چهره دیگر ایران در فرانسه رونمایی گردید بعلاوه فیلم

چهره دیگر ایران در فرانسه رونمایی گردید بعلاوه فیلم

چهره دیگر ایران در فرانسه رونمایی گردید بعلاوه فیلم

مدل كودك: دومین نمایشگاه جاده ابریشم با تمركز بر كشورهای ایران و ازبكستان در فرانسه برپا شد. مجری نمایشگاه اصلی ترین انگیزه برگزاری چنین رویدادی را پیوند فرهنگ ها و اصلاح باورهای اشتباه درباره این كشورها دانست.
به گزارش مدل كودك به نقل از ایسنا، نمایشگاهی به مدت هفت روز در جنوب فرانسه، هنر، ادبیات، صنایع دستی، تاریخ و مردم شناسی كشورهای مسیر جاده ابریشم را معرفی می كند و درباره چگونه سفر كردن به این كشورها اطلاع رسانی خواهد شد.
این نمایشگاه در دور نخست برگزاری تنها به كشور ازبكستان محدود شده بود اما در این دوره ایران نیز به آن اضافه شده كه تمركز اصلی نیز بر آن است.
نمایشگاه جاده ابریشم با اختصاص یك روز ویژه به نام «ایران»، می خواهد برخی از خوراكیهای ایران را نیز معرفی نماید كه این غذاها با عنایت به رأی گردشگران فرانسوی كه به ایران سفر كرده اند، انتخاب شده است.

چهره ناشناخته ایران بخش دیگری از این نمایشگاه است كه به پرسش ها و ابهام ها درباره نحوه زندگی روزمره ایرانیان پاسخ خواهد داد. بیشترین ابهام فرانسوی ها درباره حجاب و مذهب است كه توسط یك روزنامه نگار و راهنمای گردشگری از ایران، پاسخ داده می شود.
فرش، مینیاتور، معماری، پزشكی و شعر از دیگر موضوعات نمایشگاه جاده ابریشم است كه هر روز به یكی از آنها پرداخته می شود. نمایش این موضوعات توسط فرانسوی ها انجام می شود كه به تجربه و با سفر به كشورهای جاده ابریشم، درباره آنها دستاوردهای تحقیقی داشته اند.

ملا نصرالدین نیز شخصیت غالب این نمایشگاه است كه در یك روز حكایت های آن با اجرای نمایش مرور شد. ملا نصرالدین كه شخصیتی بذله گو و داستانی است در میان كشورهایی چون تركیه، ایران، ارمنستان، ازبكستان، افغانستان، هند و بخش هایی از اروپا شناخته شده است و محبوبیت دارد.
خیام، سعدی و حافظ خوانی نیز بخش مهمی از این نمایشگاه را به خود اختصاص داده كه توسط فرانسوی ها اجرا می شود و با استقبال زیادی هم روبرو شده است.

این نمایشگاه در شهر “اوبین” در جنوب فرانسه برگزار شده كه به مركز سفال و سرامیك معروفاست و پرداختن بیشتر به سرامیك و سفال ایران با هدف تبادل دانش دو كشور در میان هنرمندان آنها صورت گرفته است. یك تولیدكننده سرامیك از ایران نیز در این نمایشگاه حضور دارد كه این هنر را با تاكید بر لعاب معرفی خواهدنمود.
در ادامه نمایشگاه «جاده ابریشم» مقرر است كاروانی به شیوه آنچه در گذشته در جاده ابریشم مرسوم بوده، در راه مراكز تولید سفال و سرامیك جنوب فرانسه حركت نماید تا فرانسوی ها با مفهوم كاروان و سفر در جاده ابریشم بیشتر آشنا گردند.

سیلویا بارتلمی، معاون استاندار اكس مارسی پرووانس در مراسم افتتاحیه نمایشگاه جاده ابریشم از حضور هنرمندان ازبك و ایران در جنوب فرانسه برای معرفی هنر جاده ابریشم و انتقال پیام محبت آمیز مردم این كشورها بوسیله فرهنگ و هنر استقبال كرد و اظهار داشت: محبتی كه مردم ما از مردم این كشورها دیده بودند، موجب شد هنرمندان ازبكستان و ایران را به خانه خود دعوت كنند و در كنار خود داشته باشند.

پییر اولویه، معمار سرشناس فرانسوی و بانی این نمایشگاه كه بعد از چندین سفر به ایران و ازبكستان، چنین رویدادی را ترتیب داده است، درباره انگیزه برگزاری نمایشگاه به نام جاده ابریشم در فرانسه به ایسنا اظهار داشت: دوست داشتم مردم ایران و فرانسه بیشتر یكدیگر را بشناسند و در جریان برقراری این رابطه، از یكدیگر یاد بگیریم و تصور غلطی كه از یكدیگر و به ویژه ایران داریم، اصلاح گردد.
او منشاء این ایده را به آغاز سفری در جاده ابریشم نسبت داد و اضافه كرد: زمانی كه سفر را از چین آغاز كردیم ماجراهای جالبی رخ داد كه فكر كردیم آنها را با دیگران به اشتراك بگذاریم. گروهی از بین همسفران جاده ابریشم تشكیل شد كه بااینكه در ابتدا مخالفت هایی وجود داشت اما به مرور انگیزه ها بیشتر شد. ما این كار را شخصی انجام دادیم اگر می خواستیم از سیستم بروكراسی و اداری بگذریم شاید زمینه چینی این نمایشگاه چندین ماه طول می كشید.
اولویه همین طور اظهار داشت: می خواهد در آینده كشورهای بیشتری در راه جاده ابریشم را به این نمایشگاه اضافه كند، همچون گرجستان و ارمنستان كه اتفاقا در گذشته با ایران ارتباط داشتند و ریشه فرهنگی مشتركی دارند.
نمایشگاه جاده ابریشم كه در ایام نخست با استقبال قشر فرهیخته فرانسوی روبرو شده تا یكشنبه، ۲۹ اردیبهشت در شهر سفال و سرامیك فرانسه، “اوبین” ادامه دارد.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی كند.
فایل آنرا از اینجا دانلود كنید: video/mp4

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~