گزارش برنامه دومین گرامیداشت روز ملی منابع انسانی

گزارش برنامه دومین گرامیداشت روز ملی منابع انسانی

گزارش برنامه دومین گرامیداشت روز ملی منابع انسانی

به گزارش مدل كودك مراسم دومین گرامیداشت روز ملی منابع انسانی عصر روز یكشنبه ۲۵ فروردین سال ۱۳۹۸ در سالن سعدی برج میلاد برگزار گردید.

به گزارش مدل كودك به نقل از مهر، این مراسم با حضور تعدادی از فرهیختگان و مدیران و كارشناسان منابع انسانی و همینطور اساتید دانشگاه و مدیران راشد سازمان های دولتی و خصوصی با مبحث «مدیریت منابع انسانی در دوران بحران» برگزار گردید.
پس از تلاوت آیاتی از قرآن مجید و پخش سرود ملی كشور كلیپی ویدئویی از نخستین گرامیداشت روز ملی منابع انسانی كه پارسال برگزارشده بود به نمایش درآمد.
اولین سخنران این همایش جناب آقای مهندس جواد محجوب رئیس انجمن صنفی مدیران و مشاورین منابع انسانی بودند كه به تشریح عملكرد سال قبل وبرنامه های سال ۹۸ انجمن پرداختند.
در این گزارش مطرح كردید كه تعداد ۱۰۲۵ برنامه نشست تبادل تجربه و دانش از راه آموزشی های آنلاین و آفلاین در حوزه منابع انسانی توسط انجمن برگزار شده كه برنامه سال جاری، تداوم این برنامه ها و اساساً افزایش كمی و كیفی چنین برنامه های خواهد بود.
در ادامه ایشان اهم برنامه های انجمن برای اعضا اعلام كردند:
توسعه دوره های مینی ام. بی. ای با رویكرد منابع انسانی
ارائه خدمات مشاوره ای و پژوهشی برای سازمان های عضو
ارائه تخفیفات ویژه خرید كالا برای كاركنان عضو انجمن
استفاده از شرایط ویژه اموزشی برای اعضا از راه دانشگاه ها وسازمان های مهارتی

دومین بخش این برنامه عرضه زنده اپرای شمس و مولانا بود كه با اجرای آقای سعید جوكار صورت پذیرفت و در ادامه قطعات از موسیقی سنتی با اجرای آقای احسان میرزارزی با ساز كمانچه انجام گرفت.
سومین بخش این مراسم سخنرانی خانم دكتر نسرین جزنی استاد مدیریت منابع انسانی دانشگاه شهید بهشتی بود كه با عنوان «مدیریت منابع انسانی در شرایط بحران» برگزار گردید در این مبحث خانم دكتر جزنی به مساله بحران اقتصادی اخیر و معضلات و مشكلاتی را كه در حیطه منابع انسانی پدید آمده اشاره كردند و به تفاوت های نسل ۵ انقلاب صنعتی كه در ایران متولدین دهه ۷۰ هجری شمسی هستند با نسل ۴ انقلاب صنعتی پرداختند و به تفاوت های آشكار نسل جدید اشاراتی شد.
چهارمین بخش برنامه همایش پانل مدیریتی بود كه به ریاست خانم دكتر نسرین جزنی و حضور سركار خانم مریم حنطوش زاده و دكتر مجید منوچهری و آقای بهنام ناصری برگزار گردید كه در این پانل حاضرین در همایش سوالات خویش را مطرح نمودند و اساتید مدعو در پانل به پرسش های این آنها پاسخ دادند.
ازجمله سؤالاتی كه در این پانل عنوان شد در مورد راهكارهای شركت های استارت برای انجام بهتر فرآیندها و اینكه چگونه می توان از این مدلها بعنوان بنچ مارك در سازمان های بزرگ استفاده كرد، اساتید توضیحاتی را عرضه كردند، سوال بعدی در مورد این بود كه شركت ها در مواقع بحرانی به جز تعدیل و اخراج نیرو كه ساده ترین روش است از چه راهكارهای دیگری می توانند استفاده نمایند و آخرین سوال هم در مورد نقش آموزش در شرایط بحران و اینكه چرا برخی از سازمان های بزرگ به علت بحران كنونی بخش آموزش خویش را غیرفعال نموده اند و این كار چه صدماتی می تواند به سازمان وارد كنید.
بعد از اتمام پانل مراسم پذیرایی و عرضه بازی های مدیریتی توسط آقای دكتر مجید منوچهری و تیم ایشان در محوطه بیرونی سالن برگزار گردید در این برنامه از ۴ بازی مدیریتی كه توسط حاضرین در همایش انجام پذیرفت. این بازی ها جزو ابزارهای كانون ارزیابی و توسعه فردی بوده كه الان در اغلب كشورهای پیشرفته از آنها استفاده می گردد و این ابزار روشی برای سنجش سطح شایستگی افراد در فرایند جذب و استخدام بوده و می تواند مبنای قدرتمندی برای برنامه های توسعه فردی در كانون های توسعه هم استفاده گردد. همینطور از این بازی ها در كانون های ارزیابی استفاده می شود تا شایستگی های افراد ارزیابی گردد، چونكه زمانی كه افراد در حین انجام این بازی ها هستند همان كاری را كه در دنیای واقعی بدون سوگیری های احتمالی انجام می دهند را می توان به خوبی مشاهده نمود.
بازی های مدیریتی بخش دوم مراسم شروع شد و ابتدا از سوی انجمن صنفی مدیران منابع انسانی به ۳ نفر از برترین مدرسین آنلاین در گروه های تلگرامی و لینكدین مدیران منابع انسانی لوح تقدیر اهدا گردید ضمناً شركت نوین تراول از زیرمجموعه های هولدینگ كانون ایران نوین برای برندگان این برنامه یك سفر تفریحی به یكی از شهرهای ایران به انتخاب خود اساتید اهدا كرد.

