حمایت ها و … در معرض دید قرار گرفت و تلاش شد فضا به سمت اعتماد متقابل برود.
وی خاطرنشان كرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دیوار سیمانی بین خود و مراجعانش نیست بلكه فضای شیشه ای است كه می توان از راه این دیوار شیشه ای همه اقدامات را به صورت شفاف دید.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: شاید منابع محدود باشد اما چگونگی توزیع آن جلب اعتماد بیشتر میكند. حمایت هایی كه می تواند اتفاق افتد مسیر خویش را تا حدی طی كرده است. مثلاً حوزه های بیمه هنرمندان ۸۷ درصد افزایش یافته است. در بعضی موارد مانند حوزه های رسانه ای و كاغذ تلاش بر افزایش حمایت ها است.
او در آخر اظهار داشت: امیدوارم سال ۹۸ را با توفیق و كامیابی بیشتر پیش ببریم.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~