استاد برتر این بخش آقای دكتر صبور طینت مدرس مباحث مدیریت عملكرد و استراتژی های منابع انسانی، نفر دوم از مدرسین برتر آقای حسین عطایی مدرس مباحث حقوقی و روابط كار و سومین مدرس برتر آقای داریوش سنقری مدرس مباحث روانشناسی شخصیت و مدلهای ارزیابی شغلی بودند.
دومین بخش از قسمت دوم همایش اختصاص داشت به ارتباط زنده از راه اسكایپ با آقای دكتر كیانوش مختاری یكی از مدیران بخش نرم افزار شركت گوگل در كانادا كه ایشان توضیحاتی درزمینه نحوه فرآیندهای استخدامی و جذب نیروی انسانی در شركت گوگل پرداختند. حاضرین سوالات را از آقای دكتر مختاری پرسیدند كه به بعضی از آنها اشاره می نماییم. ازجمله اینكه در مواقع بحرانی واكنش های شركت های موفق آمریكایی نسبت به این بحران ها چگونه است و آقای دكتر پاسخ دادند معمولاً شركت تمام تلاش و تلاش خویش را می كند تا از اخراج نیروهای خود جلوگیری نماید چونكه هم برند سازمانی آنها زیر سوال می رود و هم پس از خروج از بحران یافتن نیروهای شایسته كه به سختی جذب گردیده اند كار آسانی نیست.
سؤالی دیگری كه عنوان شد در مورد سایر شركت های كوچك تر كه نهایتاً مجبور به اخراج كاركنان می شوند افراد چه فرآیندی را طی می كنند كه آقای دكتر مختاری در مورد عرضه بسته های حمایتی از چند ماه حتی تا دو سال برای فرمودند و اینكه به جز مسئله حفظ برند برای كوشش برای عدم اخراج نیروها بحث موانع قانونی زیادی كه جلوگیری می كند از اخراج نیروها به سادگی هم مطالبی را عنوان نمودند. سوال بعدی در مورد نسبت تعداد نیرو با تعداد افراد شاغل در بخش منابع انسانی بود و مطلب بعدی هم در مورد OKR و روش بررسی عملكرد در گوگل كه عنوان شد بررسی عملكرد در شركت گوگل معمولاً به صورت هفتگی و ماهیانه و سه ماهه و سالیانه است و این گونه نیست كه هرلحظه اشخاص توسط مدیران خود دائم مانیتور شدند.
آخرین سوال هم در مورد سیستم آموزشی در شركت گوگل بود كه آقای دكتر فرمودند مسئله آموزش یكی از مسائل و فرآیندهای دائمی در شركت است كه این بحث جزو مسائل اساسی است و هم اكنون این آموزش ها بیشتر به صورت كلاس های آنلاین برگزار می گردد و كمتر كلاس حضوری در سازمان وجود دارد مگر برای افراد خاص در ابتدای فرایند جذب و استخدام نیرو.
دومین بخش مراسم قرائت بیانیه دومین همایش روز ملی منابع انسانی بود كه توسط سركار خانم دكتر لبادی مدیر اجرایی این همایش قرائت گردید در فرازی از این بیانیه ضمن پاسداشت حضور مهمانان به مصادف شدن شرایط دشوار كنونی ازجمله سیل در استان های گلستان، لرستان و خوزستان و از جانب دیگر به تحریم های اقتصادی اخیر كه بر كشور تحمیل شد اشاره شد.
همچنین در این بیانیه با عنایت به پیام نوروزی مقام معظم رهبری كه عنوان فرمودند مسئله اقتصاد یكی از اشكالات اصلی كشور است و راه برون رفت از آن «توسعه تولید ملی» هست كه در همین راستا شعار امسال رونق تولید از جانب معظم له انتخاب گردید.

همچنین در این بیانیه به این مورد اشاره گردید كه انجمن صنفی منابع انسانی با درك شرایط سخت اقتصادی و تعطیلی كارخانجات و گسترش تعدیل نیروی كار به علت كاهش فعالیت مراكز كسب وكار، شعار امسال انجمن را «مدیریت منابع انسانی در شرایط بحران» برگزیده و تلاش دارد با عرضه راهكارهایی مبتنی بر خردورزی مدبرانه یاور دولت و سازمان ها درگذر از شرایط سخت كنونی باشد.
رویكرد برون رفت از بحران كنونی بر مبنای برنامه گام دوم انقلاب از دیدگاه رهبری می تواند یاور همه بخش های كشور باشد.
در چنین شرایطی دولت به تنهایی قادر به عبور از این شرایط دشوار نخواهد بود و لازم است برای بخش خصوصی میدان و فضا برای فعالیت گسترش یابد. همینطور به نهادهای مدنی و انجمن های صنفی فرصت دهد تا با تدوین استاندارهای علمی و تخصصی در جهت بالا بردن بهره وری نیروی كار اقدام نمایند و با بالا بردن سرانه آموزش كاركنان كاهش هزینه تولید از تعطیلی مراكز كار و تعدیل نیروی كار جلوگیری كند.
سپس مهمانان شركت كننده در این مراسم مبادرت به بریدن كیك مخصوص این مراسم و گرفتن تصاویر یادگاری و دست جمعی كردند و در انتها بخش دوم برنامه بازی های مدیریتی توسط گروه آقای دكتر مجید منوچهری برگزار گردید لازم به ذكر است از این ابزار خلاقانه در كانون ارزیابی برای توسعه شایستگی های سازمانی استفاده می شود.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~